Η Check Point Research (CPR), το τμήμα Threat Intelligence της Check Point Software, δημοσίευσε την έκθεση Brand Phishing Report για το τέταρτο τρίμηνο του 2022. Η έκθεση αναδεικνύει τις εμπορικές επωνυμίες που μιμήθηκαν συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στις προσπάθειές τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή διαπιστευτήρια πληρωμής κατά τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του περασμένου έτους.
Σύμφωνα με την έκθεση, η Yahoo ήταν το εμπορικό σήμα που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο για επιθέσεις phishing κατά το δ’ τρίμηνο του 2022, ανεβαίνοντας 23 θέσεις και αντιπροσωπεύοντας το 20% όλων των προσπαθειών. Η Check Point Research διαπίστωσε ότι οι κυβερνοεγκληματίες διένεμαν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με subject lines που υπονοούσαν ότι ο παραλήπτης είχε κερδίσει βραβεία ή χρηματικά έπαθλα από αποστολείς όπως «Awards Promotion» ή «Award Center».
Ποια ήταν τα πιο διαδεδομένα κακόβουλα λογισμικά για τον Δεκέμβριο του 2022
Πώς ξεγελούσαν τους αποδέκτες των email
Το περιεχόμενο του email ενημέρωνε τον στόχο ότι είχε κερδίσει χρηματικό έπαθλο που είχε οργανώσει η Yahoo, αξίας εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων. Ζητούσε από τον παραλήπτη να στείλει τα προσωπικά και τραπεζικά του στοιχεία, με τον ισχυρισμό πως θα μετέφεραν τα χρήματα του βραβείου που κέρδισε στο λογαριασμό του. Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου περιείχε επίσης μια προειδοποίηση ότι ο στόχος δεν πρέπει να ενημερώσει τον κόσμο για τη νίκη του βραβείου λόγω νομικών ζητημάτων.
Ρώσοι χάκερ επιδιώκουν την κακόβουλη χρήση του ChatGPT
Ο κλάδος με το… περισσότερο brand phishing
Σε γενικές γραμμές, ο τομέας της τεχνολογίας ήταν ο κλάδος με τις μεγαλύτερες πιθανότητες μίμησης brand phishing το τελευταίο τρίμηνο του 2022, ακολουθούμενος από τη ναυτιλία και τα κοινωνικά δίκτυα. Η DHL ήταν στη δεύτερη θέση με 16% όλων των προσπαθειών brand phishing, μπροστά από τη Microsoft που βρέθηκε στην τρίτη θέση με 11%. Το LinkedIn επέστρεψε επίσης στη λίστα αυτό το τρίμηνο, φτάνοντας στην πέμπτη θέση με 5,7%. Η δημοτικότητα της DHL θα μπορούσε να οφείλεται στην έντονη περίοδο online αγορών γύρω από τη Black Friday και τη Cyber Monday, με τους χάκερ να χρησιμοποιούν το εμπορικό σήμα για να δημιουργούν “ψεύτικες” ειδοποιήσεις παραδόσεων.
«Βλέπουμε χάκερ να προσπαθούν να δελεάσουν τους στόχους τους προσφέροντας βραβεία και σημαντικά χρηματικά ποσά. Θυμηθείτε, αν φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, συνήθως έτσι συμβαίνει. Μπορείτε να προστατευτείτε από μια επίθεση brand phishing, αν δεν κάνετε κλικ σε ύποπτους συνδέσμους ή συνημμένα αρχεία και ελέγχετε πάντα τη διεύθυνση URL της σελίδας στην οποία οδηγείστε. Αναζητήστε ορθογραφικά λάθη και μην δίνετε εθελοντικά περιττές πληροφορίες», δήλωσε ο Omer Dembinsky, Data Group Manager στην Check Point Software.
Τα 10 δημοφιλέστερα προς μίμηση brands
Ακολουθούν τα κορυφαία εμπορικά σήματα που κατατάσσονται με βάση τη συνολική τους εμφάνιση σε απόπειρες brand phishing:
- Yahoo (20%)
- DHL (16%)
- Microsoft (11%)
- Google (5.8%)
- LinkedIn (5.7%)
- WeTransfer (5.3%)
- Netflix (4.4%)
- FedEx (2.5%)
- HSBC (2.3%)
- WhatsApp (2.2%)
Latest News
Η άνοδος των AI PC - «Τρέχει» η αγορά υπολογιστών Τεχνητής Νοημοσύνης
Οι παραδόσεις AI PC έφτασαν τα 13,3 εκατομμύρια μονάδες το γ' τρίμηνο του 2024, αντιπροσωπεύοντας το 20% του συνόλου
Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers
Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης
Η Foxconn βγάζει από τις αγγελίες προσλήψεων στην Ινδία ηλικιακά και οικογενειακά κριτήρια
Πώς αναγκάστηκε να ασχοληθεί με τα κριτήρια προσλήψεων η Foxconn που συναρμολογεί τα iPhone της Apple
Σήμα κινδύνου από τις ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας - Τι ζητούν από τις Βρυξέλλες μετά την εκλογή Τραμπ
Παραφράζοντας το αγαπημένο μάντρα του Nτόναλντ Τραμπ οι εταιρείες τεχνολογίας της ΕΕ ζητούν να υιοθετήσει το «πρώτα η Ευρώπη»
Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit
Άνοιξε η πλατφόρμα για το Gigabit Voucher - Πώς θα υποβάλετε αίτηση
Περισσότερα από 379 χιλιάδες νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα αποκτήσουν ευρυζωνικές συνδέσεις μέσω του Gigabit Voucher
Το ChatGTP προέβλεψε τους Παγκόσμιους Πρωταθλητές έως το 2050
To ChatGPT προέβλεψε τους νικητές των σπουδαιότερων διοργανώσεων εθνικών ομάδων. Η έκπληξη με το Μουντιάλ του ’42 κι η επιστροφή των Βραζιλιάνων
Η κυριαρχία επί της ΑΙ είναι ο δρόμος για απεξάρτηση της ΕΕ από τις ΗΠΑ
Για τις υπηρεσίες που προφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σήμερα χρησιμοποιούνται κέντρα δεδομένων που εδρεύουν στις ΗΠΑ
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
CEO Startup λέει ότι δεν θα χρειάζονται άνθρωποι για μετάφραση σε 3 χρόνια, καθώς κυκλοφορεί νέα εφαρμογή με τεχνητή νοημοσύνη
Τα ευρωπαϊκά όνειρα για αεροταξί γκρεμίζονται
Η έλλειψη μετρητών καταρρίπτει τα όνειρα ευρωπαϊκών αεροταξί - Το συμβαίνει με τις εταιρείες που τα κατασκευάζουν