
Κατώτερα των εκτιμήσεων ήταν τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου που ανακοίνωσε μετά το κλείσιμο της Wall Street η Alphabet, την Πέμπτη, με αποτέλεσμα η μετοχή της να κατρακυλήσει κατά 4% μετά από λίγες ώρες διαγράφοντας μέρος των κερδών κατά 7,28% που είχε νωρίτερα.
Η μητρική της Google ανακοίνωσε κέρδη 1,05 δολάρια ανά μετοχή έναντι εκτιμήσεων της Refinitiv για 1,18 δολάρια ανά μετοχή, ενώ τα έσοδά της διαμορφώθηκαν στα 76,05 δισεκατομμύρια δολάρια, έναντι 76,53 δισ. που προέβλεπαν οι αναλυτές.
Google: Η μητρική εταιρεία Alphabet ανακοίνωσε 12.000 απολύσεις
Τα έσοδα από διαφημίσεις στο YouTube διαμορφώθηκαν στα 7,96 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι αναμενόμενων 8,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 8,63 δισεκατομμυρίων δολαρίων το προηγούμενο έτος, ενώ τα έσοδα του Google Cloud στα 7,32 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι των αναμενόμενων 7,43 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα έχει οικονομική επιβάρυνση μεταξύ 1,9 και 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως το πρώτο τρίμηνο του 2023, η οποία σχετίζεται με τις απολύσεις 12.000 εργαζομένων που ανακοίνωσε τον Ιανουάριο. Αναμένει επίσης να επιβαρυνθεί με κόστος περίπου 500 εκατομμυρίων δολαρίων που σχετίζονται με μειωμένους χώρους γραφείων το 1ο τρίμηνο και προειδοποίησε ότι είναι πιθανές άλλες ανάλογες επιβαρύνσεις με ακίνητα στο μέλλον.
Η οικονομική διευθύντρια Ruth Porat είπε κατά τη διάρκεια συνάντησης για τα αποτελέσματα τριμήνου ότι η Alphabet προχώρησε στην πρόσληψη 3.455 εργαζομένων στο τελευταίο τρίμηνο, η πλειοψηφία των οποίων ήταν τεχνικοί.
Η Porat δήλωσε στο CNBC ότι η εταιρεία επιβραδύνει ουσιαστικά τον ρυθμό προσλήψεων σε μια προσπάθεια να επιτύχει μακροπρόθεσμα την κερδοφόρα ανάπτυξη και δικαιολόγησε τη μείωση των εσόδων του YouTube στη υποχώρηση των διαφημιστικών δαπανών όσο και της διαφήμισης άμεσης απόκρισης, σε ένα δύσκολο οικονομικό κλίμα.
Τα διαφημιστικά έσοδα του YouTube υπολείπονταν των προσδοκιών των αναλυτών στα 7,96 δισεκατομμύρια δολάρια — μειωμένα κατά 8% από 8,63 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος. Τον Δεκέμβριο, η National Football League ανακοίνωσε ότι το YouTube θα πληρώνει περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για τα δικαιώματα του «Sunday Ticket», με τη σχετική συμφωνία να ισχύει για επτά χρόνια.
Εκτός από τη συνολική μείωση των δαπανών για διαφημίσεις, το YouTube αντιμετωπίζει επίσης αυξημένο ανταγωνισμό από το TikTok στον τομέα των βίντεο σύντομης μορφής. Τα shorts του YouTube έχουν πλέον 50 δισεκατομμύρια προβολές καθημερινά, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Sundar Pichai την Πέμπτη.
Το Google Cloud απέφερε 7,32 δισεκατομμύρια δολάρια — λιγότερα από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές, αν και κατέγραψε αύξηση 32% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Επίσης, μείωσε σημαντικά τις ζημίες του, από 890 εκατομμύρια δολάρια πριν από ένα χρόνο σε 480 εκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο.
Τα έσοδα από την «Αναζήτηση» της Google ανήλθαν στα 42,60 δισεκατομμύρια δολάρια, μειωμένα κατά 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την έκθεση. Τα στελέχη δήλωσαν ότι παρατηρήθηκε περαιτέρω μείωση των δαπανών από ορισμένους διαφημιστές το 4ο τρίμηνο σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο.
Τα «Άλλα» έσοδα της Google, τα οποία περιλαμβάνουν έσοδα από υλικό και μη διαφημίσεις από το YouTube, ανήλθαν στα 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 10% στα 22,50 δισεκατομμύρια δολάρια, λόγω της αύξησης του αριθμού των εργαζομένων, των χρεώσεων για νομικά θέματα και των χαμηλότερων διαφημιστικών δαπανών, δήλωσαν στελέχη την Πέμπτη. Η εταιρεία είπε επίσης ότι έχασε 1,49 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετοχικούς τίτλους κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Τα έσοδα στην κατηγορία «Other Bets» της Alphabet, η οποία περιλαμβάνει τη μονάδα αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων Waymo καθώς και ορισμένα έργα τεχνολογίας υγείας της εταιρείας, αυξήθηκαν στα 226 εκατομμύρια δολάρια — από 181 εκατομμύρια δολάρια σε σχέση με πέρυσι.
«Πονοκέφαλος» για το ChatGPT
Το CNBC ανέφερε προηγουμένως ότι η Google πειραματίζεται εσωτερικά με πολλά πιθανά προϊόντα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την δραστηριότητα αναζήτησής της. Η εταιρεία αισθάνεται πίεση από τη δημοτικότητα του ChatGPT που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, που κυκλοφόρησε στα τέλη του περασμένου έτους από το OpenAI που υποστηρίζεται από τη Microsoft. Στελέχη είχαν πει στο παρελθόν ότι η εταιρεία ενδέχεται να παρουσιάσει ένα παρόμοιο προϊόν στο κοινό κάποια στιγμή φέτος.


Latest News

Επιστροφή σε γραφεία γεμάτα... κατσαρίδες για τους υπαλλήλους της NASA
Σε εντελώς ακατάλληλους χώρους επέστρεψαν υπάλληλοι της NASA και άλλων υπηρεσιών

Financial Times: Ο Σι Τζινπίνγκ απέρριψε πρόσκληση για την επετειακή σύνοδο ΕΕ-Κίνας
ΕΕ και Κίνα συμπληρώνουν 50 χρόνια σχέσεων, όμως ο Σι απέρριψε την πρόσκληση να παρευρεθεί σε αυτή, ανέφεραν οι Financial Times

Σχέδιο τόνωσης της κατανάλωσης δημοσιοποιεί η Κίνα
Τη Δευτέρα η εξειδίκευση των μέτρων για την τόνωση της κατανάλωσης

Οι ΗΠΑ «διορίζουν» τον επόμενο κεντρικό τραπεζίτη του Λιβάνου
Oι ΗΠΑ εξετάζουν στον Λευκό Οίκο τα προφίλ ορισμένων υποψηφίων για τον ρόλο του κεντρικού τραπεζίτη

Στα 17 εκατ. δολ. το «κασέ» του CEO της UBS
Ο Σέρτζιο Ερμότι είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος επικεφαλής ευρωπαϊκής Τράπεζας

Data Center: Ποιος θα πληρώσει το ενεργειακό κόστος; – Τι αποκαλύπτει έρευνα του Harvard
Το ενεργειακό κόστος για τα data center πρέπει να μειωθεί -Θα το πληρώσουν οι καταναλωτές δείχνει το Harvard

Στα 1,6 τρισ. δολάρια η αγορά υγείας και ευεξίας της Κίνας ως το 2030
Οι καταναλωτές στην Κίνα στρέφονται στην ολιστική ευεξία - Οι πωλήσεις σε ποσοστό 51% διεκπαιρεώνονται ηλεκτρονικά

Η Gazprom ξαναφέρνει κοντά ΗΠΑ, Ρωσία - Κυοφορείται (;) συνεργασία στην ενέργεια
Ρώσοι και Ευρωπαίοι αξιωματούχοι βλέπουν με ενδιαφέρον την συνεργασία των ΗΠΑ με την Gazprom

Θα είναι το δολάριο θύμα των πολιτικών Τραμπ;
Η απότομη αύξηση των δασμών και η αβεβαιότητα σχετικά με το εμπόριο έχουν προκαλέσει φόβους ότι η ανάπτυξη των ΗΠΑ θα επιβραδυνθεί

Ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Η αβεβαιότητα είναι υψηλότερη τώρα από την περίοδο του κορονοϊού
«Η πραγματικότητα είναι ότι η κατανάλωση δεν ανακάμπτει», είπε ο Ντε Γκίντος, παρά κάποια θετικά στοιχεία