Σε μια «φλεγόμενη πλατφόρμα» στέκεται η Rolls-Royce, σύμφωνα με τις δηλώσεις του νέου διευθύνοντος συμβούλου της Tufan Erginbilgic, ο οποίος σήμανε συναγερμό λέγοντας στους υπαλλήλους ότι πρέπει να αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας της θρυλικής βρετανικής επιχείρησης διαφορετικά δεν θα επιβιώσει.
Σε ομιλία προς το προσωπικό, μέρη της οποίας κοινοποιήθηκαν στους Financial Times, ο Βρετανός και Τούρκος υπήκοος που έχει ζήσει και εργαστεί στο Βέλγιο προειδοποίησε ότι οι επενδυτές χάνουν την υπομονή τους με τον όμιλο. «Με κάθε επένδυση που κάνουμε, καταστρέφεται η αξία του ομίλου», είπε στους εργαζομένους, προσθέτοντας ότι οικονομικά, «βοηθάμε τον κάθε βασικό ανταγωνιστή μας εκεί έξω».
Δοκιμαστική πτήση για το νέο ηλεκτρικό αεροσκάφος της Rolls-Royce
Ηλεκτροσόκ
Η αυστηρή αξιολόγηση του Erginbilgic σχεδιάστηκε για να ανοίξει το δρόμο σε ένα μεγάλο ηλεκτροσόκ στον όμιλο που μετράει 117 έτη, σύμφωνα με πηγές εκ των έσω. Ο Erginbilgic πήρε τη σκυτάλη από τον Warren East στις αρχές Ιανουαρίου με μια σύντομη ενημέρωση για τη βελτίωση της απόδοσης της Rolls-Royce. Παραδοσιακά, η εταιρεία επιτυγχάνει πολύ χαμηλότερα περιθώρια κέρδους από αυτά των μεγαλύτερων ανταγωνιστών της, όπως η General Electric των ΗΠΑ.
Μιλώντας στο εργοστάσιο παραγωγής της Rolls-Royce στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο Erginbilgic περιέγραψε την εταιρεία ως «φλεγόμενη πλατφόρμα». Η φράση έφερε στο νου σχόλια που έγιναν πριν από μια δεκαετία από τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της Nokia, Stephen Elop, ο οποίος επίσης προειδοποίησε το προσωπικό ότι η εταιρεία στεκόταν σε μια «φλεγόμενη πλατφόρμα». Τρία χρόνια αργότερα, η φινλανδική επιχείρηση κινητής τηλεφωνίας πωλήθηκε στη Microsoft.
Τελευταία ευκαιρία
Απευθυνόμενος στο προσωπικό, ο Erginbilgic είπε: «Είμαστε σε μια πλατφόρμα που φλέγεται, όχι επειδή το λέω εγώ, αλλά λόγω αυτών που πρόκειται να μοιραστώ μαζί σας». Η απόδοση της εταιρείας ήταν «μη βιώσιμη», είπε, προσθέτοντας: «Είναι σε επίπεδο [στο οποίο] δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η Rolls-Royce είναι εκτός παιχνιδιού εδώ και πολύ καιρό, δεν έχει καμία σχέση με την Covid, ας είμαστε σαφείς. Η Covid δημιούργησε μια κρίση, αλλά το θέμα που αντιμετωπίζει η εταιρεία δεν έχει καμία σχέση με αυτό».
«Δεδομένων των προβλημάτων, αυτή είναι η τελευταία μας ευκαιρία», επεσήμανε.
Ο Erginbilgic αναφέρθηκε σε ένα «πρόγραμμα μετασχηματισμού» με επίκεντρο την «αποτελεσματικότητα και τη βελτιστοποίηση», κάτι που ερμηνεύτηκε ευρέως ως ένα μήνυμα προς το προσωπικό να περιμένει έναν ακόμη γύρο περικοπών θέσεων εργασίας.
Σημειώνεται πως η εταιρεία μόλις πριν από λίγο καιρό είχε βγει από μια σαρωτική αναδιάρθρωση που ξεκίνησε μετά την πανδημία του κορωνοϊού, και εξαιτίας αυτής χάθηκαν 9.000 θέσεις εργασίας, με στόχο την εξοικονόμηση 1,3 δισεκατομμυρίων λιρών.
Επιπλέον, τα προβλήματα στα διεθνή αεροπορικά ταξίδια έπληξαν σοβαρά τις δραστηριότητες της εταιρείας στον τομέα της αεροδιαστημικής, που εξακολουθεί να αποφέρει το 40% των εσόδων του ομίλου.
Φορτωμένη με χρέη
Αν και η εταιρεία βρίσκεται σε πορεία προς την επίτευξη των στόχων της για το 2022 για αύξηση εσόδων και «μετρίως θετικές» ελεύθερες ταμειακές ροές, ο ισολογισμός της παραμένει φορτωμένος με χρέη. Οι μετοχές της έχουν σημειώσει άνοδο 22% από τις αρχές Ιανουαρίου, αλλά παραμένουν πολύ κάτω από το προ πανδημίας υψηλό.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο νέος συζητούσε «την ανάγκη να βελτιώσει σημαντικά την απόδοση της Rolls-Royce». «Ήταν ειλικρινής σχετικά με τις οικονομικές μας επιδόσεις σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές, έθεσε τις προτεραιότητές του και τόνισε την ανάγκη να συνεργαστούν όλοι στην επιχείρηση προκειμένου να πετύχουμε».
Επιπλεόν, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο Erginbilgic είπε στο προσωπικό ότι το τμήμα αεροδιαστημικής της Rolls-Royce, το οποίο κατασκευάζει και συντηρεί μεγάλους κινητήρες για αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, δεν απέφερε κέρδη ακόμη και πριν από την πανδημία. Ο ίδιος προειδοποίησε ότι η εταιρεία πρέπει να αλλάξει ριζικά, λέγοντας ότι καμία επιχείρηση του ομίλου που πραγματοποιεί χαμηλές αποδόσεις δεν πρέπει να βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο.
Τέλος, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η εταιρεία μπορεί να βελτιωθεί, αλλά προειδοποίησε τους εργαζόμενους ότι πρέπει «να σκεφτούν διαφορετικά και να ενεργήσουν διαφορετικά, ώστε η επιχείρηση να αναγεννηθεί».
Latest News
Οι μεγάλες ευρωπαϊκές μετοχές εισέρχονται όλο και περισσότερο στη σκιά των αμερικανικών Megacap
Οι μεγάλες ευρωπαϊκές μετοχές δεν φαίνεται να βρίσκονται σε θέση να ανταγωνιστούν τις αντίστοιχες αμερικανικές
Ο Τραμπ κατηγορεί για υπερβολικά τέλη και ζητά πίσω τη διώρυγα του Παναμά
Ο Τραμπ απειλεί ότι θα απαιτήσει να επιστραφεί στις ΗΠΑ η Διώρυγα του Παναμά, πλήρως και χωρίς αμφισβήτηση»
Φτάνει στις αρχές του χρόνου στην Ευρώπη, μια νέα κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ακόμα και με τους δασμούς είναι ανταγωνιστικό, λέει για το μοντέλο Firefly ο Γουίλιαμ Λι , CEO της εταιρείας
Στο ανώτατο δικαστήριο έφτασε προσφυγή αγρότη εναντίον του γερμανικού κολοσσού Aldi
Η W Clappison Ltd ισχυρίζεται ότι η συμφωνία προμήθειας με την Aldi έληξε κατά τη φύτευση για Λαχανάκια Βρυξελλών αξίας 3,7 εκατομμυρίων λιρών χωρίς εύλογη προειδοποίηση
Αναδίπλωση Stellantis - Πίρνει πίσω την απόφαση για απολύσεις 1.000 υπαλλήλων
Εκπρόσωπος της Stellantis δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι αναμένεται να επιστρέψουν στην εργασία τους, σύμφωνα με το πρόγραμμα, μετά το νέο έτος
Το Μεξικό προς απαγόρευση μεταλλαγμένου καλαμποκιού - Νέα κόντρα με τις ΗΠΑ;
Το Μεξικό υπερασπίζεται τις αυτόχθονες ποικιλίες καλαμποκιού εν μέσω διαμάχης με τις ΗΠΑ
Η αγορά kidult και πώς η Lego κατέκτησε τα... «μεγάλα παιδιά»
Τα τουβλάκια Lego κατέκτησαν τους ενήλικες, αυξάνοντας τα έσοδά της στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην αγορά παιχνιδιών
Πώς προετοιμάζεται η Κίνα για να «υποδεχθεί» τον Τραμπ
Με διαφοροποίηση των εξαγωγών της προς τρίτες χώρες, αλλά και επιθετικά εμπορικά μέτρα απέναντι στις ΗΠΑ προετοιμάζεται η ηγεσία στο Πεκίνο για την εποχή Τραμπ 2.0
Ο αμερικανικός πληθωρισμός προκαλεί ανησυχία στις διεθνείς αγορές
Οι εκτιμήσεις της αμερικανικής FED για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου»
«Παγιδευμένη» στη Μέση Ανατολή η Pepsico - Τα κέρδη και οι όμηροι εργαζόμενοι
Η PepsiCo έχει 25.000 υπαλλήλους στο τμήμα Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Νότιας Ασίας και είναι η κορυφαία εταιρεία σνακ στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική σε πωλήσεις