«Κόφτη» στα τροχαία ατυχήματα με μπόνους μικρότερα τέλη κυκλοφορίας και μειωμένα ασφάλιστρα εξετάζει να βάλει η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της μάστιγας.
Η πρόταση που έχει πέσει στο κυβερνητικό τραπέζι προβλέπει οικονομικά κίνητρα για τους νέους οδηγούς ηλικίας έως 38 ετών με στόχο τη συμμόρφωσή τους στους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την αποφυγή σοβαρών, ακόμα και θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιδέα έχει συζητηθεί από κυβερνητικά στελέχη με εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιρειών και υπάρχουν συζητήσεις για αναπροσαρμογή του πλαισίου σχετικά με τα όρια κάλυψης και τους κινδύνους και για την εφαρμογή διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής για τους νέους οδηγούς. Η υπό εξέταση ιδέα στηρίζεται σε τρεις πυλώνες:
- Πρώτον, μείωση του ασφαλίστρου για νέους με συνεπή οδηγική συμπεριφορά. Η μείωση των ασφαλίστρων θα συνδέεται με επαναπροσδιορισμό των ορίων και των κινδύνων κάλυψης, σε συνδυασμό με άντληση περισσότερων στοιχείων σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά, τα ατυχήματα και άλλα δημογραφικά χαρακτηριστικά.
- Δεύτερον, δημιουργία δεδομένων για τα στοιχεία των οδηγών και σύνδεση με την ΑΑΔΕ.
- Τρίτον, κίνητρα για αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων και περιορισμός εσόδων από τέλη και ανασφάλιστα οχήματα, μέσω διασύνδεσης συστημάτων ΑΑΔΕ και ασφαλιστικών εταιρειών.
Τα αγκάθια και οι ενστάσεις εστιάζονται κυρίως στη δημοσιονομική επίπτωση (είσπραξη εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας), στην προστασία προσωπικών δεδομένων και στην ελεύθερη τιμολόγηση στην ασφαλιστική αγορά, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού. Κομβικό σημείο αποτελεί η σωστή καταγραφή των δεδομένων, καθώς από τη συμμόρφωση των οδηγών θα εξαρτάται το ύψος των ασφαλίστρων και των τελών κυκλοφορίας.
Ερχονται τέλη με τον μήνα
Πάντως, η επανεξέταση από μηδενική βάση του συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας εντάσσεται στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο ετοιμάζει τώρα τη διάταξη για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.
Το μέτρο αναμένεται να ενεργοποιηθεί πριν από το Πάσχα, ενδεχομένως και πριν από τις εκλογές, και θα δίνει τη δυνατότητα σε πάνω από 120.000 φορολογουμένους που έχουν καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες των οχημάτων τους να τις «πάρουν πίσω» πληρώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο χρονικό διάστημα που θα γίνει η άρση της ακινησίας. Η πληρωμή και επανακυκλοφορία των οχημάτων θα γίνει χωρίς πέναλτι. Δηλαδή οι φορολογούμενοι δεν θα επιβαρυνθούν με προσαυξήσεις επί του ποσού. Οταν η ΑΑΔΕ θα ανοίξει την πλατφόρμα myCar, οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα μπορούν να κάνουν ψηφιακή άρση της ακινησίας του οχήματός τους καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης.
Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ. Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Latest News
Δώρο Χριστουγέννων: Στον ιδιωτικό τομέα το καταργούν…, στο δημόσιο το διεκδικούν
Για το δώρο Χριστουγέννων καταγράφεται υψηλή παραβατικότητα στον ιδιωτικό τομέα - Στο ΣτΕ η απόφαση για το δημόσιο
Κληρώνει… για τα μπόνους δόμησης – Αύριο 24 Ιανουαρίου οι αποφάσεις του ΣτΕ
Ενόψει των αποφάσεων του ΣτΕ για τα «μπόνους» δόμησης γίνονται εντατικές διεργασίες σε ΥΠΕΝ και Μαξίμου - Νομοθετική ρύθμιση εντός Φεβρουαρίου
Ποια ακίνητα μαγνητίζουν τους επενδυτές – Πού έκλεισαν «χρυσά συμβόλαια»
Έντονο παραμένει τον ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων επενδυτών για αγορά κατοικίας στην Ελλάδα – Πώς θα κινηθούν οι τιμές, τι επηρεάζει το κόστος
Οι κυκλικοί συστημικοί κίνδυνοι στην Ελλάδα για το πρώτο τρίμηνο του 2025
Η Τράπεζα της Ελλάδος εξετάζει πρόσθετους δείκτες για τη δημιουργία και συσσώρευση των κυκλικών συστημικών κινδύνων
Φως στο τούνελ για δάνεια σε ελβετικό φράγκο - Οι λύσεις που προτείνονται
Τράπεζες και κυβέρνηση βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή προκειμένου να βρεθεί μια κοινή αποδεκτή λύση - Πώς «παγιδεύτηκαν» χιλιάδες οικογένειες που δανείστηκαν σε ελβετικό φράγκο
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
ΣτΕ: Ποιοι ιδιοκτήτες θα μπορούν να χτίσουν και ποιοι όχι
15 ερωτήσεις – απαντήσεις για τις οριοθετήσεις των οικισμών, τις βασικές κατευθύνσεις του ΣτΕ για την πολεοδόμησή τους, αλλά και το τι θα ισχύει για τους νεότερους οικισμούς
Από δράπανα μέχρι τόρνους – Στο σφυρί 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ
Το Υπερταμείο για τις ανάγκες ανάπτυξης του κυβερνητικού πάρκου στον Υμηττό βγάζει σε ηλεκτρονική δημοπρασία αποχαρακτηρισμένο εξοπλισμό των ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ)
Γιατί η Ελλάδα δεν βγαίνει για περισσότερα κεφάλαια στις αγορές
Πριν λίγες ημέρες, ο ΟΔΔΗΧ «σήκωσε» ένα ποσό της τάξης των 4 δισ. ευρώ, ήτοι το 50% του ποσού που θέλει για το 2025
Η Ελλάδα ψάχνει και για αντιμόνιο - Ο πρώτος διεθνής διαγωνισμός
Το αντιμόνιο συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των Κρίσιμων Ορυκτών Πρώτων Υλών της Ε.Ε. - Το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού