
«Κόφτη» στα τροχαία ατυχήματα με μπόνους μικρότερα τέλη κυκλοφορίας και μειωμένα ασφάλιστρα εξετάζει να βάλει η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της μάστιγας.
Η πρόταση που έχει πέσει στο κυβερνητικό τραπέζι προβλέπει οικονομικά κίνητρα για τους νέους οδηγούς ηλικίας έως 38 ετών με στόχο τη συμμόρφωσή τους στους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την αποφυγή σοβαρών, ακόμα και θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιδέα έχει συζητηθεί από κυβερνητικά στελέχη με εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιρειών και υπάρχουν συζητήσεις για αναπροσαρμογή του πλαισίου σχετικά με τα όρια κάλυψης και τους κινδύνους και για την εφαρμογή διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής για τους νέους οδηγούς. Η υπό εξέταση ιδέα στηρίζεται σε τρεις πυλώνες:
- Πρώτον, μείωση του ασφαλίστρου για νέους με συνεπή οδηγική συμπεριφορά. Η μείωση των ασφαλίστρων θα συνδέεται με επαναπροσδιορισμό των ορίων και των κινδύνων κάλυψης, σε συνδυασμό με άντληση περισσότερων στοιχείων σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά, τα ατυχήματα και άλλα δημογραφικά χαρακτηριστικά.
- Δεύτερον, δημιουργία δεδομένων για τα στοιχεία των οδηγών και σύνδεση με την ΑΑΔΕ.
- Τρίτον, κίνητρα για αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων και περιορισμός εσόδων από τέλη και ανασφάλιστα οχήματα, μέσω διασύνδεσης συστημάτων ΑΑΔΕ και ασφαλιστικών εταιρειών.
Τα αγκάθια και οι ενστάσεις εστιάζονται κυρίως στη δημοσιονομική επίπτωση (είσπραξη εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας), στην προστασία προσωπικών δεδομένων και στην ελεύθερη τιμολόγηση στην ασφαλιστική αγορά, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού. Κομβικό σημείο αποτελεί η σωστή καταγραφή των δεδομένων, καθώς από τη συμμόρφωση των οδηγών θα εξαρτάται το ύψος των ασφαλίστρων και των τελών κυκλοφορίας.

Ερχονται τέλη με τον μήνα
Πάντως, η επανεξέταση από μηδενική βάση του συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας εντάσσεται στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο ετοιμάζει τώρα τη διάταξη για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.
Το μέτρο αναμένεται να ενεργοποιηθεί πριν από το Πάσχα, ενδεχομένως και πριν από τις εκλογές, και θα δίνει τη δυνατότητα σε πάνω από 120.000 φορολογουμένους που έχουν καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες των οχημάτων τους να τις «πάρουν πίσω» πληρώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο χρονικό διάστημα που θα γίνει η άρση της ακινησίας. Η πληρωμή και επανακυκλοφορία των οχημάτων θα γίνει χωρίς πέναλτι. Δηλαδή οι φορολογούμενοι δεν θα επιβαρυνθούν με προσαυξήσεις επί του ποσού. Οταν η ΑΑΔΕ θα ανοίξει την πλατφόρμα myCar, οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα μπορούν να κάνουν ψηφιακή άρση της ακινησίας του οχήματός τους καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης.
Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ. Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.


Latest News
![Ακίνητα: Ποιοι παράγοντες ανεβάζουν τις τιμές – Οι πιο ακριβές περιοχές στην Αττική [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/akinita-600x384.jpg)
Οι 10 εστίες που πυροδοτούν τις τιμές στα ακίνητα - Οι πιο ακριβές περιοχές [γραφήματα]
Τι αναφέρει μελέτη της Alpha Bank για τα ακίνητα και τις προοπτικές της αγοράς

Δίκτυο Καταπολέμησης της Φτώχειας: Οι πολιτικές της κυβέρνησης διαιωνίζουν τη φτώχεια
Οι κοινωνικές πολιτικές που εφαρμόζονται συντηρούν τη φτώχεια και την ανισότητα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει επιδείνωση. Τι λέει το Δίκτυο Καταπολέμησης της Φτώχειας για την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ.

Η ρύθμιση που ξεκλειδώνει κουρέματα και ρυθμίσεις οφειλών σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις
Ο εξωδικαστικός μηχανισμός και η ένταξη περισσότερων υπερχρεωμένων νοικοκυριών κι επιχειρήσεων στις ρυθμίσεις οφειλών, το νέο στοίχημα ΥΠΕΘΟ και servicers

Ψηφιακό ευρώ: Ανεξαρτητοποίηση της Ευρώπης σε δύο φάσεις
Το όραμα για μια ΕΕ που δεν θα εξαρτάται από αμερικανικές και κινεζικές υποδομές για την πραγματοποίηση πληρωμών

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Τα δύο σχέδια για την αξιοποίηση των ακινήτων του Δημοσίου
Τι αλλάζει σε σχολάζουσες κληρονομιές, και δωρεές

Ο χάρτης πληρωμών της εβδομάδας - Ποιοι πάνε αύριο ταμείο
Το χρονοδιάγραμμα ΕΦΚΑ - ΔΥΠΑ - Θα καταβληθούν 1.253.742.257,83 ευρώ σε 2.530.742 δικαιούχους

Πώς η ρήτρα διαφυγής γεμίζει το καλάθι της ΔΕΘ - Ποια μέτρα ενίσχυσης εξετάζονται
Τι προβλέπει η Λευκή Βίβλος της Κομισιόν για την απόκλιση από τα όρια αύξησης δαπανών
![Καταθέσεις: Ποια επενδυτικά καταφύγια προτιμούν οι Έλληνες επενδυτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/epend-shutterstock_1117388978-600x399.jpg)
Ποια επενδυτικά καταφύγια προτιμούν οι Έλληνες επενδυτές [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο ΟΤ – Πώς εξελίσσονται οι επενδύσεις στις καταθέσεις
![Χρυσές λίρες: Φρενίτιδα χωρίς τέλος – Πόσες πούλησαν και αγόρασαν οι Έλληνες [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/xrises-lires-600x300.jpg)
Φρενίτιδα χωρίς τέλος - Πόσες λίρες πούλησαν και αγόρασαν οι Έλληνες [πίνακες]
Οι κλυδωνισμοί από τον «τυφώνα» των δασμών - Οι Ελληνες πουλάνε τις λίρες τους ενώ ο χρυσός καλπάζει