Αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο να υποχρεωθεί να πουλήσει μέρος του τμήματος online διαφημίσεων βρίσκεται η Google, ο μεγαλύτερος παίκτης στην παγκόσμια αγορά, μετά την αγωγή που υποβλήθηκε αυτή την εβδομάδα από την αμερικανική κυβέρνηση.
Ο γίγαντας του Διαδικτύου αντιμετωπίζει ανεξάρτητη αντιμονοπωλιακή αγωγή από 17 αμερικανικές πολιτείες, όμως η νέα προσφυγή του υπουργείου Δικαιοσύνης είναι πιο πιθανό να οδηγήσει στη διάσπαση της εταιρείας, εκτίμησαν νομικοί που μίλησαν στο Reuters.
«Ανάστημα» απέναντι στην αμερικανική κυβέρνηση ορθώνει η Google
Με αγωγή που υπέβαλε την Τρίτη σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Βιρτζίνια, το υπουργείο Δικαιοσύνης κατηγορεί τη Google ότι καταστέλλει τον ανταγωνισμό στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων, την πιο επικερδή δραστηριότητα της εταιρείας με έσοδα 200 δισ. δολαρίων το χρόνο.
Είναι μάλιστα η δεύτερη αγωγή του υπουργείου Δικαιοσύνης, μετά την προσφυγή του 2020 για μονοπώλιο στις διαδικτυακές αναζητήσεις, ξεχωριστή υπόθεση που προγραμματίζεται να εκδικαστεί τον Σεπτέμβριο.
Κυβερνητικές πιέσεις
Αγωγή για τις οnline διαφημίσεις είχε υποβληθεί και το 2020 από τις 17 πολιτείες, όμως τα δικαστήρια είναι πιθανότερο να διατάξουν δομικές αλλαγές αν το αίτημα προέρχεται από την αμερικανική κυβέρνηση, εκτιμούν οι ειδικοί.
Το δικαστήριο «θα μπορεί να το κάνει με μεγαλύτερη άνεση αν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είναι ο ενάγων» είπε η Ρεμπέκα Χο Άλενσουορ, καθηγήτρια Νομικής στο Πανεπιστήμιο Βάντερμπιλτ.
Δήλωσε ωστόσο ότι διατηρεί επιφυλάξεις για το εάν το δικαστήριο θα διατάξει τη διάσπαση μιας μεγάλης εταιρείας με κεντρικό ρόλο στην αμερικανική οικονομία.
Η νέα προσφυγή ευθυγραμμίζει τις στάσεις των πολιτειών και της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, σχολίασε στο Associated Press η Ντάινα Σρινιβάσαν του Πανεπιστημίου Γέιλ, ειδική στις online διαφημίσεις.
Η σημερινή αγορά είναι προβληματική, τόνισε. Το γεγονός ότι οι μεσάζοντες κρατούν το 30% με 50% της διαφημιστικής δαπάνης «είναι μια τρελή ανεπάρκεια που έχει εδραιωθεί στην αμερικανική οικονομία» είπε.
«Πρόκειται για τεράστιο φόρο στο ελεύθερο Διαδίκτυο και για τους καταναλωτές στο σύνολό τους. Επηρεάσει επίσης την προβολή του ελεύθερου Τύπου» πρόσθεσε.
Ad Manager
Οι online διαφημίσεις αντιστοιχούν σήμερα στο 80% των εσόδων της Google, η οποία διαθέτει ένα πελώριο δίκτυο που συνδέει τους διαφημιζόμενους με δικτυακούς τόπους που ενδιαφέρονται να φιλοξενήσουν καταχωρίσεις.
Διαφημιστικές εταιρείες και εκδότες του Διαδικτύου έχουν καταγγείλει αδιαφάνεια σχετικά με το πώς μοιράζεται η διαφημιστική δαπάνη ανάμεσα στην Google και τους εκδότες.
Το υπουργείο Δικαιοσύνης ζητά να πωληθεί το τμήμα τεχνολογίας διαφημίσεων, ή κατ΄ ελάχιστον το εργαλείο Ad Manager που επιτρέπει σε εκδότες να διαχειρίζονται τις διαφημιστικές καταχωρήσεις τους.
Το τμήμα διαφημιστικής τεχνολογίας αντιστοιχούσε το 2021 στο 12% των συνολικών εσόδων της Google και παίζει κρίσιμο ρόλο για τις συνολικές πωλήσεις της.
Η προσφυγή της ομοσπονδιακής κυβέρνησης «έχει έναν βαθμό ειδικότητας που δεν υπήρχε στην προηγούμενη προσφυγή» εκτίμησε ο Χάρι Φερστ, καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.
«Αν ο τελικός στόχος είναι να αλλάξει η δομή της εταιρείας, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση βρίσκεται σε πολύ ισχυρότερη θέση» είπε ο Σούμπα Γκος, καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο του Σίρακιους.
Η Google παραμένει μακράν η κυρίαρχη στην αγορά, ωστόσο το μερίδιό της στα έσοδα από ψηφιακές διαφημίσεις μειώνεται στις ΗΠΑ, από το 36,7% το 2016 στο 28,8% πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του Insider Intelligence.
Η Meta Platforms είναι δεύτερη με περίπου 20% ενώ τρίτη με μεγάλη διαφορά είναι η Amazon.
Πηγή: in.gr
Latest News
Η Apple δημιουργεί κάμερα κουδουνιού πόρτας με αναγνώριση προσώπου
Το έξυπνο κουδούνι πόρτας ίσως εξοπλιστεί με το φημολογούμενο τσιπ Wi-Fi της Apple, το οποίο λέγεται ότι διαθέτει Secure Enclave για την προστασία δεδομένων χρηστών
H συμφωνία EE - MERCOSUR συνεχίζει να προκαλεί τριγμούς - Οι αντιδράσεις της Γαλλίας
Η συμφωνίας με τη Mercosur θα μπορούσε να υπονομεύσει την ευρωπαϊκή συνοχή, προειδοποιεί η υπουργός Εμπορίου της Γαλλίας Sophie Primas
Εργασία και κοινωνική ζωή - Πόσο μπλέκονται μεταξύ τους;
Μήπως η δουλειά έχει μπει για τα καλά στην κοινωνική ζωή σας; Τι θα πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για το δικαίωμα στην αποσύνδεση
Το «άστρο» της NVIDIA συγκεντρώνει νέους επενδυτές - 30 δισ. δολ για αγορά μετοχών
Η μετοχή της Nvidia είναι η πιο αγορασμένη μετοχή, από ιδιώτες επενδυτές σε καθαρή βάση το 2024, από τις 17 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με στοιχεία της Vanda Research.
Τελικά πόσα δικαιώματα πρέπει να έχει η AI; Το εγχείρημα της Anthropic
Η εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης Anthropic ανακοίνωσε πρόσφατα ότι προσέλαβε έναν ερευνητή για να σκεφτεί την «ευημερία» της ίδιας της τεχνητής νοημοσύνης
Γιατί ο ιταλικός ενεργειακός κολοσσός Eni κατασκεύασε υπερυπολογιστή 100 εκατ. ευρώ
Η Eni ενεργοποιεί το πιο ισχυρό μηχάνημα στον κόσμο εκτός των ΗΠΑ
Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις για το μέλλον της AI
Η τεχνητή νοημοσύνη δίνει στρατηγικό πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις αλλά βασικό πρόβλημα παραμένει η έλλειψη εμπιστοσύνης και η ίδια η νοοτροπία του επιχειρηματικού κόσμου
Τα Drones πολλαπλασιάζονται και φέρνουν νέους κανόνες
Οι θεάσεις πολλαπλών drones κυρίως στις ΝΑ πολιτείες των ΗΠΑ έχουν προκαλέσει συζητήσεις για τον κανονισμό των πτήσεων τους
Το «χριστουγεννιάτικο δέντρο» της NASA για το 2024
«Είναι ένα αστρικό σύμπλεγμα που μοιάζει έντονα με το πράσινο των διακοπών» αναφέρεται στην ανακοίνωση η NASA
Γιατί η Formula1 στρέφεται στην τεχνητή νοημοσύνη
Διάφορες ομάδες της Formula1 εκμεταλλεύονται τις σύγχρονες εξελίξεις στην τεχνολογία εδώ και χρόνια — από το cloud computing έως την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση.