
Αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο να υποχρεωθεί να πουλήσει μέρος του τμήματος online διαφημίσεων βρίσκεται η Google, ο μεγαλύτερος παίκτης στην παγκόσμια αγορά, μετά την αγωγή που υποβλήθηκε αυτή την εβδομάδα από την αμερικανική κυβέρνηση.
Ο γίγαντας του Διαδικτύου αντιμετωπίζει ανεξάρτητη αντιμονοπωλιακή αγωγή από 17 αμερικανικές πολιτείες, όμως η νέα προσφυγή του υπουργείου Δικαιοσύνης είναι πιο πιθανό να οδηγήσει στη διάσπαση της εταιρείας, εκτίμησαν νομικοί που μίλησαν στο Reuters.
«Ανάστημα» απέναντι στην αμερικανική κυβέρνηση ορθώνει η Google
Με αγωγή που υπέβαλε την Τρίτη σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Βιρτζίνια, το υπουργείο Δικαιοσύνης κατηγορεί τη Google ότι καταστέλλει τον ανταγωνισμό στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων, την πιο επικερδή δραστηριότητα της εταιρείας με έσοδα 200 δισ. δολαρίων το χρόνο.
Είναι μάλιστα η δεύτερη αγωγή του υπουργείου Δικαιοσύνης, μετά την προσφυγή του 2020 για μονοπώλιο στις διαδικτυακές αναζητήσεις, ξεχωριστή υπόθεση που προγραμματίζεται να εκδικαστεί τον Σεπτέμβριο.
Κυβερνητικές πιέσεις
Αγωγή για τις οnline διαφημίσεις είχε υποβληθεί και το 2020 από τις 17 πολιτείες, όμως τα δικαστήρια είναι πιθανότερο να διατάξουν δομικές αλλαγές αν το αίτημα προέρχεται από την αμερικανική κυβέρνηση, εκτιμούν οι ειδικοί.
Το δικαστήριο «θα μπορεί να το κάνει με μεγαλύτερη άνεση αν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είναι ο ενάγων» είπε η Ρεμπέκα Χο Άλενσουορ, καθηγήτρια Νομικής στο Πανεπιστήμιο Βάντερμπιλτ.
Δήλωσε ωστόσο ότι διατηρεί επιφυλάξεις για το εάν το δικαστήριο θα διατάξει τη διάσπαση μιας μεγάλης εταιρείας με κεντρικό ρόλο στην αμερικανική οικονομία.
Η νέα προσφυγή ευθυγραμμίζει τις στάσεις των πολιτειών και της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, σχολίασε στο Associated Press η Ντάινα Σρινιβάσαν του Πανεπιστημίου Γέιλ, ειδική στις online διαφημίσεις.
Η σημερινή αγορά είναι προβληματική, τόνισε. Το γεγονός ότι οι μεσάζοντες κρατούν το 30% με 50% της διαφημιστικής δαπάνης «είναι μια τρελή ανεπάρκεια που έχει εδραιωθεί στην αμερικανική οικονομία» είπε.
«Πρόκειται για τεράστιο φόρο στο ελεύθερο Διαδίκτυο και για τους καταναλωτές στο σύνολό τους. Επηρεάσει επίσης την προβολή του ελεύθερου Τύπου» πρόσθεσε.
Ad Manager
Οι online διαφημίσεις αντιστοιχούν σήμερα στο 80% των εσόδων της Google, η οποία διαθέτει ένα πελώριο δίκτυο που συνδέει τους διαφημιζόμενους με δικτυακούς τόπους που ενδιαφέρονται να φιλοξενήσουν καταχωρίσεις.
Διαφημιστικές εταιρείες και εκδότες του Διαδικτύου έχουν καταγγείλει αδιαφάνεια σχετικά με το πώς μοιράζεται η διαφημιστική δαπάνη ανάμεσα στην Google και τους εκδότες.
Το υπουργείο Δικαιοσύνης ζητά να πωληθεί το τμήμα τεχνολογίας διαφημίσεων, ή κατ΄ ελάχιστον το εργαλείο Ad Manager που επιτρέπει σε εκδότες να διαχειρίζονται τις διαφημιστικές καταχωρήσεις τους.
Το τμήμα διαφημιστικής τεχνολογίας αντιστοιχούσε το 2021 στο 12% των συνολικών εσόδων της Google και παίζει κρίσιμο ρόλο για τις συνολικές πωλήσεις της.
Η προσφυγή της ομοσπονδιακής κυβέρνησης «έχει έναν βαθμό ειδικότητας που δεν υπήρχε στην προηγούμενη προσφυγή» εκτίμησε ο Χάρι Φερστ, καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.
«Αν ο τελικός στόχος είναι να αλλάξει η δομή της εταιρείας, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση βρίσκεται σε πολύ ισχυρότερη θέση» είπε ο Σούμπα Γκος, καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο του Σίρακιους.
Η Google παραμένει μακράν η κυρίαρχη στην αγορά, ωστόσο το μερίδιό της στα έσοδα από ψηφιακές διαφημίσεις μειώνεται στις ΗΠΑ, από το 36,7% το 2016 στο 28,8% πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του Insider Intelligence.
Η Meta Platforms είναι δεύτερη με περίπου 20% ενώ τρίτη με μεγάλη διαφορά είναι η Amazon.
Πηγή: in.gr


Latest News

Ποια κατηγορία AI «φέρνει» έσοδα 57 δισ. δολ. τα επόμενα τρία χρόνια
Σύμφωνα με την μελέτη της Juniper, προβλέπεται ότι τα έσοδα αυτά, θα προέλθουν από τα οφέλη της ενσωμάτωσης AI Agents στις διάφορες υπηρεσίες

Καταγγελία για Μαρκ Ζάκερμπεργκ: «Ενδοτικό στους Κινέζους και μισογυνικό το Facebook»
Πρώην στέλεχος του παγκόσμιου μέσου κοινωνικής δικτύωσης καταγγέλλει την αυτοκρατορία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ

Σχέδια της Chevron για data centers που θα τροφοδοτεί η ίδια με ενέργεια
Η Chevron προωθεί τα σχέδιά της για να εκμεταλλευθεί την μεγάλη ζήτηση ενέργειας για data centers, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελέχους της

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει για τα καλά τα logistics - Ο ρόλος των ρομπότ
Η πολυεθνική εταιρεία logistics DHL χρησιμοποιεί τη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη στις αποθήκες της

Foxconn: Μείωση κερδών για το δ’ τρίμηνο 2024 αλλά πρόβλεψη για αύξηση εσόδων το 2025
Η Foxconn υποστηρίζει ότι πλέον διαθέτει πιο ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού για να αντιμετωπίσει τον εμπορικό πόλεμο

Νέα προσπάθεια ανακάμψης της Intel με διορισμό νέου διευθύνοντα συμβούλου
Ο νέος CEO της Intel αναλαμβάνει μεγάλες ευθύνες αλλά έχει να αντιμετωπίσει και τις ανησυχίες των επενδυτών για την πορεία της εταιρείας

Η Αλβανία κατέβασε το διακόπτη στο TikTok
Σε εφαρμογή απο σήμερα στην Αλβανια περιορισμοί στη λειτουργια του TikTok - Η εφαρμογή δεν ειναι προσβάσιμη στο διαδικτυο

Αραβικά Εμιράτα: Πιέσεις στις ΗΠΑ για ευκολότερη πρόσβαση στην τεχνολογία μικροτσίπ
Ανώτατος αξιωματούχος από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα σχεδιάζει να επισκεφθεί την Ουάσινγκτον για να ζητήσει καλύητερη συμφωνία

Γιατί εκτινάχθηκαν κατά 390% οι μετοχές της Eutelsat την περασμένη εβδομάδα
Οι μετοχές της γαλλικής εταιρείας δορυφόρων Eutelsat εκτοξεύτηκαν σχεδόν κατά 390% την περασμένη εβδομάδα - Εικασίες ότι η Eutelsat θα μπορούσε να αντικαταστήσει την Starlink του Μασκ στην Ουκρανία

Πτώση στις πωλήσεις smartwatch για πρώτη φορά - Στα... τάρταρα η Apple
Οι αποστολές συσκευών Apple Watch μειώθηκαν κατά 19% το 2024, σύμφωνα με την Counterpoint - Αιτία είναι η έλλειψη νέων χαρακτηριστικών στις πιο πρόσφατες συσκευές της Apple