Την αποχώρησή του από τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ) ανακοίνωσε ο Όμιλος ONEX Shipyards & Technologies, τονίζοντας ταυτόχρονα πως προχωρά στην ίδρυση Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, καλώντας ναυπηγικές μονάδες και ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, να συμμετάσχουν σε αυτήν
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες, θεσμικό και νομικό πλαίσιο, ενώ ο σκοπός λειτουργίας, οι στόχοι της και τα οφέλη που αποφέρει, δεν περιορίζονται μόνο σε παραγωγικό, επιχειρηματικό και οικονομικό επίπεδο, αλλά σαφώς εκτείνονται σε Εθνικό επίπεδο και επηρεάζουν την γεωστρατηγική ισχύ της χώρας μας».
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Θα επισκευάζουν περί τα 200 εμπορικά πλοία το χρόνο
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies επισημαίνει πως «στηρίζει σταθερά την ενίσχυση του συγκεκριμένου κλάδου, μέσα από διαρκείς επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη νέων δυνατοτήτων, με αιχμή του δόρατος την εγχώρια ναυπήγηση ολοκληρωμένων πλατφορμών και την εν συνέχεια υποστήριξη τους καθ’ όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής τους».
Η αντιπροσωπευτικότητα της εκπροσώπησης και η αποτελεσματική επίλυση των υπαρκτών και ουσιαστικών ζητημάτων του αμυντικού και ιδιαιτέρως του ναυπηγικού κλάδου, είναι μια επιτακτική και συνάμα σύνθετη ανάγκη, αναφέρει η ΟΝΕΧ, σημειώνοντας πως πρόκειται για μια «βαριά» στρατηγική βιομηχανία που -μετά από χρόνια απουσίας- επιστρέφει ξανά στις διεθνείς αγορές. «Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η ισχυροποίησή της είναι ζωτικής σημασίας για την Εθνική μας Ασφάλεια», προσθέτει.
Συμπεράσματα
Όμως, σύμφωνα με την εταιρεία, «δυστυχώς, μέσω της πολυετούς παρουσίας μας μέσω της ΟΝΕΧ Technology Systems & Bussines Solutions, στον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), ως μέλη του, καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα:
- ο ΣΕΚΠΥ είτε αδυνατεί, είτε δεν επιθυμεί να υπηρετήσει την πραγματική του αποστολή – Ο σκοπός μιας σύγχρονης, ισχυρής Αμυντικής Βιομηχανίας βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τις πρακτικές και τη στρατηγική του Συνδέσμου
- παρουσιάζεται σημαντικό έλλειμα συμμετοχής των Ναυπηγείων στη διαμόρφωση θέσεων και στη λήψη αποφάσεων του Συνδέσμου – ο Σύνδεσμος απαξιώνει τόσο τα 3 μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία, όσο και τους Έλληνες εργαζόμενους σε αυτά
- αν και η Πολιτεία έχει διασφαλίσει ένα ολοκληρωμένο και σαφές πλαίσιο, ο Σύνδεσμος συνεχίζει να ακολουθεί παρελκυστική πολιτική σχετικά με την ενδυνάμωση και τον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας
- διαχρονικά ο Σύνδεσμος επιχειρεί τη μετατόπιση των προβλημάτων του κλάδου σε τρίτους (όπως Πολιτεία, αλλοδαπή βιομηχανία, σώματα ασφάλειας), γεγονός που μειώνει την αξιοπιστία και κυρίως την αποτελεσματικότητά του».
«Με βάση τα παραπάνω, και με γνώμονα την κάλυψη του κενού εκπροσώπησης του αναγεννημένου κλάδου μας, προχωρούμε στην ίδρυση της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, απευθύνοντας ταυτόχρονα κάλεσμα στις στρατηγικής σημασίας -τόσο για την Οικονομία, όσο και για την Ασφάλεια της Χώρας- ναυπηγικές μονάδες και ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, να συμμετάσχουν σε αυτήν. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ONEX Shipyards & Technologies, παύει οποιαδήποτε συμμετοχή σε Συνδέσμους που η δράση τους έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι δεν καλύπτει το έργο των ναυπηγικών και ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων ή είναι αναποτελεσματική ή εξυπηρετεί ιδιοτελείς σκοπούς και συμφέροντα, πολύ κατώτερα των περιστάσεων και των σκοπών που οφείλουν να εξυπηρετούν», καταλήγει η ανακοίνωση.
Latest News
Ρεκόρ εσόδων από την κρουαζιέρα το 2024 αλλά και γκρίνια για το «τέλος»
Τα έσοδα από την κρουαζιέρα ανήλθαν στο 1 δισ. ευρώ το 2024 – Διαμαρτύρονται οι εταιρείες για την επιβολή του τέλους
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Τρεις περιβαλλοντικές προκλήσεις το 2025 για την ναυτιλία
Το 2025 είναι κρίσιμη χρονιά για την πορεία της πράσινης μετάβασης καθώς αναμένονται οριστικές αποφάσεις από την πλευρά του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανσιμού (ΙΜΟ)
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Προειδοποίηση ΕΕ για τον ρωσικό «σκιώδη στόλο» - Θα λάβουν ισχυρότερα αντίμετρα
Η ΕΕ «θα αναλάβει ισχυρότερη δράση για να αντιμετωπίσει κινδύνους τους οποίους δημιουργούν αυτά τα πλοία», δήλωσε η επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ
«Έμφραγμα» στα ναυπηγεία από επενδύσεις 188 δισ. για νεότευκτα πλοία
Στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής τα slots έχουν κλείσει για κατασκευές πλοίων μεταφοράς LNG και εμπορευματοκιβωτίων
Ακόμη πιο ακριβά τα ακτοπλοϊκά - Έρχονται αυξήσεις 10% στα εισιτήρια το 2025
Τα νέα πιο φιλικά για το περιβάλλον καύσιμα ωθούν προς τα πάνω τις τιμές
LNG Carriers: Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις τιμές
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον καιρό και σε άλλους τρεις παράγοντες n Τι αναφέρουν στις εκθέσεις τους ο οίκος Allied Shipbroking και το Baltic Exchange
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις