Στην Ελλάδα, μια χώρα όπου η ναυτιλία αποτελεί βασικό στοιχείο της ελληνικής οικονομικής δραστηριότητας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα -όπως γραφει και το Bloomberg- η πλουσιότερη «φιγούρα» του κλάδου είναι μια γυναίκα.
Ο λόγος -όπως γραφει και το Bloomberg- για την 40χρονη Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του Ομίλου Angelicoussis Shipping, μίας από τις μεγαύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου. Η ίδια κληρονόμησε την εταιρεία, από τον πατέρα της Γιάννη, ο οποίος πέθανε το 2021 σε ηλικία 72 ετών.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η αύξηση των ναύλων εκτόξευσε την αξία της εταιρείας της τα τελευταία δύο χρόνια και συνέβαλε στην άνοδο της καθαρής περιουσίας της Αγγελικούση που πλέον αποτιμάται σε περίπου 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον «Δείκτη Δισεκατομμυριούχων» του Bloomberg, καθιστώντας την το δεύτερο πλουσιότερο άτομο στην Ελλάδα μετά την Βίκυ Σάφρα και μεταξύ των πλουσιότερων γυναικών στον κόσμο.
Ισχυρές γυναίκες
Η Μαρία Αγγελικούση, βρίσκεται μεταξύ ενός μικρού αλλά αυξανόμενου συνόλου ισχυρών γυναικών στη ναυτιλία, μιας βιομηχανίας που κυριαρχείται από άντρες. Μεγιστάνες όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος ήταν το πρότυπο των ελλήνων δισεκατομμυριούχων, την ώρα που οι γυναίκες αποτελούν μόνο το ένα τρίτο περίπου του εργατικού δυναμικού στις πλοιοκτήτριες εταιρείες και μόλις το 2% των πληρωμάτων.
«Η ναυτιλία θεωρούνταν πάντα μια ανδρική βιομηχανία, αλλά αν κοιτάξετε γύρω σας σήμερα είναι εντυπωσιακό πόσες γυναίκες βρίσκονται σε πολύ εξέχουσες θέσεις», δήλωσε ο Nigel Lowry, ανταποκριτής της Lloyd’s List.
Με σπουδές στο Κέμπριτζ, η Αγγελικούση εργαζόταν για την Εθνική Υπηρεσία Υγείας στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2008, όταν ο πατέρας της την πήρε πίσω στην Ελλάδα για να μαθητεύσει μαζί του. Συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που βρίσκονται υπό παραγγελία, ο στόλος της Angelicoussis Shipping περιλαμβάνει 134 πλοία αξίας περίπου 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη