Ήταν στα πρώτα της επαγγελματικά βήματα όταν βρέθηκε να απασχολείται ως ταμίας σε κατάστημα τράπεζας. Έχοντας προηγουμένως εργαστεί σε θέσεις σε εστιατόρια, η Kelly Main, όπως γράφει στο inc.com, εκτίμησε το περιβάλλον με τους πιο αργούς ρυθμούς και τον επαγγελματικό αέρα που συνόδευε τη θέση.
Ήταν όμως και μια δουλειά που της δίδαξε ένα μάθημα ζωής. Ένα μάθημα που βλέπει σήμερα ότι μπορεί ή να δημιουργήσει ή να καταστρέψει επιχειρήσεις. Ήθελε να αποκτήσει όποια εμπειρία μπορούσε σε εκείνη την ηλικία στον επιχειρηματικό κόσμο. Αυτό που κέρδισε, όπως σημειώνει, ήταν πολύ μεγαλύτερο από αυτό που θα μπορούσε να φανταστεί.
«Μαύρο» χρήμα: Δεσμεύονται έως 18 μήνες τραπεζικοί λογαριασμοί, θυρίδες και ακίνητα
Είδε τα στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών χιλιάδων ανθρώπων στα 16 της χρόνια και ενώ εργαζόταν ως ταμίας τράπεζας. Παίρνεις, όπως σημειώνει, μια γεύση από την προσωπική ζωή κάθε πελάτη που εξυπηρετείς. «Βλέπεις τους μισθούς τους, τις συνδρομές που έχουν, το στεγαστικό τους δάνειο ή το ενοίκιό τους, τις πληρωμές λογαριασμών τους, τις πληρωμές στην πιστωτική τους κάρτα, που πήγαν για φαγητό το προηγούμενο βράδυ και ολόκληρα αρχεία για το πώς ξόδεψαν τα χρήματά τους το περασμένο Σαββατοκύριακο ή και πριν από έναν χρόνο», εξηγεί χαρακτηριστικά.
Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι δεν έβλεπε μόνο τις συναλλαγές και τα υπόλοιπα των λογαριασμών τους. Έβλεπε πελάτες και άκουγε τις ιστορίες τους. Και σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι που παρομοιάζει τη ζωή ενός ταμία τράπεζας με την εργασία πίσω από ένα μπαρ. «Δεν βλέπεις μόνο πράγματα, οι άνθρωποι σου μιλάνε» σημειώνει χαρακτηριστικά.
Από την καριέρα της ως ταμίας τράπεζας πήρε κάποια βασικά μαθήματα που τα μοιράζεται με όλους μας.
Δεν έχουν χρήματα όλοι όσοι βγάζουν χρήματα
Ένα από τα πρώτα πράγματα που έμαθε στον γκισέ της τράπεζας ήταν πως πολλές φορές, άνθρωποι που βγάζουν πολλά χρήματα, δεν έχουν και τόσα.
«Έβλεπα ότι οι ανησυχίες για φουσκωμένες πιστωτικές κάρτες και χρέη ήταν εξίσου συχνές ανάμεσα σε εκείνους που έπαιρναν μεγάλους μισθούς όσο και στους χαμηλόμισθους», εξηγεί η Main. Περίπου ένας στους δύο από τους πελάτες που έφταναν στην τράπεζα με ακριβά αυτοκίνητα είχαν πολύ μικρούς τραπεζικούς λογαριασμούς και πολύ μεγάλο άγχος για τα χρήματά τους.
Πολυτελή αυτοκίνητα και ακριβά ρούχα συχνά δεν έχουν καμία σχέση με τον προσωπικό πλούτο ενός ατόμου, αλλά περισσότερο μαρτυρούν την επιθυμία τους να πιστεύουν οι άλλοι ότι είναι πλούσιοι, εξηγεί.
Τα πολυτελή είδη δεν αντανακλούν τον πλούτο
Το να φαίνεσαι πλούσιος και να είσαι πλούσιος είναι δύο διαφορετικά πράγματα, ξεκαθαρίζει η Main. Και πολλοί χάνουν όλα τους τα χρήματα στην προσπάθειά τους να φαίνονται πλούσιοι.
«Πολλοί από τους πλουσιότερους ανθρώπους δεν επιδεικνύουν τα χρήματά τους. Είναι άνετοι με την οικονομική τους κατάσταση, επομένως έχουν ελάχιστη επιθυμία να την επιδείξουν», σημειώνει η πρώην ταμίας. Όπως εξηγεί, αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο λαμπερά brands όπως η Gucci έχουν διαφορετικές σειρές προϊόντων: Κάποιες που επιδεικνύουν το λογότυπο της εταιρείας ώστε όλοι να βλέπουν ότι πρόκειται για κάτι ακριβό και άλλες όπου το logo είναι τόσο διακριτικό, ώστε κανείς να μην μπορεί να διακρίνει το brand. Όσοι έχουν τα περισσότερα χρήματα, συχνά επιλέγουν τη δεύτερη κατηγορία προϊόντων.
Μην ξοδεύεις χρήματα που δεν έχεις, εκτός και εάν έτσι θα βγάλεις χρήματα
Οι άνθρωποι συνηθίζουν να ξοδεύουν περισσότερα από όσα έχουν, ενώ τους κοστίζει χρήματα να ξοδέψουν ακόμα και τα χρήματα που έχουν, σημειώνει η Main, αναφερόμενη στις χρεώσεις των καρτών.
«Το μάθημα είναι απλό: Μην δανείζεστε, εκτός και εάν με αυτό που θα αγοράσετε, θα βγάλετε περισσότερα από τους τόκους που θα πληρώσετε. Με άλλα λόγια, εάν πρόκειται να αγοράσετε κάτι με δανεικά χρήματα, αυτό θα πρέπει να είναι μία επένδυση», εξηγεί.
Ανάμεσα στα πράγματα που έχει νόημα να πληρώσει κανείς με δάνειο είναι ένα πτυχίο σε κάποιο επάγγελμα με υψηλή ζήτηση ή ένα ακίνητο που θα αυξήσει την αξία του.
Για να κρατήσετε το άγχος σας χαμηλό, κρατήστε τα έξοδα χαμηλά
Οι άνθρωποι συνηθίζουν να ξοδεύουν υπερβολικά, με αποτέλεσμα να στρεσάρονται. Το άγχος για τα οικονομικά είναι η βασική αιτία πίσω από καταστάσεις όπως το διαζύγιο ή η κατάθλιψη.
Όμως, στην πράξη έχει φανεί πως όσα και εάν βγάζει κανείς, εάν οι δαπάνες του αυξάνονται κάθε φορά που αυξάνεται ο μισθός του, θα δυσκολευτεί να πάει μπροστά οικονομικά. Αυτό δεν βοηθά στη μείωση του άγχους, σημειώνει η Main.
Το ίδιο ισχύει και στον κόσμο των επιχειρήσεων, καθώς η έλλειψη ρευστότητας είναι ένας από τους βασικούς λόγους που αποτυγχάνουν οι νέες εταιρείες. Άρα η πρώην ταμίας συστήνει μία προσεκτική τακτική στα έξοδα αλλά και την τήρηση ενός «μαξιλαριού» ρευστότητας, που βοηθά να μειωθεί το άγχος για τα οικονομικά.
Πηγή: in.gr
Latest News
Φτάνει στις αρχές του χρόνου στην Ευρώπη, μια νέα κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ακόμα και με τους δασμούς είναι ανταγωνιστικό, λέει για το μοντέλο Firefly ο Γουίλιαμ Λι , CEO της εταιρείας
Στο ανώτατο δικαστήριο έφτασε προσφυγή αγρότη εναντίον του γερμανικού κολοσσού Aldi
Η W Clappison Ltd ισχυρίζεται ότι η συμφωνία προμήθειας με την Aldi έληξε κατά τη φύτευση για Λαχανάκια Βρυξελλών αξίας 3,7 εκατομμυρίων λιρών χωρίς εύλογη προειδοποίηση
Αναδίπλωση Stellantis - Πίρνει πίσω την απόφαση για απολύσεις 1.000 υπαλλήλων
Εκπρόσωπος της Stellantis δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι αναμένεται να επιστρέψουν στην εργασία τους, σύμφωνα με το πρόγραμμα, μετά το νέο έτος
Το Μεξικό προς απαγόρευση μεταλλαγμένου καλαμποκιού - Νέα κόντρα με τις ΗΠΑ;
Το Μεξικό υπερασπίζεται τις αυτόχθονες ποικιλίες καλαμποκιού εν μέσω διαμάχης με τις ΗΠΑ
Η αγορά kidult και πώς η Lego κατέκτησε τα... «μεγάλα παιδιά»
Τα τουβλάκια Lego κατέκτησαν τους ενήλικες, αυξάνοντας τα έσοδά της στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην αγορά παιχνιδιών
Πώς προετοιμάζεται η Κίνα για να «υποδεχθεί» τον Τραμπ
Με διαφοροποίηση των εξαγωγών της προς τρίτες χώρες, αλλά και επιθετικά εμπορικά μέτρα απέναντι στις ΗΠΑ προετοιμάζεται η ηγεσία στο Πεκίνο για την εποχή Τραμπ 2.0
Ο αμερικανικός πληθωρισμός προκαλεί ανησυχία στις διεθνείς αγορές
Οι εκτιμήσεις της αμερικανικής FED για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου»
«Παγιδευμένη» στη Μέση Ανατολή η Pepsico - Τα κέρδη και οι όμηροι εργαζόμενοι
Η PepsiCo έχει 25.000 υπαλλήλους στο τμήμα Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Νότιας Ασίας και είναι η κορυφαία εταιρεία σνακ στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική σε πωλήσεις
Ο Μπάιντεν είναι ακόμα στο οβάλ γραφείο αλλά ο Τραμπ κινεί τις αγορές
Η εχθρότητα των Τραμπ και Μασκ προς την κυβέρνηση είναι άλλος ένα μπαλαντέρ που θα μπορούσε να ταράξει τις αγορές ομολόγων
Σε ποιο μέρος στο Παρίσι είναι πιο δύσκολο να κλείσεις τραπέζι
Δεν είναι κάποιο νέο στέκι με ένα viral ζαχαροπλαστείο ούτε ένα θρυλικό μπιστρό με ένα ή δύο αστέρια Michelin για τα οποία φημίζεται το Παρίσι