
Στην Ελλάδα, μια χώρα όπου η ναυτιλία αποτελεί βασικό στοιχείο της ελληνικής οικονομικής δραστηριότητας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα -όπως γραφει και το Bloomberg- η πλουσιότερη «φιγούρα» του κλάδου είναι μια γυναίκα.
Ο λόγος -όπως γραφει και το Bloomberg- για την 40χρονη Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του Ομίλου Angelicoussis Shipping, μίας από τις μεγαύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου. Η ίδια κληρονόμησε την εταιρεία, από τον πατέρα της Γιάννη, ο οποίος πέθανε το 2021 σε ηλικία 72 ετών.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η αύξηση των ναύλων εκτόξευσε την αξία της εταιρείας της τα τελευταία δύο χρόνια και συνέβαλε στην άνοδο της καθαρής περιουσίας της Αγγελικούση που πλέον αποτιμάται σε περίπου 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον «Δείκτη Δισεκατομμυριούχων» του Bloomberg, καθιστώντας την το δεύτερο πλουσιότερο άτομο στην Ελλάδα μετά την Βίκυ Σάφρα και μεταξύ των πλουσιότερων γυναικών στον κόσμο.
Ισχυρές γυναίκες
Η Μαρία Αγγελικούση, βρίσκεται μεταξύ ενός μικρού αλλά αυξανόμενου συνόλου ισχυρών γυναικών στη ναυτιλία, μιας βιομηχανίας που κυριαρχείται από άντρες. Μεγιστάνες όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος ήταν το πρότυπο των ελλήνων δισεκατομμυριούχων, την ώρα που οι γυναίκες αποτελούν μόνο το ένα τρίτο περίπου του εργατικού δυναμικού στις πλοιοκτήτριες εταιρείες και μόλις το 2% των πληρωμάτων.
«Η ναυτιλία θεωρούνταν πάντα μια ανδρική βιομηχανία, αλλά αν κοιτάξετε γύρω σας σήμερα είναι εντυπωσιακό πόσες γυναίκες βρίσκονται σε πολύ εξέχουσες θέσεις», δήλωσε ο Nigel Lowry, ανταποκριτής της Lloyd’s List.
Με σπουδές στο Κέμπριτζ, η Αγγελικούση εργαζόταν για την Εθνική Υπηρεσία Υγείας στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2008, όταν ο πατέρας της την πήρε πίσω στην Ελλάδα για να μαθητεύσει μαζί του. Συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που βρίσκονται υπό παραγγελία, ο στόλος της Angelicoussis Shipping περιλαμβάνει 134 πλοία αξίας περίπου 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά