Το κλείσιμο και των δύο Κοινοβουλίων της Ινδίας, έχει προκαλέσει το σκάνδαλο μεγατόνων του μεγιστάνα Γκαουτάμ Αντάνι.
Η αντιπαράθεση μεταξύ των κομμάτων έχει οδηγήσει σε σφοδρή πολιτική σύγκρουση, καθώς εντείνονται οι ανησυχίες για το κοινοβούλιο της Ινδίας, εν μέσω φόβων για ντόμινο αρνητικών εξελίξεων στην οικονομία.
Γκαουτάμ Αντάνι: Στα 3,1 δισ. η έκθεση της TotalEnergies
Διέκοψαν τις εργασίες τους λόγω τεταμένου κλίματος
Και τα δύο σώματα του Κοινοβουλίου της Ινδίας διέκοψαν τις εργασίες τους την Παρασκευή, εν μέσω χαοτικών σκηνών, καθώς ορισμένοι βουλευτές ζήτησαν έρευνα μετά την κατάρρευση των μετοχών των εταιρειών του ομίλου του δισεκατομμυριούχου Γκαουτάμ Αντάνι, κάτι που κάποιοι φοβούνται ότι θα μπορούσε να προκαλέσει ευρύτερη οικονομική αναταραχή. Κάποιοι μάλιστα φώναζαν συνθληματα όπως:«Θέλουμε μια κοινή κοινοβουλευτική επιτροπή για την έρευνα» και «Σταματήστε να λεηλατείτε τους φτωχούς!».
Οι μετοχές των εταιρειών της Adani ανέκαμψαν μετά από απότομες πτώσεις νωρίτερα την ίδια μέρα, αλλά οι επτά εισηγμένες εταιρείες εξακολουθούν να έχουν χάσει περίπου το ήμισυ της χρηματιστηριακής τους αξίας – ή περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια μαζί – από τότε που η αμερικανική short-seller Hindenburg Research κατηγόρησε την προηγούμενη εβδομάδα τον όμιλο για χειραγώγηση μετοχών και μη βιώσιμο χρέος.
Ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας Moody’s προειδοποίησε την Παρασκευή ότι η πτώση της μετοχής θα μπορούσε να επηρεάσει την ικανότητα του ομίλου να αντλήσει κεφάλαια, αν και ο ομότιμος Fitch δεν ανέφερε άμεσο αντίκτυπο στις αξιολογήσεις του.
«Αυτές οι δυσμενείς εξελίξεις είναι πιθανό να μειώσουν την ικανότητα του ομίλου να αντλεί κεφάλαια για τη χρηματοδότηση δεσμευμένων κεφαλαίων ή την αναχρηματοδότηση χρέους που λήγουν τα επόμενα 1-2 χρόνια. Αναγνωρίζουμε ότι ένα μέρος της άντλησης κεφαλαίων μπορεί να αναβληθεί», ανέφερε η Moody’s.
Εν μέσω φόβων ότι η αναταραχή θα μπορούσε να επεκταθεί στο ευρύτερο χρηματοπιστωτικό σύστημα, ορισμένοι Ινδοί πολιτικοί ζήτησαν ευρύτερη έρευνα για το θέμα και πηγές ανέφεραν στο Reuters ότι η κεντρική τράπεζα ζήτησε από τους δανειστές του Αντάνι, λεπτομέρειες σχετικά με την έκθεσή τους στον όμιλο.
Φόβοι για κλιμάκωση
Την Πέμπτη, ο S&P Dow Jones Indices ανέφερε ότι θα απορρίψει τον ναυαρχίδα του ομίλου Adani Enterprises (ADEL.NS) από ευρέως χρησιμοποιούμενους δείκτες βιωσιμότητας, στις 7 Φεβρουαρίου.
«Οι ανησυχίες για τη μετάδοση διευρύνονται, αλλά εξακολουθούν να περιορίζονται στον τραπεζικό τομέα», δήλωσε ο Charu Chanana, υπεύθυνος στρατηγικής αγοράς της Saxo Markets στη Σιγκαπούρη.
«Ένας από τους μεγάλους παράγοντες κινδύνου που πρέπει να προσέξουμε προς το παρόν είναι εάν περισσότεροι δείκτες αφαιρέσουν τις μετοχές της Adani… Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ξένες εκροές, καθώς τα κεφάλαια πωλούν μετοχές της Adani, επιδεινώνοντας περαιτέρω τα προβλήματα εμπιστοσύνης», δήλωσε ο Chanana.
Ο γραμματέας αποεπένδυσης της Ινδίας Tuhin Kanta Pandey ανέφερε στο Reuters ότι οι μέτοχοι και οι πελάτες της κρατικής εταιρείας Life Insurance Corp δεν πρέπει να ανησυχούν για την έκθεσή της στον όμιλο Adani. Η LIC κατέχει μερίδιο 4,23% στην Adani Enterprises, ενώ τα άλλα ανοίγματά της περιλαμβάνουν μερίδιο 9,14% στην Adani Ports και 5,96% στην Adani Total Gas.
Ο Adani, 60 ετών, έχει τα τελευταία χρόνια σφυρηλατήσει συνεργασίες με ξένους κολοσσούς και προσέλκυσε επενδύσεις, καθώς επιδίωκε την παγκόσμια επέκταση σε βιομηχανίες και λιμάνια.
Ενδεχόμενη χρηματοπιστωτική κρίση θα σήμαινε ότι οι ξένοι επενδυτές θα μείωναν την έκθεση τους στην αγορά της Ινδίας, είτε σταματώντας να επενδύουν, είτε αποσύροντας κεφάλαια.
Η θέση του Αντάνι
Στην έκθεσή της, η Hindenburg αναφέρει ότι οι βασικές εισηγμένες εταιρείες της Adani Group είχαν «σημαντικό χρέος» και κατηγόρησε τον Αντάνι για χειραγώγηση μετοχών.
Ο Γκαουτάμ Αντάνι διέψευσε τον ισχυρισμό για χειραγώγηση μετοχών αναφέροντας ότι δεν είχε «καμία βάση» και προήλθε από άγνοια της ινδικής νομοθεσίας από την πλευρά της Hindenburg. Πρόσθεσε ότι την τελευταία δεκαετία, οι εταιρείες του ομίλου «απομόχλευαν συνεχώς».
Οι εισηγμένες εταιρείες του ομίλου Adani έχουν τώρα συνολική χρηματιστηριακή αξία 107,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έναντι 218 δισεκατομμυρίων δολαρίων πριν από την δημοσίευση της έκθεσης.
Η «βουτιά» ανάγκασε τον Aντάνι να παραχωρήσει το στέμμα του πλουσιότερου ανθρώπου της Ασίας στον Ινδό αντίπαλο του, Mukesh Ambani της Reliance Industries, καθώς έχει υποχωρήσει στη 17η θέση στην κατάταξη του Forbes με τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, ενώ πρόσφατα είχε βρεθεί ακόμα και στην τρίτη θέση.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%