
Η απήχηση της Ελλάδας και συνολικά της Ανατολικής Μεσογείου ως ιδανικού προορισμού για κρουαζιέρες πολυτελείας θα είναι ένα από τα κύρια θέματα συζήτησης του 7ου Posidonia Sea Tourism Forum, που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 25 και 26 Απριλίου 2023.
Μεταξύ των εταιρειών πολυτελών και εξειδικευμένων κρουαζιέρων που έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στη διήμερη εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο-σύμβολο για την πόλη Makedonia Palace, περιλαμβάνονται οι Azamara Cruises, Compagnie du Ponant, Scenic Cruises, Seabourn Cruise Line, Variety Cruises και η πρόσφατα επανακάμψασα Crystal Cruises.
Σύνεδροι και εκθέτες από όλο τον κόσμο θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν συζήτηση με τίτλο: «Η απήχηση των λιγότερο γνωστών προορισμών: Οι κρουαζιέρες πολυτελείας και εξερεύνησης δείχνουν τον δρόμο», που θα εξετάσει την αυξανόμενη σημασία των λιγότερο δημοφιλών προορισμών για το συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς, σε συνδυασμό με τον ρόλο της βιωσιμότητας και της αυθεντικότητας ως παραγόντων που επηρεάζουν την επιλογή των ταξιδιωτών.
Κρουαζιέρα: 1 εκατ. επιβάτες αναμένονται φέτος στα ελληνικά λιμάνια
«Η απόφασή μας να μεταφέρουμε το Posidonia Sea Tourism Forum εκτός Αθηνών, για πρώτη φορά στη 12χρονη ιστορία της διοργάνωσης, συνδέεται με τις αναδυόμενες τάσεις σε έναν κλάδο που επιθυμεί να αντιμετωπίσει εποικοδομητικά την αυξανόμενη κριτική για τη συμβολή του στον υπερτουρισμό πολλών δημοφιλών προορισμών κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε.
«Η Θεσσαλονίκη επιλέχθηκε να φιλοξενήσει τη φετινή διοργάνωση για να αναδείξουμε την ανάγκη για περισσότερες εναλλακτικές λιμανιών και προορισμών, προκειμένου να μειωθεί ο αντίκτυπος και να βελτιστοποιηθεί η διαχείριση της κυκλοφορίας κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Επίσης, η Θεσσαλονίκη αποτελεί φυσική πύλη για τις αναδυόμενες αγορές των Βαλκανίων – ένα ακόμα σημαντικό θέμα που πρέπει να εξεταστεί κατά τη διάρκεια του Φόρουμ», πρόσθεσε ο κ. Βώκος.
Επιλογές προορισμών
Με περισσότερα από 400 κατοικημένα νησιά και παράκτιες πόλεις σε όλη την Ιταλία, την Κροατία, την Ελλάδα, την Αλβανία και την Τουρκία, η Ανατολική Μεσόγειος και η Αδριατική Θάλασσα προσφέρουν συνολικά μία από τις πλουσιότερες επιλογές προορισμών στον κόσμο. Υπάρχουν αμέτρητα πιθανά νέα λιμάνια προσέγγισης καθώς και κύριες και περιφερειακές επιλογές homeporting, πέρα από τους καθιερωμένους δημοφιλείς προορισμούς.
Η εκτροπή μέρους της κίνησης από προορισμούς με υπερβολική επιβάρυνση θα εμπλουτίσει τις επιλογές δρομολογίων των εταιρειών και θα λειτουργήσει ως εργαλείο που μπορεί να προστατεύσει τις φυσικές, πολιτιστικές και τουριστικές αξίες που απαιτούνται για ένα βιώσιμο μέλλον.
Ο Mark Robinson, Senior Vice President Operations της Scenic Luxury Cruises & Tours, δήλωσε: «Ο τομέας της κρουαζιέρας πολυτελείας αντιπροσωπεύει το 3,7% του συνολικού μεριδίου αγοράς του κλάδου παγκοσμίως, με τη Μεσόγειο Θάλασσα να κατέχει πάνω από το ένα τρίτο αυτού του τμήματος, με 37,01%. Ένας από τους κύριους λόγους απήχησης της περιοχής είναι το αρχιπέλαγος της Ανατολικής Μεσογείου, το οποίο προσφέρει μοναδικούς, διάσημους προορισμούς παγκοσμίως, αλλά και ‘κρυμμένα πετράδια’ που προσφέρουν απόλυτα εξατομικευμένες υπηρεσίες ως προορισμοί.
Με τα πολυτελή πλοία των Scenic και Emerald Cruises έχουμε πολλές προσεγγίσεις στην περιοχή και είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε για το 2023 ότι το νέο υπερπολυτελές Scenic Eclipse II –που πρόκειται να λανσαριστεί τον Απρίλιο– και το νέο μας πλοίο Emerald Sakara θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην περιοχή τον Ιούλιο. Η Scenic Cruises αναζητά πάντα νέους προορισμούς για τις πολυτελείς κρουαζιέρες της και η Ανατολική Μεσόγειος έχει ανεκμετάλλευτες επιλογές, με την πλούσια κληρονομιά τους, τους φιλικούς κατοίκους, την εξαιρετική κουζίνα και τις γαλαζοπράσινες θάλασσες».
Σκάφη πολυτελείας
Περίπου 85 σκάφη πολυτελείας, συνολικής χωρητικότητας 36.184 κλινών, θα εκτελούν κρουαζιέρες φέτος. Αυτό αντιπροσωπεύει ετήσια χωρητικότητα 1.050.000 επιβατών, ενώ η πρόβλεψη είναι για έως και 94 πλοία το 2027, με συνολικά 44.764 κλίνες και 1.378.000 επιβάτες.
«Σύμφωνα με την έρευνα της Allied Market Research, η προσφορά του τουρισμού πολυτελείας της Ελλάδας αναμένεται να αποφέρει ετήσια έσοδα 2,7 δισ. δολαρίων έως το 2030, σημειώνοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 11,5% από το 2021 έως το 2030. Ένα σημαντικό μέρος από αυτά τα έσοδα θα προέλθουν από τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας πολυτελείας και από τις δαπάνες στην ξηρά που πραγματοποιούν οι επιβάτες υψηλού εισοδήματος», σημείωσε ο κ. Βώκος.
Οι επιβάτες πολυτελούς κρουαζιέρας αναζητούν ένα ευρύ φάσμα ασυνήθιστων, συχνά εξειδικευμένων και σίγουρα πιο καθηλωτικών εμπειριών προορισμού, και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα προκειμένου να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες τους. Η Ελλάδα και συνολικά η Ανατολική Μεσόγειος είναι προικισμένη με μοναδική ποικιλομορφία προορισμών, που μπορεί να ικανοποιήσει ακόμη και τις πιο υψηλές προσδοκίες των σύγχρονων απαιτητικών ταξιδιωτών.
Προοπτικές
Άλλα ενδιαφέροντα θέματα που θα συζητηθούν κατά τη διάρκεια του PSTF 2023 θα περιλαμβάνουν τις μακροπρόθεσμες προοπτικές για τον κλάδο της κρουαζιέρας και την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ περιφερειών και εταιρειών κρουαζιέρας για την ενίσχυση της προσφοράς προορισμών, την ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών και βελτίωσης στη διαχείριση της κίνησης κρουαζιέρας με στόχο την εκτόνωση του υπερτουρισμού.
Το PSTF 2023 έχει την υποστήριξη της ΟΛΘ Α.Ε. ως Αδαμάντινου Χορηγού, της ΟΛΠ Α.Ε. ως Αργυρού Χορηγού και των Celestyal Cruises, Global Ports Holding και Kyvernitis Travel ως Χάλκινων Χορηγών. Διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργείου Τουρισμού και υποστηρίζεται από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), την Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MedCruise) και την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία