Η απήχηση της Ελλάδας και συνολικά της Ανατολικής Μεσογείου ως ιδανικού προορισμού για κρουαζιέρες πολυτελείας θα είναι ένα από τα κύρια θέματα συζήτησης του 7ου Posidonia Sea Tourism Forum, που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 25 και 26 Απριλίου 2023.
Μεταξύ των εταιρειών πολυτελών και εξειδικευμένων κρουαζιέρων που έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στη διήμερη εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο-σύμβολο για την πόλη Makedonia Palace, περιλαμβάνονται οι Azamara Cruises, Compagnie du Ponant, Scenic Cruises, Seabourn Cruise Line, Variety Cruises και η πρόσφατα επανακάμψασα Crystal Cruises.
Σύνεδροι και εκθέτες από όλο τον κόσμο θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν συζήτηση με τίτλο: «Η απήχηση των λιγότερο γνωστών προορισμών: Οι κρουαζιέρες πολυτελείας και εξερεύνησης δείχνουν τον δρόμο», που θα εξετάσει την αυξανόμενη σημασία των λιγότερο δημοφιλών προορισμών για το συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς, σε συνδυασμό με τον ρόλο της βιωσιμότητας και της αυθεντικότητας ως παραγόντων που επηρεάζουν την επιλογή των ταξιδιωτών.
Κρουαζιέρα: 1 εκατ. επιβάτες αναμένονται φέτος στα ελληνικά λιμάνια
«Η απόφασή μας να μεταφέρουμε το Posidonia Sea Tourism Forum εκτός Αθηνών, για πρώτη φορά στη 12χρονη ιστορία της διοργάνωσης, συνδέεται με τις αναδυόμενες τάσεις σε έναν κλάδο που επιθυμεί να αντιμετωπίσει εποικοδομητικά την αυξανόμενη κριτική για τη συμβολή του στον υπερτουρισμό πολλών δημοφιλών προορισμών κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε.
«Η Θεσσαλονίκη επιλέχθηκε να φιλοξενήσει τη φετινή διοργάνωση για να αναδείξουμε την ανάγκη για περισσότερες εναλλακτικές λιμανιών και προορισμών, προκειμένου να μειωθεί ο αντίκτυπος και να βελτιστοποιηθεί η διαχείριση της κυκλοφορίας κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Επίσης, η Θεσσαλονίκη αποτελεί φυσική πύλη για τις αναδυόμενες αγορές των Βαλκανίων – ένα ακόμα σημαντικό θέμα που πρέπει να εξεταστεί κατά τη διάρκεια του Φόρουμ», πρόσθεσε ο κ. Βώκος.
Επιλογές προορισμών
Με περισσότερα από 400 κατοικημένα νησιά και παράκτιες πόλεις σε όλη την Ιταλία, την Κροατία, την Ελλάδα, την Αλβανία και την Τουρκία, η Ανατολική Μεσόγειος και η Αδριατική Θάλασσα προσφέρουν συνολικά μία από τις πλουσιότερες επιλογές προορισμών στον κόσμο. Υπάρχουν αμέτρητα πιθανά νέα λιμάνια προσέγγισης καθώς και κύριες και περιφερειακές επιλογές homeporting, πέρα από τους καθιερωμένους δημοφιλείς προορισμούς.
Η εκτροπή μέρους της κίνησης από προορισμούς με υπερβολική επιβάρυνση θα εμπλουτίσει τις επιλογές δρομολογίων των εταιρειών και θα λειτουργήσει ως εργαλείο που μπορεί να προστατεύσει τις φυσικές, πολιτιστικές και τουριστικές αξίες που απαιτούνται για ένα βιώσιμο μέλλον.
Ο Mark Robinson, Senior Vice President Operations της Scenic Luxury Cruises & Tours, δήλωσε: «Ο τομέας της κρουαζιέρας πολυτελείας αντιπροσωπεύει το 3,7% του συνολικού μεριδίου αγοράς του κλάδου παγκοσμίως, με τη Μεσόγειο Θάλασσα να κατέχει πάνω από το ένα τρίτο αυτού του τμήματος, με 37,01%. Ένας από τους κύριους λόγους απήχησης της περιοχής είναι το αρχιπέλαγος της Ανατολικής Μεσογείου, το οποίο προσφέρει μοναδικούς, διάσημους προορισμούς παγκοσμίως, αλλά και ‘κρυμμένα πετράδια’ που προσφέρουν απόλυτα εξατομικευμένες υπηρεσίες ως προορισμοί.
Με τα πολυτελή πλοία των Scenic και Emerald Cruises έχουμε πολλές προσεγγίσεις στην περιοχή και είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε για το 2023 ότι το νέο υπερπολυτελές Scenic Eclipse II –που πρόκειται να λανσαριστεί τον Απρίλιο– και το νέο μας πλοίο Emerald Sakara θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην περιοχή τον Ιούλιο. Η Scenic Cruises αναζητά πάντα νέους προορισμούς για τις πολυτελείς κρουαζιέρες της και η Ανατολική Μεσόγειος έχει ανεκμετάλλευτες επιλογές, με την πλούσια κληρονομιά τους, τους φιλικούς κατοίκους, την εξαιρετική κουζίνα και τις γαλαζοπράσινες θάλασσες».
Σκάφη πολυτελείας
Περίπου 85 σκάφη πολυτελείας, συνολικής χωρητικότητας 36.184 κλινών, θα εκτελούν κρουαζιέρες φέτος. Αυτό αντιπροσωπεύει ετήσια χωρητικότητα 1.050.000 επιβατών, ενώ η πρόβλεψη είναι για έως και 94 πλοία το 2027, με συνολικά 44.764 κλίνες και 1.378.000 επιβάτες.
«Σύμφωνα με την έρευνα της Allied Market Research, η προσφορά του τουρισμού πολυτελείας της Ελλάδας αναμένεται να αποφέρει ετήσια έσοδα 2,7 δισ. δολαρίων έως το 2030, σημειώνοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 11,5% από το 2021 έως το 2030. Ένα σημαντικό μέρος από αυτά τα έσοδα θα προέλθουν από τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας πολυτελείας και από τις δαπάνες στην ξηρά που πραγματοποιούν οι επιβάτες υψηλού εισοδήματος», σημείωσε ο κ. Βώκος.
Οι επιβάτες πολυτελούς κρουαζιέρας αναζητούν ένα ευρύ φάσμα ασυνήθιστων, συχνά εξειδικευμένων και σίγουρα πιο καθηλωτικών εμπειριών προορισμού, και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα προκειμένου να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες τους. Η Ελλάδα και συνολικά η Ανατολική Μεσόγειος είναι προικισμένη με μοναδική ποικιλομορφία προορισμών, που μπορεί να ικανοποιήσει ακόμη και τις πιο υψηλές προσδοκίες των σύγχρονων απαιτητικών ταξιδιωτών.
Προοπτικές
Άλλα ενδιαφέροντα θέματα που θα συζητηθούν κατά τη διάρκεια του PSTF 2023 θα περιλαμβάνουν τις μακροπρόθεσμες προοπτικές για τον κλάδο της κρουαζιέρας και την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ περιφερειών και εταιρειών κρουαζιέρας για την ενίσχυση της προσφοράς προορισμών, την ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών και βελτίωσης στη διαχείριση της κίνησης κρουαζιέρας με στόχο την εκτόνωση του υπερτουρισμού.
Το PSTF 2023 έχει την υποστήριξη της ΟΛΘ Α.Ε. ως Αδαμάντινου Χορηγού, της ΟΛΠ Α.Ε. ως Αργυρού Χορηγού και των Celestyal Cruises, Global Ports Holding και Kyvernitis Travel ως Χάλκινων Χορηγών. Διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργείου Τουρισμού και υποστηρίζεται από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), την Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MedCruise) και την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου