Eγκρίθηκε το Master Plan του Λιμένα Πειραιά, με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος (ΦΕΚ 39/Δ/25-01-2023) από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, το οποίο αποτελεί και το πρώτο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που έχει εκδοθεί για λιμένα στη χώρα έως σήμερα.
O ΟΛΠ κατέθεσε στο υπουργείο Ναυτιλίας την πρώτη έκδοση του Master Plan το 2017. «Μετά από αλλεπάλληλες παρατηρήσεις, τροποποιήσεις, προτάσεις, δημόσιες διαβουλεύσεις και συνεδριάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ)» σημειώνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «εν τέλει επήλθε το τελικό αποτέλεσμα, με βάση το οποίο ο λιμένας του Πειραιά θα αναπτυχθεί στο μέλλον ορθολογικά, με βάση τους κανόνες της λιμενικής επιστήμης, της χωροταξίας, της προστασίας του περιβάλλοντος και της αρμονικής συνύπαρξης του με τις αστικές περιοχές του Πειραιά, της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου, του Περάματος και της Σαλαμίνας.»
Μελέτη: Λιμάνι Πειραιά vs Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Τι προβλέπει το Π.Δ.
Στο Προεδρικό Διάταγμα περιλαμβάνονται όλες οι προβλέψεις για την λειτουργία και την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, οι λιμενικές ζώνες και υποζώνες, οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, οι νέες υποχρεωτικές και μη επενδύσεις, οι περιβαλλοντικές δεσμεύσεις κ.ά. Η σημαντικότερη περιβαλλοντική δέσμευση που έχει τεθεί, για την πλήρη εφαρμογή του ΠΔ, είναι η απαίτηση εκπόνησης ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης κατά το στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων.
Το ΠΔ χωρίζεται σε 3 μέρη: α) Στο πρώτο περιλαμβάνεται η χωρική οργάνωση και το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Λιμένα Πειραιά, β) οι κατευθύνσεις και τα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και γ) στο υπόμνημα συμπεριλαμβάνεται το τοπογραφικό διάγραμμα με τους όρους δόμησης και οι χρήσεις γης των ζωνών του λιμένα.
Το συγκεκριμένο ΠΔ, αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου, στην πραγματικότητα συνιστά το αποτέλεσμα ριζικής αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου που ρύθμιζε τη λειτουργία και την ανάπτυξη των λιμένων και το οποίο παρουσίαζε σοβαρές παθογένειες λόγω της κατακερματισμένης και μη στοχευόμενης νομοθεσίας των προηγούμενων χρόνων, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα και λειτουργώντας ανασχετικά στην ανάπτυξη των λιμένων.
Ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος επεσήμανε ότι «το εν λόγω ΠΔ αν και αναφέρεται στο λιμένα του Πειραιά εντούτοις έχει ξεχωριστή σημασία γιατί αποτελεί πλέον τον οδικό χάρτη για τα μάστερ πλαν όλων των Ελληνικών λιμένων. Πρόκειται, για μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη καθώς μπαίνει τάξη σε μια δαιδαλώδης διαδικασία που στερούσε από το εθνικό λιμενικό σύστημα την προοπτική και την ανάπτυξη»
Latest News
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ