Με τα εκτιμώμενα έσοδα να κυμαίνονται μεταξύ 800 εκατ. και 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) που ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται στο κατώφλι του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Οι άξονες της εταιρικής διακυβέρνησης μετά τη δημόσια εγγραφή είναι αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο των συζητήσεων, προκειμένου η μετάβαση στην επόμενη ημέρα να γίνει με μια συμφωνία που θα ικανοποιεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

Σε τροχιά «ρεκόρ» το 2023 το αεροδρόμιο της Αθήνας – Ποια χώρα θα κάνει τη διαφορά

Οι διαπραγματεύσεις προχωρούν συντονισμένα από το ΤΑΙΠΕΔ. Η επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Δημοσίου και AviAlliance, συμφερόντων του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments, έβαλε το νερό στο αυλάκι για να προχωρήσει ο σχεδιασμός της αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO) για την πώληση του 30% της εταιρείας διαχείρισης. Η εταιρεία, που σήμερα ελέγχει συνολικά το 40% του ΔΑΑ και τη διοίκηση, κατά την εισαγωγή των μετοχών του Ταμείου στο Χρηματιστήριο, θα έχει δικαίωμα να αποκτήσει με σημαντικό premium ένα επιπλέον ποσοστό 10%.

Στο πρώτο εξάμηνο

Το παζλ των εκκρεμοτήτων όμως είναι πολύπλοκο, καθώς η εταιρική διακυβέρνηση της σημερινής εταιρείας θα πρέπει να αλλάξει άρδην προκειμένου να πληροί τις προϋποθέσεις μιας εισηγμένης. Για αυτό και θα απαιτηθεί αλλαγή της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης. Πολλά θα εξαρτηθούν βεβαίως από το πότε η κυβέρνηση θα αποφασίσει να δώσει το «ΟΚ» για να σταλεί η τροποποίηση της σύμβασης στη Βουλή.

Με όλα τα παραπάνω δεδομένα, εν όψει και των δύο εκλογικών αναμετρήσεων, καθίσταται ιδιαίτερα φιλόδοξος ο στόχος της εισαγωγής στο Χρηματιστήριο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Η αποτίμηση με την οποία θα γίνει η δημόσια εγγραφή εκτιμάται από πηγές του κλάδου μεταξύ 2,7 και 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς, όταν γίνει η IPO. Αυτό, εφόσον επιβεβαιωθεί, θα αντιστοιχεί σε μια αξία μεταξύ 675 και 825 εκατ. ευρώ για το Υπερταμείο, μοναδικός μέτοχος του οποίου είναι το Ελληνικό Δημόσιο, που κατέχει ποσοστό 25% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ.

Ανθεκτικότητα

Η ανθεκτικότητα που επέδειξε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών αποτυπώθηκε στις οικονομικές επιδόσεις του 2021. Τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν το 2021 στα 272,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά́ 46% έναντι του 2019, αλλά βελτιωμένα σε σύγκριση με το 2020 κατά 86 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη προ φορών από τις συνήθεις επιχειρηματικές δραστηριότητες ανήλθαν σε 56,3 εκατ. ευρώ, τα οποία και αυξήθηκαν στα 166,3 εκατ. ευρώ, χάρη στην κρατική αποζημίωση.

Αυτή ελήφθη μέσω άμεσης επιχορήγησης 31,6 εκατ. ευρώ σε μετρητά, καθώς και συμψηφισμού ύψους 78,42 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στις οφειλές της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων για τα έτη 2020, 2021 και 2022. Εξασφαλίστηκε έτσι, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, μια υγιής ταμειακή θέση στο κλείσιμο της χρήσης 2021, ύψους 381,6 εκατ. ευρώ.

Θετικά σήματα

Η ανάκαμψη μέσα στο 2022 ήταν εντυπωσιακή. Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανέκτησε το 88,9% της επιβατικής κίνησης του 2019 και έκλεισε το 2022 με 22,72 εκατ. επιβάτες. Σημαντική είναι η ανάκαμψη των πτήσεων, μένοντας κατά μόλις 5,4% χαμηλότερα από το 2019.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Η DBC diadikasia True Leader 2023 της Ελληνικής Οικονομίας από την ICAP CRIF
Επιχειρήσεις |

Η DBC diadikasia True Leader 2023 της Ελληνικής Οικονομίας από την ICAP CRIF

Η ανάδειξη της DBC Diadikasia επιβράβευσε τη συμβολή της στην ελληνική οικονομία, τιμώντας την ως μία από τις εταιρείες που σημείωσαν εντυπωσιακή ανάπτυξη και ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις απαιτήσεις της αγοράς.