Στα προ πανδημίας επίπεδα έχει πέσει πλέον η συμφόρηση στα λιμάνια παγκοσμίως και -όπως τονίζεται- ένας βασικός παράγοντας εκτόξευσης των ναύλων την τελευταία διετία στα liners έχει εξαφανιστεί.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο δείκτης «συμφόρησης λιμένων εμπορευματοκιβωτίων» της Clarksons Research, έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στο 31,5%, αριθμός παρόμοιος με τον μέσο όρο πριν από την Covid (2016 – 2019). Μάλιστα, τα στοιχεία έδειξαν τον χαμηλότερο ημερήσιο μέσο όρο συμφόρησης από τον Οκτώβριο του 2019.
Πώς εξελίσσεται ο ελληνικός στόλος – Τι δείχνουν τα στοιχεία Νοεμβρίου
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την έκθεση της E2open για το 4ο τρίμηνο του 2022, μια εταιρεία χρειάζεται κατά μέσο όρο 63 ημέρες για να παραδώσει τα προϊόντα της στη στεριανή εφοδιαστική αλυσίδα, από την στιγμή της παραγγελίας και την ολοκλήρωση ενός υπερωκεάνιου ταξιδιού. Πρόκειται για μια μείωση οκτώ ημερών σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι. «Η μεγάλη πτώση της ζήτησης για εμπορεύματα που αποστέλλονται από την Ασία συνέχισε να μειώνει τη συμφόρηση των λιμανιών και είχε ως αποτέλεσμα μικρότερους πραγματικούς χρόνους διέλευσης των πλοίων», ανέφερε η E2open.
Σε καλό δρόμο
«Παραμένουμε σε καλό δρόμο για να επιστρέψουμε στην πλήρη ομαλοποίηση μέχρι το τέλος του 2023», προέβλεψαν αναλυτές της εταιρείας συμβούλων Sea-Intelligence. «Αυτό σημαίνει ότι βλέπουμε απότομη πτώση της ζήτησης σε συνδυασμό με σημαντική ένεση χωρητικότητας λόγω μειωμένων σημείων συμφόρησης».
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στην ναυλομεσιτική εταιρεία Xeneta, σημείωσε ότι στην Κίνα παρατηρείται κάποια συμφόρηση των περασμένο μήνα, ωστόσο στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ βρίσκεται στα χαμηλά ενός έτους και σε ολόκληρη την Ευρώπη η συμφόρηση μειώνεται στα χαμηλά δύο ετών.
«Για τους μεταφορείς, η μείωση των επιπέδων συμφόρησης άσκησε πρόσθετη πίεση στην αγορά εμπορευμάτων και στην υπεροχή που είχαν κατά τα χρόνια του κορωνοϊού», πρόσθεσε ο Sand στο Splash247.
Latest News
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος