Οι θαλάσσιοι δρόμοι μεταφοράς αργού πετρελαίου θα συνεχίσουν να μετεξελίσσονται το 2023 καθώς η Ευρώπη εξακολουθεί να υλοποιεί μια πολιτική απομάκρυνσης από το ρωσικό πετρέλαιο.
Επίσης η αναμενόμενη επιστροφή της κινεζικής ζήτησης θα αποσύρει υπερδεξαμενόπλοια (VLCC) από τις ευρωπαϊκές συναλλαγές, ενώ η παγκόσμια ζήτηση σε τονο-μίλια αναμένεται να αυξηθεί φέτος και οι ναύλοι των δεξαμενοπλοίων θα παραμείνουν υψηλοί, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten, σε πρόσφατη ανάλυσή του. Μια ακόμη παράμετρος που επηρεάζει τους θαλάσσιους δρόμους είναι οι αναμενόμενες απεργίες των εργαζομένων στα διαλυστήρια της Ευρώπης, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Φεβρουαρίου, την ίδια περίπου περίοδο που αρχίζει (5 Φεβρουαρίου) το εμπάργκο της ΕΕ στα ρωσικά προϊόντα αργού πετρελαίου.
Βραχυκύκλωμα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα
Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και την απαγόρευση της ΕΕ στις 5 Δεκεμβρίου για τις θαλάσσιες εισαγωγές αργού πετρελαίου από την ΕΕ, η Ευρώπη άρχισε να διαφοροποιεί τις πηγές αργού πετρελαίου της. Αυτό οδήγησε σε σημαντικό ανασχηματισμό των εμπορικών ροών, που είχε επίσης σημαντικό αντίκτυπο στη χρήση του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, με τα νέα εμπορικά πρότυπα να παραμείνουν το 2023.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships
Οι απεργίες
Στη διάρκεια του 2022 ρόλο στη διαμόρφωση των νέων εμπορικών ροών έπαιξαν και οι απεργίες των εργαζομένων σε ευρωπαϊκά διυλιστήρια. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, οι απεργίες έπληξαν αρκετές εγκαταστάσεις στην Ολλανδία και τη Γαλλία. Αυτό μείωσε τη χρησιμοποίηση των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων, ιδίως τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, όταν οι απεργίες στη Γαλλία άφησαν εκτός λειτουργίας πάνω από το 60% της δυναμικότητας διύλισης της χώρας. Ωστόσο περισσότερες διαταράξεις αναμένονται στη Γαλλία τον Φεβρουάριο, καθώς τα συνδικάτα διαμαρτύρονται για τις συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις που προτείνει ο γάλλος πρόεδρος Μακρόν. Οι διακοπές διύλισης και τα χαμηλότερα ποσοστά χρησιμοποίησης θα μπορούσαν να μειώσουν τις απαιτήσεις της Ευρώπης για εισαγωγή αργού πετρελαίου και να ενισχύσουν την ανάγκη της για εισαγωγές προϊόντων (ντίζελ, βενζίνης, κ.λπ.). Μάλιστα οι απεργίες έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν λίγες μέρες μετά την έναρξη της απαγόρευσης της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικών προϊόντων στις 5 Φεβρουαρίου.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου