
Την αποχώρησή του από τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ) ανακοίνωσε ο Όμιλος ONEX Shipyards & Technologies, τονίζοντας ταυτόχρονα πως προχωρά στην ίδρυση Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, καλώντας ναυπηγικές μονάδες και ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, να συμμετάσχουν σε αυτήν
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες, θεσμικό και νομικό πλαίσιο, ενώ ο σκοπός λειτουργίας, οι στόχοι της και τα οφέλη που αποφέρει, δεν περιορίζονται μόνο σε παραγωγικό, επιχειρηματικό και οικονομικό επίπεδο, αλλά σαφώς εκτείνονται σε Εθνικό επίπεδο και επηρεάζουν την γεωστρατηγική ισχύ της χώρας μας».
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Θα επισκευάζουν περί τα 200 εμπορικά πλοία το χρόνο

Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies επισημαίνει πως «στηρίζει σταθερά την ενίσχυση του συγκεκριμένου κλάδου, μέσα από διαρκείς επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη νέων δυνατοτήτων, με αιχμή του δόρατος την εγχώρια ναυπήγηση ολοκληρωμένων πλατφορμών και την εν συνέχεια υποστήριξη τους καθ’ όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής τους».
Η αντιπροσωπευτικότητα της εκπροσώπησης και η αποτελεσματική επίλυση των υπαρκτών και ουσιαστικών ζητημάτων του αμυντικού και ιδιαιτέρως του ναυπηγικού κλάδου, είναι μια επιτακτική και συνάμα σύνθετη ανάγκη, αναφέρει η ΟΝΕΧ, σημειώνοντας πως πρόκειται για μια «βαριά» στρατηγική βιομηχανία που -μετά από χρόνια απουσίας- επιστρέφει ξανά στις διεθνείς αγορές. «Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η ισχυροποίησή της είναι ζωτικής σημασίας για την Εθνική μας Ασφάλεια», προσθέτει.
Συμπεράσματα
Όμως, σύμφωνα με την εταιρεία, «δυστυχώς, μέσω της πολυετούς παρουσίας μας μέσω της ΟΝΕΧ Technology Systems & Bussines Solutions, στον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), ως μέλη του, καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα:
- ο ΣΕΚΠΥ είτε αδυνατεί, είτε δεν επιθυμεί να υπηρετήσει την πραγματική του αποστολή – Ο σκοπός μιας σύγχρονης, ισχυρής Αμυντικής Βιομηχανίας βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τις πρακτικές και τη στρατηγική του Συνδέσμου
- παρουσιάζεται σημαντικό έλλειμα συμμετοχής των Ναυπηγείων στη διαμόρφωση θέσεων και στη λήψη αποφάσεων του Συνδέσμου – ο Σύνδεσμος απαξιώνει τόσο τα 3 μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία, όσο και τους Έλληνες εργαζόμενους σε αυτά
- αν και η Πολιτεία έχει διασφαλίσει ένα ολοκληρωμένο και σαφές πλαίσιο, ο Σύνδεσμος συνεχίζει να ακολουθεί παρελκυστική πολιτική σχετικά με την ενδυνάμωση και τον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας
- διαχρονικά ο Σύνδεσμος επιχειρεί τη μετατόπιση των προβλημάτων του κλάδου σε τρίτους (όπως Πολιτεία, αλλοδαπή βιομηχανία, σώματα ασφάλειας), γεγονός που μειώνει την αξιοπιστία και κυρίως την αποτελεσματικότητά του».
«Με βάση τα παραπάνω, και με γνώμονα την κάλυψη του κενού εκπροσώπησης του αναγεννημένου κλάδου μας, προχωρούμε στην ίδρυση της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, απευθύνοντας ταυτόχρονα κάλεσμα στις στρατηγικής σημασίας -τόσο για την Οικονομία, όσο και για την Ασφάλεια της Χώρας- ναυπηγικές μονάδες και ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, να συμμετάσχουν σε αυτήν. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ONEX Shipyards & Technologies, παύει οποιαδήποτε συμμετοχή σε Συνδέσμους που η δράση τους έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι δεν καλύπτει το έργο των ναυπηγικών και ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων ή είναι αναποτελεσματική ή εξυπηρετεί ιδιοτελείς σκοπούς και συμφέροντα, πολύ κατώτερα των περιστάσεων και των σκοπών που οφείλουν να εξυπηρετούν», καταλήγει η ανακοίνωση.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»