Η ιαπωνική Toyota διατήρησε τη θέση της τη χρονιά που μας πέρασε ως ο κορυφαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο παραμένοντας μπροστά από τον κύριο ανταγωνιστή της, τη γερμανική Volkswagen, παρά τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας σε ολόκληρο τον κλάδο και εν μέσω προβλέψεων για περαιτέρω μείωση της ήδη χαμηλής ζήτησης το 2023.

Η Toyota το 2022 πούλησε 10,5 εκατομμύρια οχήματα, η Volkswagen 8,3 εκατομμύρια οχήματα, με τις δύο εταιρείες να έχουν πληγεί από τις διακοπές στην αλυσίδα εφοδιασμού, οι οποίες έχουν επηρεάσει την παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων, μετά την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Toyota: Αποχωρεί ο Akio Toyoda – Αιφνιδιαστική αλλαγή στην ηγεσία

Ωστόσο, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζουν να κινούνται αντίρροπα σε αυτή την τάση, με την Hyundai-Kia να προβλέπει ανάπτυξη φέτος λόγω των αυξανόμενων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Tesla να προβλέπει πωλήσεις αύξηση πωλήσεων κατά 30% και η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων BYD να σχεδιάζει να διπλασιάσει τις πωλήσεις της το 2023.

Πωλήσεις ρεκόρ εκτός Ιαπωνίας

Οι παγκόσμιες πωλήσεις για τον όμιλο Toyota Motor Corp συμπεριλαμβανομένης της μονάδας φορτηγών Hino Motors και της κατασκευάστριας μικρών αυτοκινήτων Daihatsu, σημείωσαν πτώση 0,1% καθώς οι πωλήσεις ρεκόρ στο εξωτερικό 8,6 εκατομμυρίων οχημάτων αντιστάθμισαν τη μείωση 9,6% στην εγχώρια αγορά στα 1,9 εκατομμύρια.

Σημειώνεται ότι ο δεύτερος (από πλευράς  πωλήσεων) Όμιλος της Volkswagen νωρίτερα αυτόν τον μήνα ανέφερε τις χαμηλότερες πωλήσεις του εδώ και πάνω από μια δεκαετία, συνολικά 8,3 εκατομμύρια οχήματα, καθώς τα lockdown στην Κίνα και ο πόλεμος στην Ουκρανία ανέτρεψαν τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Οι περιορισμοί στον εφοδιασμό σε ημιαγωγούς έπληξαν και την Toyota, ωστόσο η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι η ισχυρή ζήτηση στην Ασία και η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, σε Ασία και Βόρεια Αμερική, τη βοήθησαν να ενισχύσει την παγκόσμια παραγωγή κατά 5% το 2022.

 «Τρέχει» να καλύψει το χάσμα

Η Toyota εξετάζει τρόπους για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων της, επιταχύνοντας την υιοθέτηση τεχνολογιών που αυξάνουν τις επιδόσεις για τα σχεδιαζόμενα αυτοκίνητα, τόσο στα συστήματα ηλεκτροκίνησης όσο και στα ολοκληρωμένα συστήματα θέρμανσης και ψύξης.

Οι αλλαγές θα αφορούν στους διαδόχους των δύο πρώτων ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota για τις μεγάλες αγορές, το bZ4X και το Lexus RZ, και αποσκοπούν στο να «κλείσουν την ψαλίδα»  με την Tesla στο κόστος και τις επιδόσεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα