Η ιαπωνική Toyota διατήρησε τη θέση της τη χρονιά που μας πέρασε ως ο κορυφαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο παραμένοντας μπροστά από τον κύριο ανταγωνιστή της, τη γερμανική Volkswagen, παρά τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας σε ολόκληρο τον κλάδο και εν μέσω προβλέψεων για περαιτέρω μείωση της ήδη χαμηλής ζήτησης το 2023.
Η Toyota το 2022 πούλησε 10,5 εκατομμύρια οχήματα, η Volkswagen 8,3 εκατομμύρια οχήματα, με τις δύο εταιρείες να έχουν πληγεί από τις διακοπές στην αλυσίδα εφοδιασμού, οι οποίες έχουν επηρεάσει την παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων, μετά την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Toyota: Αποχωρεί ο Akio Toyoda – Αιφνιδιαστική αλλαγή στην ηγεσία
Ωστόσο, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζουν να κινούνται αντίρροπα σε αυτή την τάση, με την Hyundai-Kia να προβλέπει ανάπτυξη φέτος λόγω των αυξανόμενων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Tesla να προβλέπει πωλήσεις αύξηση πωλήσεων κατά 30% και η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων BYD να σχεδιάζει να διπλασιάσει τις πωλήσεις της το 2023.
Πωλήσεις ρεκόρ εκτός Ιαπωνίας
Οι παγκόσμιες πωλήσεις για τον όμιλο Toyota Motor Corp συμπεριλαμβανομένης της μονάδας φορτηγών Hino Motors και της κατασκευάστριας μικρών αυτοκινήτων Daihatsu, σημείωσαν πτώση 0,1% καθώς οι πωλήσεις ρεκόρ στο εξωτερικό 8,6 εκατομμυρίων οχημάτων αντιστάθμισαν τη μείωση 9,6% στην εγχώρια αγορά στα 1,9 εκατομμύρια.
Σημειώνεται ότι ο δεύτερος (από πλευράς πωλήσεων) Όμιλος της Volkswagen νωρίτερα αυτόν τον μήνα ανέφερε τις χαμηλότερες πωλήσεις του εδώ και πάνω από μια δεκαετία, συνολικά 8,3 εκατομμύρια οχήματα, καθώς τα lockdown στην Κίνα και ο πόλεμος στην Ουκρανία ανέτρεψαν τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Οι περιορισμοί στον εφοδιασμό σε ημιαγωγούς έπληξαν και την Toyota, ωστόσο η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι η ισχυρή ζήτηση στην Ασία και η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, σε Ασία και Βόρεια Αμερική, τη βοήθησαν να ενισχύσει την παγκόσμια παραγωγή κατά 5% το 2022.
«Τρέχει» να καλύψει το χάσμα
Η Toyota εξετάζει τρόπους για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων της, επιταχύνοντας την υιοθέτηση τεχνολογιών που αυξάνουν τις επιδόσεις για τα σχεδιαζόμενα αυτοκίνητα, τόσο στα συστήματα ηλεκτροκίνησης όσο και στα ολοκληρωμένα συστήματα θέρμανσης και ψύξης.
Οι αλλαγές θα αφορούν στους διαδόχους των δύο πρώτων ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota για τις μεγάλες αγορές, το bZ4X και το Lexus RZ, και αποσκοπούν στο να «κλείσουν την ψαλίδα» με την Tesla στο κόστος και τις επιδόσεις.
Latest News
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας