
Απέρριψε την πρόταση για «νέο δανεισμό της ΕΕ» που διατύπωσε χθες ο επίτροπος της ΕΕ για Οικονομικές Υποθέσεις Πάολο Τζεντιλόνι, ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ (FDP) τονίζοντας ότι «υπάρχουν ήδη πολλά χρήματα στο τραπέζι», αλλά απαιτείται καλύτερη διαχείρισή τους.
«Δεν βλέπουμε ανάγκη νέων χρηματοδοτικών εργαλείων σε επίπεδο ΕΕ ή νέου κοινού χρέους. Είμαστε πεπεισμένοι ότι το διαθέσιμο χρήμα επαρκεί για τη στήριξη της πράσινης και της ψηφιακής μετάβασης. Το Next Generation EU είναι μέρος της απάντησης στην αντιπληθωριστική νομοθεσία των ΗΠΑ. Αυτά τα χρήματα θέλουμε να τοποθετηθούν στοχευμένα. Μπορεί κανείς να κάνει πολιτική για την οικονομία χωρίς χρήματα, απλώς αποφεύγοντας τη ρύθμιση και την γραφειοκρατία (…) Είμαστε κατά της υπερβολικής έκτασης των επιδοτήσεων», δήλωσε πριν από λίγο ο κ. Λίντνερ, μετά τη συνάντηση που είχε με τον κ. Τζεντιλόνι. Προειδοποίησε μάλιστα «να αποφύγουμε αυτές τις αντιπαραθέσεις, διότι δεν μπορεί να περιμένει κανείς καλή κατάληξη», ενώ υπενθύμισε και τους σχετικούς περιορισμούς που έχει επιβάλει στη γερμανική κυβέρνηση το Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο με τις αποφάσεις του.
Τζεντιλόνι: Χρειαζόμαστε νέο χρήμα και πρέπει να αναλάβουμε νέο χρέος
Συνέχιση διαπραγματεύσεων με ΗΠΑ
Ο Κρίστιαν Λίντνερ δήλωσε ακόμη ότι πρέπει να συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ και, αναφερόμενος στην επικείμενη κοινή επίσκεψη των υπουργών Οικονομίας Γερμανίας και Γαλλίας στην Ουάσιγκτον, έκανε λόγο για «ευκαιρία να εξηγήσουν τις αρνητικές συνέπειες της αμερικανικής αντιπληθωριστικής νομοθεσίας για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις» και τόνισε: «Χρειαζόμαστε εμπορική διπλωματία και όχι κάποιου είδους εμπορικό πόλεμο ή έστω εμπορική διένεξη. Μοιραζόμαστε κοινές αξίες και προτιμούμε να είμαστε εμπορικοί εταίροι». Υπογράμμισε δε ότι η ΕΕ διαθέτει 800 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά χρειάζεται λιγότερη γραφειοκρατία, συντομότερους χρόνους για αδειοδοτήσεις, ενδεχομένως αναθεώρηση φορολογίας για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. «Δεν πρέπει να μπούμε σε ανταγωνισμό, ποιος μπορεί να πληρώσει περισσότερες επιδοτήσεις», είπε χαρακτηριστικά.
Η πρόταση Τζεντιλόνι
Χθες ο κ. Τζεντιλόνι, σε συνέντευξή του στην Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, είχε δηλώσει ότι «ενόψει των υψηλών τιμών ενέργειας, της βοήθειας δισεκατομμυρίων που δίνουν οι ΗΠΑ για τη βιομηχανία και του ανταγωνισμού από την Κίνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να αναλάβει νέο χρέος 350 δισεκατομμυρίων ευρώ – και μάλιστα γρήγορα», ζητώντας τη σχετική συγκατάθεση του Βερολίνου. «Αυτή η κρίση πλήττει κυρίως την Ευρώπη και τις αναπτυσσόμενες χώρες, όχι τόσο τις ΗΠΑ και την Κίνα (…) Πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν ότι δεν μπορεί κάθε κράτος να αντεπεξέλθει μόνο του (…) και ως μήνυμα προς τις αγορές, πρέπει να αποφύγουμε να δώσουμε την εντύπωση ότι απλώς μετακινούμε μπρος-πίσω τα υπάρχοντα χρήματα», σημείωνε ο ευρωπαίος επίτροπος. Σήμερα ο κ. Τζεντιλόνι παραδέχθηκε ότι υπάρχουν σημεία διαφωνίας με το Βερολίνο, ενώ ανέδειξε την επιτυχία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να περιορίσει τις συνέπειες της ενεργειακής κρίσης. «Οδεύουμε σε ένα έτος υποτονικής ανάπτυξης, αλλά όχι βαθιάς ύφεσης», δήλωσε και ζήτησε από κοινού αντιμετώπιση των προκλήσεων προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα.
Σε ό,τι αφορά τη μεταρρύθμιση του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης, ο γερμανός υπουργός Οικονομικών επισήμανε ότι στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «δεν διακρίνονται ακόμη κοινές θέσεις» με το Βερολίνο, καθώς «δεν αναγνωρίζονται ακόμη οι ανησυχίες» της γερμανικής κυβέρνησης. «Αμφιβάλλουμε ότι η πρόταση της ΕΕ θα οδηγήσει σε αξιόπιστο μονοπάτι για μείωση του χρέους», δήλωσε ο κ. Λίντνερ και υπογράμμισε ότι «μια νομισματική ένωση χρειάζεται κοινούς κανόνες». Ζήτησε δε να διατηρηθεί η πολυμερής προσέγγιση στη διαδικασία και να μην υπάρχουν διμερείς διαπραγματεύσεις με τα κράτη – μέλη. «Θέλουμε έναν αξιόπιστο δρόμο προς τη μείωση του χρέους, θέλουμε κανόνες κατανοητούς, οι οποίοι να μην εξαρτώνται από την πολιτική βούληση και πρέπει να φροντίσουμε από κοινού ώστε αυτοί οι κανόνες να είναι τόσο ρεαλιστικοί και ευέλικτοι ώστε οι χώρες να μπορούν να εκπληρώσουν τις ανάγκες επενδύσεών τους», πρόσθεσε ο υπουργός Οικονομικών.
Ο ευρωπαίος επίτροπος από την άλλη πλευρά τόνισε ότι τα κράτη – μέλη έχουν διαφορετικό επίπεδο χρέους, κάτι που, όπως είπε, πρέπει να ληφθεί υπ’όψιν κατά τη μεταρρύθμιση του Συμφώνου.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW