Πιο φειδωλοί στις δαπάνες τους ήταν οι αμερικανοί καταναλωτές τον Δεκέμβριο, παρά την υποχώρηση των τιμών που έδειξαν τα στοιχεία για το δείκτη προσωπικών καταναλωτικών δαπανών, που δημοσιοποίησε το υπουργείο Εμπορίου.
Ο δείκτης, που είναι από τους βασικούς δείκτες που παρακολουθεί στενά η Federal Reserve για να εξάγει συμπεράσματα για τον πληθωρισμό, αυξήθηκε κατά 4,4% σε σχέση με πέρυσι, πλην δαπανών για ενέργεια και τρόφιμα, μειωμένος σε σχέση με το 4,7% του Νοεμβρίου και σύμφωνα με την εκτίμηση του Dow Jones. Αυτός ήταν ο βραδύτερος ετήσιος ρυθμός αύξησης από τον Οκτώβριο του 2021.
Σε μηνιαία βάση, ο δομικός δείκτης προσωπικών καταναλωτικών δαπανών αυξήθηκε κατά 0,3%, συμβαδίζοντας με τις αντίστοιχες εκτιμήσεις.
Ταυτόχρονα, οι καταναλωτικές δαπάνες ήταν ακόμη μικρότερες από τις ήδη μετριοπαθείς εκτιμήσεις, υποδηλώνοντας ότι η οικονομία επιβραδύνθηκε στο τέλος του 2022 και συμβάλλοντας στις εκτιμήσεις για ύφεση το 2023.
Οι δαπάνες προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό μειώθηκαν κατά 0,2% τον μήνα, χειρότερα από πτώση 0,1% που ανέμενε η Wall Street. Αυτό συνέβη παρά την αύξηση του εισοδήματος κατά 0,2%, η οποία ανταποκρίθηκε στις εκτιμήσεις.
Η επιβράδυνση του πληθωρισμού, όπως δείχνει κι ο αγαπημένος πληθωριστικός δείκτης της Fed, ενισχύει τις εκτιμήσεις για αύξηση των επιτοκίων κατά 50 μονάδες βάσης στις επόμενες δύο συνεδριάσεις της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ, οι οποίες αναμένεται να κλείσουν το παρόν κεφάλαιο σύσφιγξης της νομισματικής πολιτικής.
Latest News
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο