Μπορεί ο πληθωρισμός, οι γεωπολιτικές προκλήσεις και η ενεργειακή κρίση το 2022 να επηρέασαν την καταναλωτική συμπεριφορά, ωστόσο η μείωση της αγοραστικής δύναμης δεν κατάφερε να πλήξει τα ηλεκτρονικά καταστήματα ρουχισμού και υπόδησης.
«Το 2022 υπήρξε μία χρονιά αντιθέσεων που όμως έκλεισε με θετικό πρόσημο και αισιόδοξες προσδοκίες, στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας», επισημαίνεται στη σχετική έρευνα του GLAMI.
Ειδικότερα, το 56% των συνεργαζόμενων ηλεκτρονικών καταστημάτων της πλατφόρμας αναζήτησης μόδας ανέφερε αύξηση των εσόδων τους (συγκριτικά με το 47% στην αντίστοιχη ερώτηση της προηγούμενης χρονιάς).
Μάλιστα σε ποσοστό 43% οι ερωτώμενοι έκριναν θετικά το 2022 ως προς τα επιχειρηματικά αποτελέσματα παρ’ όλη την αισθητά χαμηλότερη αξία των πωλήσεων που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Ηλεκτρονικές αγορές: Το προφίλ του Έλληνα online shopper
Αισιοδοξία για το 2023
Η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας ανέκαμψε απότομα το 2021 και κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2022. Αλλά στη σημερινή εύθραυστη πραγματικότητα, οι προσδοκίες για συνεχή ανάκαμψη μπορεί να ανατραπούν πολύ γρήγορα.
Σε αντίθεση όμως με το γενικευμένο κλίμα προκλήσεων και ανατροπών οι Έλληνες εκπρόσωποι του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης παραμένουν αισιόδοξοι με το 40% να πιθανολογεί ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί ενώ μόλις το 2% πιστεύει ότι θα χειροτερεύσει.
Μάλιστα ένα 12% εμφανίζεται βέβαιο ότι θα είναι σίγουρα καλύτερα τα δεδομένα για το 2023.
Οι μισοί δεν θα κάνουν αυξήσεις
Αξίζει μάλιστα να σταθεί κανείς στο γεγονός ότι το 50% των e-shop μόδας δηλώνει ότι θα διατηρήσει τις τιμές ίδιες. Η πλειονότητα των συνεργατών του GLAMI δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και την αύξηση των πωλήσεων σχεδόν ισόποσα.
Για να το εξασφαλίσει αυτό, ένα 37% σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές με την πλειοψηφία, να προβλέπει αύξηση της τάξης του 6 με 10%.
Σύμμαχος στην ανοδική τροχιά παραμένει σαφώς η τεχνολογία, αποτελώντας το μέλλον του fashion e-commerce, με τα ηλεκτρονικά καταστήματα να κατανοούν πως, επενδύοντας σε τεχνολογικές καινοτομίες, θα είναι σε ισχυρότερη θέση να επιταχύνουν τις δραστηριότητές τους όταν η αβεβαιότητα και η στασιμότητα υποχωρήσουν.
Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα του GLAMI έχει παρουσία σε 14 χώρες: Ελλάδα, Ιταλία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Σλοβενία, Ισπανία, Ρουμανία, Τουρκία, Βουλγαρία, Κροατία, Λιθουανία, Λετονία και Εσθονία.
Latest News
Επενδύσεις 40 εκατ. από ΤITAN σε ΑΙ, PropTech και ClimateTech
Η ΤΙΤΑΝ επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της και επιταχύνει τη στρατηγική καινοτομίας - Νέες Venture Capital επενδύσεις σε τομείς υψηλής δυναμικής
«Ταύρος» η Fitch για τις ελληνικές τράπεζες το 2025 - Τι λέει για κέρδη και NPLs [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών αναφέρεται η Fitch - Η ανάκαμψη από την κρίση και η αύξηση των δανείων
Εγκρίθηκε η εκταμίευση της 8ης δόσης του Ταμείου Ανάκαμψης για τη Eurobank
Στα €2,2 δισ. οι υπό διαχείριση πόροι για την Eurobank
Alpha Finance: Ξεκινά κάλυψη για 4 ΑΕΕΑΠ – Συσταση «buy» για Briq, Trade, Premia και Noval
Οι ελληνικές Ανώνυμες Εταιρείες Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία διαπραγματεύονται με discount 40% σημειώνει η Alpha Finance
ΗΡΩΝ ViBES: Το Πρόγραμμα επιβράβευσης που στηρίζει το περιβάλλον
Μέσα στον πρώτο μόλις μήνα της δράσης, η ενέργεια των μελών του ΗΡΩΝ ViBES έχει ήδη δώσει ζωή σε εκατοντάδες δέντρα
Εξάρχου: «Στόχος η Aktor να γίνει από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις»
Ο πρόεδρος και CEO του ομίλου Aktor Αλέξανδρος Εξάρχου κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης συνεδρίασης του ΧΑ τόνισε τις προοπτικές ανάπτυξης της εισηγμένης
Περίπου 2.500-2.700 επιβάτες θα έχουν φύγει με πτήσεις της Aegean από Σαντορίνη Δευτέρα και Τρίτη
Για σήμερα Τρίτη 4 Φεβρουαρίου έχει ήδη προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν επίσης 8 πτήσεις
«Ζυμώνει» και ξενοδοχεία η οικογένεια Κουκουτάρη της Αlfa Pastry
Επέκταση στον ξενοδοχειακό κλάδο από την οικογένεια Κουκουτάρη της Αlfa Pastry – Η νέα εταιρεία Greatly με μετοχικό κεφάλαιο 500 χιλ. ευρώ
Τα δυο κρίσιμα σημεία στο deal Πειραιώς - CVC για την Εθνική Ασφαλιστική
Τι θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν Πειραιώς και CVC για την ολοκλήρωση της συμφωνίας εξαγοράς της Εθνικής Ασφαλιστικής
Επανεκκίνηση με κάθε κόστος - Σε ποιες μάρκες βάζει πωλητήριο η Estée Lauder
Η Estée Lauder θα προχωρήσει στην πώληση brands για να ενδυναμώσει άλλες κατηγορίες προϊόντων - Τι θα κρατήσει