Η πρώτη μεγάλη περίοδος διακοπών της Κίνας το 2023 προσέφερε επιφανειακή ανακούφιση στους επενδυτές. Οι πωλήσεις κινηματογραφικών εισιτηρίων κατά τη διάρκεια της εβδομάδας διακοπών του κινέζικου νέου έτους ξεπέρασαν τις περσινές και σχεδόν υπερέβησαν τα 900 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον πάροχο εισιτηρίων Maoyan Entertainment. Τα ταξίδια ανακάμπτουν επίσης.

Η επιστροφή των θεατών στους κινηματογράφους και των παραθεριστών μείωσε ορισμένες ανησυχίες σχετικά με τον παρατεταμένο οικονομικό αντίκτυπο της Covid-19. Οι αξιωματούχοι ξήλωσαν απότομα τους περιορισμούς τον Δεκέμβριο και ακολούθησε μαζικό επιδημιολογικό ξέσπασμα, αλλά τώρα λένε ότι τα ποσοστά νοσηλείας για την Covid κορυφώθηκαν στις 5 Ιανουαρίου. Τα κυβερνητικά στοιχεία κατέγραψαν 35 εκατομμύρια ταξίδια επιβατών μόνο την Τετάρτη, 73% υψηλότερα από το 2022. Οι διαχειριστές κινηματογράφων ήταν από τους σημαντικότερους ωφελημένους. Η θυγατρική της IMAX στην Κίνα, για παράδειγμα, κέρδισε 42% περισσότερα από την ίδια περίοδο πέρυσι τις πρώτες τέσσερις ημέρες των διακοπών. Οι ευχαριστημένοι επενδυτές ανέβασαν τον δείκτη Hang Seng του Χονγκ Κονγκ στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 10 μηνών την Πέμπτη, την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης του Έτους του Κουνελιού.

Ωστόσο, τρία χρόνια εκ περιτροπής εγκλεισμών για την Covid άφησαν πληγές, καταστρέφοντας τους ισολογισμούς των νοικοκυριών, αποδυναμώνοντας την εμπιστοσύνη στο δίχτυ ασφαλείας και καλλιεργώντας την αποστροφή του κινδύνου. Η μέση αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος για τους Κινέζους αστούς μειώθηκε σε μόλις 2% πέρυσι από 7% το 2021, και ενώ οι πλούσιοι είναι σε μεγάλο βαθμό αλώβητοι, υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι σκέφτονται τη μετανάστευση. Οι λιανικές πωλήσεις, βασικός δείκτης μέτρησης της καταναλωτικής ισχύος, παραμένουν σε ύφεση, υποχωρώντας σε συρρίκνωση 1,8% τον Δεκέμβριο και οι μέσοι ρυθμοί ανάπτυξης υποχώρησαν μετά από μια ισχυρή ανάκαμψη το 2021, έτος κατά το οποίο η ζωή στην Κίνα είχε επανέλθει σε μεγάλο βαθμό στο φυσιολογικό.

Τα ταξίδια εξακολουθούν να είναι 40% κάτω από τα επίπεδα του 2019 και οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο φειδωλοί. Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 21% από την ίδια εορταστική περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με αναλυτές της Nomura, και η ακίνητη περιουσία συνεχίζει να βυθίζεται. Πολλές κινηματογραφικές αίθουσες κατέφυγαν σε μειώσεις τιμών για να ενισχύσουν την κίνηση, σύμφωνα με την Maoyan.

Ανεκδοτολογικά, ορισμένοι επισκέπτες της ηπειρωτικής χώρας στο Χονγκ Κονγκ παραπονέθηκαν ότι οι τιμές των ειδών πολυτελείας δεν είναι ανταγωνιστικές σε σύγκριση με την εγχώρια «Μέκκα» αφορολογήτων ειδών στην επαρχία Χαϊνάν – πράγμα που αποτελεί κακά μαντάτα για άλλους προορισμούς όπως το Τόκιο και το Παρίσι.

Οι πολυεθνικές που ελπίζουν σε μια δραματική ανάκαμψη των κινεζικών δαπανών είναι πιθανό να απογοητευτούν. Οι κεντρικοί τραπεζίτες τρομοκρατημένοι ότι το άνοιγμα της Κίνας θα τροφοδοτήσει περισσότερο τον παγκόσμιο πληθωρισμό θα ανακουφιστούν. Οι Κινέζοι καταναλωτές απόλαυσαν τις διακοπές τους, αλλά υπήρχαν ελάχιστα σημάδια δραματικής «κατανάλωσης εκδίκησης». Οι πληγωμένοι καταναλωτές έχουν πάρα πολλούς λόγους για να αποφύγουν τα περιττά έξοδα για το άμεσο μέλλον.

REUTERS BREAKINHVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners