Με 7.812.000 Έλληνες online, σχεδόν 8 στους 10 έχουν πραγματοποιήσει αγορές από e-shop το τελευταίο δίμηνο, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησαν πρόσφατα η Focus Bari και η plushost και η οποία παρουσιάστηκε στο ΕΒΕΑ, στο πλαίσιο του Phygital Commerce Summit.
Πώς όμως διαμορφώνεται το προφίλ του Έλληνα online shopper;
Οι γυναίκες φαίνεται να πιστεύουν περισσότερο στις ψηφιακές αγορές (80%) ξεπερνώντας τους άνδρες (77%), ενώ οι καταναλωτές ηλικίας 16-34 ετών είναι η κατηγορία με το υψηλότερο ποσοστό online αγορών (82%).
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως πλέον ένα μεγάλο ποσοστό (63%) που χρησιμοποιούν το e-shop για τις αγορές τους είναι ηλικίας άνω των 65 ετών.
Πόσα ξοδεύουν
Οι γυναίκες και τα νεαροί καταναλωτές είναι εκείνοι που ξοδεύουν και τα μεγαλύτερα ποσά ψωνίζοντας από τις ψηφιακές βιτρίνες, σημειώνοντας μάλιστα… ισοπαλία.
Συγκεκριμένα, δαπανούν 537 και 538 ευρώ αντίστοιχα όταν οι άνδρες στα online καταστήματα ξοδεύουν 481 ευρώ.
Κατά μέσο όρο, σύμφωνα με έρευνα, οι Έλληνες δαπανούν 510 ευρώ για αγορές από το Διαδίκτυο ποσό μικρότερο μεν αλλά όχι πολύ μακριά από εκείνο που «πηγαίνει
στα φυσικά καταστήματα (644 ευρώ).
Από πού ψωνίζουν
Για τα ηλεκτρονικά τους ψώνια οι online shoppers προτιμούν περισσότερο τις επώνυμες αλυσίδες με πολλά brands (26%), ακολουθούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα επώνυμων brands (22%), ενώ το τρίτο υψηλότερο μερίδιο (21%) κατέχουν marketplaces.
Στον αντίποδα, στις φυσικές αγορές το τοπικό κατάστημα είναι αυτό που κυριαρχεί με μερίδιο 39%, οι αλυσίδες με πολλά brands κατέχοντας μερίδιο 28% ακολουθούν, ενώ τα καταστήματα επώνυμων brands (21%) κατατάσσονται στην 3η θέση. Μικρότερα μερίδια διαθέτουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ (6%), τα πολυκαταστήματα (5%) και τα πρατήρια καυσίμων (1%).
Σημειώνεται ότι ο αριθμός των ελληνικών επιχειρήσεων με ενεργή ηλεκτρονική παρουσία έχει εκτιναχθεί μέσα στην τελευταία 3ετία και από 7.000 επιχειρήσεις στις αρχές του 2020 ξεπέρασαν τις 20.000 πριν το κλείσιμο της περασμένης χρονιάς.
Τι ψωνίζουν
Κατά τους τελευταίους δύο μήνες οι περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές έγιναν στην κατηγορία των φαρμάκων και των συμπληρωμάτων διατροφής με ποσοστό 86% των ερωτηθέντων να κάνει αυτού του είδους τις αγορές, ακολουθούν τα ρούχα με 72%, τα καλλυντικά με 69%, τα εσώρουχα και μαγιό με 61%, η αθλητική ένδυση και υπόδηση με 61%, τα βιβλία με 57%, τα είδη δώρων με 54%, τα είδη κουζίνας με 53%, τα υποδήματα με 52%.
Γιατί ψωνίζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα
Οι καλύτερες τιμές και προσφορές, η εξοικονόμηση χρόνου και η αποφυγή μετακίνησης προς το φυσικό κατάστημα είναι οι λόγοι για να προτιμήσει κάποιος/α τις online αγορές.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές στην Ελλάδα προτιμούν τις αγορές από το online κανάλι: λόγω καλύτερων τιμών και προσφορών (74%), επειδή εξοικονομούν χρόνο (62%) και γλιτώνουν τη μετακίνηση προς το φυσικό κατάστημα (55%).
Το 50% απαντά ότι ψωνίζει online, επειδή βρίσκει μεγαλύτερη γκάμα επιλογών και το 49% ότι μέσω των ηλεκτρονικών παραγγελιών γλιτώνει αναμονή και ουρές στα φυσικά καταστήματα.
Εξαιρώντας την τιμή, τα πέντε κυριότερα κριτήρια για να επιλέξουν οι καταναλωτές ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, εκτός της τιμής, είναι τα ακόλουθα: δωρεάν αποστολή (59%), διαθεσιμότητα (54%), ασφάλεια πλατφόρμας (44%), δωρεάν επιστροφή (43%) και θετικές αξιολογήσεις (42%).
Latest News
Οι κυκλικοί συστημικοί κίνδυνοι στην Ελλάδα για το πρώτο τρίμηνο του 2025
Η Τράπεζα της Ελλάδος εξετάζει πρόσθετους δείκτες για τη δημιουργία και συσσώρευση των κυκλικών συστημικών κινδύνων
Φως στο τούνελ για δάνεια σε ελβετικό φράγκο - Οι λύσεις που προτείνονται
Τράπεζες και κυβέρνηση βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή προκειμένου να βρεθεί μια κοινή αποδεκτή λύση - Πώς «παγιδεύτηκαν» χιλιάδες οικογένειες που δανείστηκαν σε ελβετικό φράγκο
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
ΣτΕ: Ποιοι ιδιοκτήτες θα μπορούν να χτίσουν και ποιοι όχι
15 ερωτήσεις – απαντήσεις για τις οριοθετήσεις των οικισμών, τις βασικές κατευθύνσεις του ΣτΕ για την πολεοδόμησή τους, αλλά και το τι θα ισχύει για τους νεότερους οικισμούς
Από δράπανα μέχρι τόρνους – Στο σφυρί 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ
Το Υπερταμείο για τις ανάγκες ανάπτυξης του κυβερνητικού πάρκου στον Υμηττό βγάζει σε ηλεκτρονική δημοπρασία αποχαρακτηρισμένο εξοπλισμό των ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ)
Γιατί η Ελλάδα δεν βγαίνει για περισσότερα κεφάλαια στις αγορές
Πριν λίγες ημέρες, ο ΟΔΔΗΧ «σήκωσε» ένα ποσό της τάξης των 4 δισ. ευρώ, ήτοι το 50% του ποσού που θέλει για το 2025
Η Ελλάδα ψάχνει και για αντιμόνιο - Ο πρώτος διεθνής διαγωνισμός
Το αντιμόνιο συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των Κρίσιμων Ορυκτών Πρώτων Υλών της Ε.Ε. - Το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού
Στο «χρονοντούλαπο» 392 υποθηκοφυλακεία - Πώς θα γίνονται οι συναλλαγές [γραφήματα]
Η Ελλάδα περνάει σε μια νέα εποχή με λιγότερο χαρτί και περισσότερη ταχύτητα
Εγκρίθηκε από το Ecofin η Αναθεώρηση του Ταμείου Ανάκαμψης – Στο 64% η απορρόφηση
Τι περιλαμβάνει η αναθεώρηση του ελληνικού σχεδίου
Στα 8 δισ. ευρώ το πρωτογενές ταμειακό πλεόνασμα το 2024
Πώς διαμορφώθηκαν οι καθαρές δανειακές ανάγκες της κεντρικής διοίκησης σε ταμειακή βάση το 20024, σύμφωνα με την ΤτΕ