Πάνω από 1,035 δισ. ευρώ (που ισοδυναμεί με το 7,1% του συνολικού ΑΕΠ της ΕΕ) δαπάνησαν τα νοικοκυριά στην ΕΕ για «τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά», σύμφωνα με τη Eurostat. Η δαπάνη αυτή αντιπροσωπεύει μερίδιο 14,3% επί των συνολικών δαπανών των νοικοκυριών, ενώ σε σύγκριση με το 2020 (μερίδιο 14,8%), παρουσιάζεται μειωμένη κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες.
Τα υψηλότερα μερίδια δαπανών στον κλάδο «τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά» καταγράφηκαν στη Ρουμανία (24,8%), τη Λιθουανία (20,4%), τη Βουλγαρία (20,1%), την Εσθονία (19,9%), την Πολωνία και τη Σλοβακία (19,6%).
Η Ελλάδα κατέλαβε την ένατη θέση στη σχετική κατάταξη των χωρών μελών της ΕΕ με ποσοστό περίπου 18%.
Αγιος Βαλεντίνος: Οι Αμερικανοί σχεδιάζουν να ξοδέψουν 26 δισ. δολάρια
Αντίθετα, τα χαμηλότερα μερίδια καταγράφηκαν στην Ιρλανδία (8,3%), το Λουξεμβούργο (9,0%), την Αυστρία (10,9%), τη Δανία και τη Γερμανία (από 11,8%).
Σε σύγκριση με το 2020, το μερίδιο της συνολικής δαπάνης των νοικοκυριών για τρόφιμα μειώθηκε σε όλες τις χώρες της ΕΕ, εκτός από την Πολωνία και τη Σλοβακία, όπου αυξήθηκε (κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες). Οι υψηλότερες μειώσεις σημειώθηκαν στην Ελλάδα (-1,7 π.μ.), τη Λιθουανία (-1,4 π.μ.) και την Κροατία, την Εσθονία και τη Σλοβενία (-1,3 ποσοστιαίες μονάδες).
Σχεδόν το 1% του ΑΕΠ της ΕΕ για αλκοολούχα ποτά
Κατά την ίδια χρονιά, τα νοικοκυριά στην ΕΕ δαπάνησαν 128 δισεκατομμύρια ευρώ (που ισοδυναμεί στο 0,9% του ΑΕΠ της ΕΕ) σε «αλκοολούχα ποτά». Αυτό αντιπροσωπεύει το 1,8% της συνολικής καταναλωτικής τους δαπάνης, το ίδιο ποσοστό με το 2020.
Μεταξύ των μελών της ΕΕ, τα υψηλότερα μερίδια της συνολικής καταναλωτικής δαπάνης για αλκοολούχα ποτά καταγράφηκαν στη Λετονία (5,0%), την Εσθονία (4,7%), την Πολωνία (3,7%), τη Λιθουανία και την Τσεχία (και οι δύο 3,6%). Αντίθετα, με τα χαμηλότερα μερίδια ήταν η Ελλάδα και η Ιταλία (αμφότερες 1,0%), η Ολλανδία (1,3%) και η Ισπανία (1,4%).
Το 2021, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, το μερίδιο της συνολικής δαπάνης των νοικοκυριών για αλκοόλ παρέμεινε αμετάβλητο σε 10 χώρες της ΕΕ (Βέλγιο, Δανία, Γερμανία, Ελλάδα Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Αυστρία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία) και αυξήθηκε μόνο στην Κροατία (+0,6 ποσοστιαίες μονάδες).
Μεταξύ των υπόλοιπων μελών της ΕΕ, οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στην Ιρλανδία (-0,5 π.μ.), τη Λετονία και τη Λιθουανία (και οι δύο -0,4 ποσοστιαίες μονάδες), την Ισπανία και την Εσθονία (και οι δύο -0,3 ποσοστιαίες μονάδες).
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας