
Οι παραδόσεις smartphone έπεσαν κατά 17%, σε ετήσια βάση, κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022, ενώ για όλο το έτος οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 11%, κάτω από τις 1,2 δισεκατομμύρια συσκευές, αντανακλώντας μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις για όλους τους κατασκευαστές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Canalys η Apple ήταν αυτή που το δ’ τρίμηνο του 2022 κατέκτησε την κορυφή με μερίδιο αγοράς 25%, παρά τις δυσκολίες από την μειωμένη ζήτηση συνολικά για την αγορά αλλά και τα προβλήματα με τις μονάδες παραγωγής στην Κίνα, το προηγούμενο διάστημα.
Το χειρότερο τρίμηνο της αγοράς smartphones από το 2014
Η Samsung από την άλλη πλευρά βρέθηκε στη δεύτερη θέση της κατάταξης του τριμήνου με μερίδιο αγοράς 20%, αν και σε επίπεδο έτους βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης.
Η Xiaomi στην τρίτη θέση με μερίδιο αγοράς 11% για το δ’ τρίμηνο, ενώ την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν Oppo και Vivo με μερίδια αγοράς 10% και 8%, αντίστοιχα.
Θα καταφέρει η Apple να… προσπεράσει την Samsung; Οι εκτιμήσεις για την παραγωγή των smartphone

Τα προβλήματα του 2022
Στην ανάλυσή της η Canalys επισημαίνει ότι οι κατασκευαστές βρέθηκαν αντιμέτωποι με ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με το τελευταίο τρίμηνο να είναι αυτό με τις χειρότερες επιδόσεις της αγοράς την τελευταία δεκαετία.
Τα κανάλια διανομής είναι εξαιρετικά προσεκτικά στην δημιουργία νέων αποθεμάτων, κάτι που συνέβαλλε στις χαμηλές παραδόσεις συσκευών το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Σωσίβιο ήταν η περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που βοήθησε στην αύξηση των παραγγελιών άρα και του αποθέματος στα κανάλια διανομής.
Αν και η ζήτηση για low-to-mid-range συσκευές (δηλαδή μεσαίας και χαμηλής κατηγορίας τιμής) είχε ραγδαία πτώση όλα τα τρίμηνα του 2022, η ζήτηση για high-end συσκευές (τα πιο ακριβά μοντέλα) έδειξε σημάδια… κόπωσης μόνο το δ’ τρίμηνο του έτους, σε αντίθεση με τα όσα ίσχυαν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 που χαρακτηριζόταν από αύξηση της ζήτησης και χαλάρωση των προβλημάτων σε επίπεδο εφοδιαστική αλυσίδας.
Οι προβλέψεις για το 2023
Οι κατασκευαστές, εκτιμά η Canalys, θα προσεγγίσουν το νέο έτος μάλλον προσεκτικά, δίνοντας προτεραιότητα στην διαφύλαξη της κερδοφορίας αλλά και προστατεύοντας τα μερίδια αγοράς. Προφανώς η νέα πραγματικότητα της αγοράς θα επιβάλλει στους κατασκευαστές και την λογική της υιοθέτησης πολιτικών περιορισμού στα κόστη.
«Η οικοδόμηση ισχυρών συνεργασιών με τα κανάλια διανομής θα είναι σημαντικός παράγοντας για την προστασία των μεριδίων αγοράς, καθώς οι δύσκολες συνθήκες της αγοράς τόσο για τους συνεργάτες του καναλιού όσο και για τους προμηθευτές μπορούν εύκολα να οδηγήσουν σε επίπονες διαπραγματεύσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά η Canalys.
Τέλος, η εταιρεία ερευνών προβλέπει για την αγορά smartphone to 2023 ανάπτυξη σταθερή έως οριακή, με τις γενικότερες συνθήκες να αναμένεται να παραμείνουν δύσκολες.


Latest News

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Στο στόχαστρο ξανά η Google - Η νέα δίκη για μονοπωλιακές πρακτικές
Η απόφαση επιτρέπει στις ΗΠΑ να υποστηρίξουν ότι η Google πρέπει να πουλήσει διαφημιστικά εργαλεία

Η SpaceX του Μασκ κοντά στο να αναλάβει την κατασκευή της πυραυλικής ασπίδας Golden Dome του Τραμπ
Η SpaceX έχει προτείνει να καθιερώσει τον ρόλο της στο «Golden Dome» ως «συνδρομητική υπηρεσία»

Τέλος στις κριτικές και βαθμολογήσεις για σχολεία στο Google maps
Η Google διευκρινίζει ότι αυτό το μέτρο θα εφαρμοστεί σε «σχολεία γενικής εκπαίδευσης» παγκοσμίως

Η Nvidia κράτησε στο... σκοτάδι τους Κινέζους πελάτες της - Τι αποκαλύπτει το Reuters
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters η Nvidia ενώ γνώριζε τους νέους περιορισμούς εξαγωγών της Ουάσιγκτον δεν ενημέρωσε εγκαίρως τους Κινέζους πελάτες της

Αντιμέτωπη με νέα αγωγή στη Βρετανία η Google - Πιθανές αποζημιώσεις 5 δισ. λιρών
Η μήνυση ασκείται για λογαριασμό όλων των οργανισμών που εδρεύουν στη Βρετανία και που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες διαφήμισης αναζήτησης της Google από την 1η Ιανουαρίου 2011

Η Δικαιοσύνη αναβαθμίζεται ψηφιακά με συστήματα AI
Μέχρι σήμερα, η μετάφραση εκατοντάδων, αν όχι χιλιάδων, σελίδων και η αναζήτηση διαθέσιμων μεταφραστών και διερμηνέων, ειδικά σε κάποιες γλώσσες, προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις

Ξεκινά η υλοποίηση του ελληνικού εργοστασίου τεχνητής νοημοσύνης
Το AI Factory «Pharos» είναι ένα από τα πρώτα δεκατρία «εργοστάσια» Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ευρώπη

Συνεργασία ψηφιακής διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο Digital Realty - Space Hellas
Η συνεργασία Digital Realty - Space Hellas ενισχύει περαιτέρω το δίκτυο της δεύτερης και αναδεικνύει την Κρήτη σε κομβικό σημείο διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο

Η Nvidia θα «χάσει» 5,5 δισ. καθώς οι ΗΠΑ περιορίζουν τις πωλήσεις chip στην Κίνα
Η Nvidia ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι οι νέοι περιορισμοί είναι απαραίτητοι για την αντιμετώπιση του κινδύνου χρήσης τσιπ H20 σε «έναν υπερυπολογιστή στην Κίνα»