Τη δική της μάχη προκειμένου να διαχειριστεί τα προβλήματα που προέκυψαν από την πανδημία, τον πόλεμο στην Ουκρανία και την αλματώδη αύξηση του κόστους των καυσίμων δίνει η ελληνική ακτοπλοΐα. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ένα διαχρονικό «αγκάθι» προσθέτει δυσκολίες στη διαχείριση του σημαντικού έργου της μεταφοράς των επιβατών από και προς τα νησιά.
Ο λόγος για τα προβλήματα που υπάρχουν στα λιμάνια, επιφέροντας μεγάλη δυσκολία στον ελλιμενισμό των πλοίων στις εσχατιές της χώρας. Ενα ζήτημα που γίνεται πιο επίκαιρο αυτές τις ημέρες, όταν και ο καιρός δείχνει τα δόντια του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η προσπάθεια του Blue Star Paros να προσεγγίσει το λιμάνι της Τήνου την περασμένη εβδομάδα. Βίντεο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας κατέγραψε την υπεράνθρωπη προσπάθεια από τους καβοδέτες, τους οποίους παραλίγο να «καταπιούν» τα κύματα. Παρόμοιες εικόνες, που κάνουν τον γύρο το κόσμου και δεν τιμούν την Ελλάδα, έχουμε δει και στο παρελθόν στη Σίκινο, τη Δονούσα και άλλα νησιά.
Στο φουλ οι μηχανές της ακτοπλοΐας, ανεβάζουν στροφές το 2023
76 λιμάνια
Το ζήτημα, όμως, δεν αφορά μονάχα τις Μικρές Κυκλάδες ή άλλο μεμονωμένο νησί, ούτε εμφανίζεται όταν ο καιρός αγριεύει. Τα προβλήματα, όπως τονίζεται, εντοπίζονται σε 76 λιμάνια, είναι διαχρονικά και συνήθως δεν αντιμετωπίζονται.
Σε δηλώσεις του στον ΟΤ ο έπαρχος Ικαρίας, Παναγιώτης Γενούζος, ανέφερε πως στο λιμάνι του Ευδήλου δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες, μετά και την καταστροφή από την κακοκαιρία του προσήνεμου μώλου που μόλις είχε ολοκληρωθεί.
Οπως είπε, εκκρεμεί η εκβάθυνση του λιμανιού, προκειμένου τα πλοία να δένουν στη νέα προβλήτα, κάτι που θα βοηθήσει και στην αποσυμφόρηση της πλατείας, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Την ίδια ώρα, στην πρωτεύουσα του νησιού, τον Αγιο Κήρυκο, το λιμάνι είναι εκτεθειμένο στους ανατολικούς και νοτιοανατολικούς ανέμους, με αποτέλεσμα να έχουν καταγραφεί συμβάντα με προσκρούσεις πλοίων, χωρίς ευτυχώς ανθρώπινη απώλεια.
Αντίστοιχες εικόνες συναντά κανείς και στη Χάλκη, οι κάτοικοι της οποίας για να επισκεφτούν έναν γιατρό, ένα νοσοκομείο ή μια υπηρεσία, βιώνουν τη δική τους Οδύσσεια. Οταν ο άνεμος είναι νοτιοδυτικός είναι αδύνατον να προσεγγίσει το λιμάνι οποιοδήποτε πλοίο, σύμφωνα με τον δήμαρχο Ευάγγελο Φραγκάκη.
Μυθική υπόσταση στους κύκλους των ναυτικών λαμβάνει και η φράση ιταλού πλοιάρχου πριν από λίγα χρόνια όταν επιχείρησε να προσεγγίσει κάποιο νησί του Ανατολικού Αιγαίου. «Sicuramente questo non è un porto», είπε με δυνατή φωνή, δηλαδή «σίγουρα αυτό δεν είναι λιμάνι». Και ποιος μπορεί να τον ψέξει γι’ αυτό; Οταν κανείς αντικρίζει απλές προβλήτες, πολλές φορές σπασμένες, χωρίς φώτα και εκτεθειμένες σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών. Μιλάμε για υποτυπώδη λιμάνια που κρίνονται επικίνδυνα.
Ο κίνδυνος ατυχήματος
Ωστόσο, καθημερινά οι έλληνες συνάδελφοί του δίνουν αγώνα προκειμένου να εξυπηρετήσουν με ασφάλεια τους επιβάτες. Με ηρωικές προσπάθειες και ξεχωριστή μαεστρία, πολλές φορές πετυχαίνουν το ακατόρθωτο και ο κίνδυνος σοβαρού ατυχήματος καραδοκεί.
Κάθε χρόνο η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) ενημερώνει με έκθεσή της προς τις αρμόδιες υπηρεσιακές αρχές «για τον εντοπισμό προβλημάτων που προκύπτουν σε κάθε δρομολόγιο των πλοίων με τις γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές και για την ευαισθητοποίηση – ενεργοποίηση των αρμόδιων αρχών προκειμένου να δοθούν λύσεις», ενώ σε ομιλία του ο πρόεδρος της Ενωσης είχε απευθύνει έκκληση σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για αναβάθμιση των λιμανιών και των λιμενικών υποδομών στη χώρα, καθώς σε πολλές περιοχές έχουμε παραμείνει με υποδομές του περασμένου αιώνα.
Μπορεί ο τουρισμός να αποτελεί τη «βαριά βιομηχανία» για την Ελλάδα και τα νησιά να αποτελούν πόλο έλξης για εκατομμύρια τουρίστες απ’ όλο τον κόσμο, σε κάποια λιμάνια όμως η κατάσταση μοιάζει τριτοκοσμική και οι ίδιοι οι ναυτικοί εκπέμπουν σήμα κινδύνου.
Latest News
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα