![Ανατροπές στις μεταφορές αργού λόγω εμπάργκο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/admin-ajax-4-3.jpg)
Οι θαλάσσιοι δρόμοι μεταφοράς αργού πετρελαίου θα συνεχίσουν να μετεξελίσσονται το 2023 καθώς η Ευρώπη εξακολουθεί να υλοποιεί μια πολιτική απομάκρυνσης από το ρωσικό πετρέλαιο.
Επίσης η αναμενόμενη επιστροφή της κινεζικής ζήτησης θα αποσύρει υπερδεξαμενόπλοια (VLCC) από τις ευρωπαϊκές συναλλαγές, ενώ η παγκόσμια ζήτηση σε τονο-μίλια αναμένεται να αυξηθεί φέτος και οι ναύλοι των δεξαμενοπλοίων θα παραμείνουν υψηλοί, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten, σε πρόσφατη ανάλυσή του. Μια ακόμη παράμετρος που επηρεάζει τους θαλάσσιους δρόμους είναι οι αναμενόμενες απεργίες των εργαζομένων στα διαλυστήρια της Ευρώπης, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Φεβρουαρίου, την ίδια περίπου περίοδο που αρχίζει (5 Φεβρουαρίου) το εμπάργκο της ΕΕ στα ρωσικά προϊόντα αργού πετρελαίου.
Βραχυκύκλωμα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα
Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και την απαγόρευση της ΕΕ στις 5 Δεκεμβρίου για τις θαλάσσιες εισαγωγές αργού πετρελαίου από την ΕΕ, η Ευρώπη άρχισε να διαφοροποιεί τις πηγές αργού πετρελαίου της. Αυτό οδήγησε σε σημαντικό ανασχηματισμό των εμπορικών ροών, που είχε επίσης σημαντικό αντίκτυπο στη χρήση του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, με τα νέα εμπορικά πρότυπα να παραμείνουν το 2023.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships
Οι απεργίες
Στη διάρκεια του 2022 ρόλο στη διαμόρφωση των νέων εμπορικών ροών έπαιξαν και οι απεργίες των εργαζομένων σε ευρωπαϊκά διυλιστήρια. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, οι απεργίες έπληξαν αρκετές εγκαταστάσεις στην Ολλανδία και τη Γαλλία. Αυτό μείωσε τη χρησιμοποίηση των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων, ιδίως τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, όταν οι απεργίες στη Γαλλία άφησαν εκτός λειτουργίας πάνω από το 60% της δυναμικότητας διύλισης της χώρας. Ωστόσο περισσότερες διαταράξεις αναμένονται στη Γαλλία τον Φεβρουάριο, καθώς τα συνδικάτα διαμαρτύρονται για τις συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις που προτείνει ο γάλλος πρόεδρος Μακρόν. Οι διακοπές διύλισης και τα χαμηλότερα ποσοστά χρησιμοποίησης θα μπορούσαν να μειώσουν τις απαιτήσεις της Ευρώπης για εισαγωγή αργού πετρελαίου και να ενισχύσουν την ανάγκη της για εισαγωγές προϊόντων (ντίζελ, βενζίνης, κ.λπ.). Μάλιστα οι απεργίες έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν λίγες μέρες μετά την έναρξη της απαγόρευσης της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικών προϊόντων στις 5 Φεβρουαρίου.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά