Την αποχώρησή του από τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ) ανακοίνωσε ο Όμιλος ONEX Shipyards & Technologies, τονίζοντας ταυτόχρονα πως προχωρά στην ίδρυση Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, καλώντας ναυπηγικές μονάδες και ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, να συμμετάσχουν σε αυτήν
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες, θεσμικό και νομικό πλαίσιο, ενώ ο σκοπός λειτουργίας, οι στόχοι της και τα οφέλη που αποφέρει, δεν περιορίζονται μόνο σε παραγωγικό, επιχειρηματικό και οικονομικό επίπεδο, αλλά σαφώς εκτείνονται σε Εθνικό επίπεδο και επηρεάζουν την γεωστρατηγική ισχύ της χώρας μας».
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Θα επισκευάζουν περί τα 200 εμπορικά πλοία το χρόνο
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies επισημαίνει πως «στηρίζει σταθερά την ενίσχυση του συγκεκριμένου κλάδου, μέσα από διαρκείς επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη νέων δυνατοτήτων, με αιχμή του δόρατος την εγχώρια ναυπήγηση ολοκληρωμένων πλατφορμών και την εν συνέχεια υποστήριξη τους καθ’ όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής τους».
Η αντιπροσωπευτικότητα της εκπροσώπησης και η αποτελεσματική επίλυση των υπαρκτών και ουσιαστικών ζητημάτων του αμυντικού και ιδιαιτέρως του ναυπηγικού κλάδου, είναι μια επιτακτική και συνάμα σύνθετη ανάγκη, αναφέρει η ΟΝΕΧ, σημειώνοντας πως πρόκειται για μια «βαριά» στρατηγική βιομηχανία που -μετά από χρόνια απουσίας- επιστρέφει ξανά στις διεθνείς αγορές. «Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η ισχυροποίησή της είναι ζωτικής σημασίας για την Εθνική μας Ασφάλεια», προσθέτει.
Συμπεράσματα
Όμως, σύμφωνα με την εταιρεία, «δυστυχώς, μέσω της πολυετούς παρουσίας μας μέσω της ΟΝΕΧ Technology Systems & Bussines Solutions, στον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), ως μέλη του, καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα:
- ο ΣΕΚΠΥ είτε αδυνατεί, είτε δεν επιθυμεί να υπηρετήσει την πραγματική του αποστολή – Ο σκοπός μιας σύγχρονης, ισχυρής Αμυντικής Βιομηχανίας βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τις πρακτικές και τη στρατηγική του Συνδέσμου
- παρουσιάζεται σημαντικό έλλειμα συμμετοχής των Ναυπηγείων στη διαμόρφωση θέσεων και στη λήψη αποφάσεων του Συνδέσμου – ο Σύνδεσμος απαξιώνει τόσο τα 3 μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία, όσο και τους Έλληνες εργαζόμενους σε αυτά
- αν και η Πολιτεία έχει διασφαλίσει ένα ολοκληρωμένο και σαφές πλαίσιο, ο Σύνδεσμος συνεχίζει να ακολουθεί παρελκυστική πολιτική σχετικά με την ενδυνάμωση και τον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας
- διαχρονικά ο Σύνδεσμος επιχειρεί τη μετατόπιση των προβλημάτων του κλάδου σε τρίτους (όπως Πολιτεία, αλλοδαπή βιομηχανία, σώματα ασφάλειας), γεγονός που μειώνει την αξιοπιστία και κυρίως την αποτελεσματικότητά του».
«Με βάση τα παραπάνω, και με γνώμονα την κάλυψη του κενού εκπροσώπησης του αναγεννημένου κλάδου μας, προχωρούμε στην ίδρυση της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, απευθύνοντας ταυτόχρονα κάλεσμα στις στρατηγικής σημασίας -τόσο για την Οικονομία, όσο και για την Ασφάλεια της Χώρας- ναυπηγικές μονάδες και ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, να συμμετάσχουν σε αυτήν. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ONEX Shipyards & Technologies, παύει οποιαδήποτε συμμετοχή σε Συνδέσμους που η δράση τους έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι δεν καλύπτει το έργο των ναυπηγικών και ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων ή είναι αναποτελεσματική ή εξυπηρετεί ιδιοτελείς σκοπούς και συμφέροντα, πολύ κατώτερα των περιστάσεων και των σκοπών που οφείλουν να εξυπηρετούν», καταλήγει η ανακοίνωση.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη