
Εν μέσω ενός διαρκώς κλιμακούμενου κύματος ακρίβειας, οι καταναλωτές – δικαίως – διαμαρτύρονται για τις τιμές, ιδίως όταν αυτές φαίνεται να μην ακολουθούν τις τάσεις αποκλιμάκωσης των διεθνών τιμών των καυσίμων.
Σύμφωνα με την πρόεδρο βενζινοπωλών Αττικής Μαρία Ζάγκα, η απλή αμόλυβδη στην Αττική έχει φτάσει ξανά στα 1,9-1,95 ευρώ, ενώ το πετρέλαιο κίνησης κινείται από 1,8 έως 1,82 ευρώ. «Από τα μέσα Δεκεμβρίου και μετά έχουμε καθημερινές αυξήσεις και είναι περίπου 0,15 λεπτά ανά λίτρο σε όλα τα καύσιμα», αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος Μιχάλης Κιούσης.
Καύσιμα: Φλερτ της βενζίνης με τα 2 ευρώ
Ωστόσο, όπως εξηγεί, τις τελευταίες μέρες υπάρχει μια μικρή αποκλιμάκωση.
Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 1η Φεβρουαρίου, η μέση τιμή στην αμόλυβδη 95 οκτανίων ήταν 1,919 ευρώ, ενώ η μέση τιμή της ενισχυμένης βενζίνης 2,1 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το απλό πετρέλαιο κινήθηκε στα 1,815 ευρώ, ενώ το θέρμανσης είχε ως μέση τιμή τα 1,287 ευρώ.
Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο δελτίο επισκόπησης υγρών καυσίμων, η τιμή διυλιστηρίου της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου διαμορφώθηκε στα 0,7262 ευρώ ανά λίτρο. Σε σχέση με την τιμή διυλιστηρίου στις 19 Ιανουαρίου σημειώθηκε αύξηση 0,0278 ευρώ ανά λίτρο (2,78 λεπτά). Παράλληλα, η τιμή διυλιστηρίου του πετρελαίου κίνησης για την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου διαμορφώθηκε στα 0,8806 ευρώ ανά λίτρο. Σε σχέση με την τιμή διυλιστηρίου στις 19 Ιανουαρίου σημειώθηκε αύξηση κατά 0,0279 ευρώ ανά λίτρο (2,79 λεπτά).
Γιατί αυξάνονται οι τιμές
Τι είναι, όμως, αυτό που κρατάει ψηλά τις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα, ακόμη και όταν υποχωρούν οι διεθνείς τιμές; Για πολλούς το πρόβλημα βρίσκεται στην υψηλή φορολογία. «Η Ελλάδα έχει την τρίτη υψηλότερη τιμή βενζίνης στην Ευρώπη, γεγονός που είναι δυσανάλογο με την αγοραστική μας δύναμη. Η μόνη λύση είναι η μείωση των φόρων», υπογραμμίζει ο Μιχάλης Κιούσης.
Για άλλους το πρόβλημα έγκειται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της αγοράς στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος υπογραμμίζει ότι «οι τιμές των καυσίμων εξαρτώνται όχι τόσο από την τιμή του πετρελαίου διεθνώς αλλά από την τιμή αγοράς – πώλησης εντός της λεκάνης της Μεσογείου. Οπότε ανάλογα με τα στοιχεία ζήτησης καθορίζεται και η τιμή».
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Θέμης Κιουρτζής υποστηρίζει πως το υπουργείο δεν παρεμβαίνει επαρκώς στη διαμόρφωση των τιμών στα διυλιστήρια. «Εβαλαν πλαφόν στους πρατηριούχους, ξέροντας ότι τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ μικρά. Ο καταναλωτής έστρεψε την προσοχή του στους πρατηριούχους, ενώ, όπως φάνηκε από τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, τα διυλιστήρια είχαν περιθώρια κέρδους πολύ μεγαλύτερα από άλλες χρονιές», αναφέρει.
Το πετρέλαιο θέρμανσης
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς, οι καταναλωτές, στην πλειονότητά τους, προμηθεύτηκαν πετρέλαιο θέρμανσης από τις 24 Οκτωβρίου μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου. Ο Μιχάλης Κιούσης, ωστόσο, διευκρινίζει πως πολλοί καταναλωτές εφοδιάστηκαν με πετρέλαιο θέρμανσης που δεν το κατανάλωσαν ακόμη λόγω των υψηλών θερμοκρασιών.
«Το μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών πανελλαδικά έχει γεμάτες δεξαμενές. Υπάρχει και ένα ποσοστό ανθρώπων που δεν μπορεί να αγοράσει ποσότητα και παίρνει με το μπιτόνι για κατανάλωση τριών ημερών, μόλις ανακοινωθεί πως πέφτει η θερμοκρασία», συνεχίζει.
Ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, τέλος, σημειώνει πως μπορεί ο ήπιος χειμώνας να επέτρεψε την απότομη πτώση των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης, αυτές όμως άρχισαν να… αναθερμαίνονται όταν ο καιρός άρχισε να γίνεται πιο κρύος σε όλη τη Νότια Ευρώπη.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Θόδωρος Σκυλακάκης: Έρχεται βίαιη… πτώση τιμών στην ενέργεια
«Στην Ελλάδα θα έχουμε το φαινόμενο του decoupling στην ενέργεια που αναμένεται να ξεκινήσει από την άνοιξη και θα έχουμε μείωση των τιμών για τα επόμενα 2 χρόνια», είπε ο κ. Σκυλακάκης

Βουτιά στο TTF - Το «δωράκι» του Πεκίνου στην αγορά φυσικού αερίου της Ευρώπης
Το φυσικό αέριο διευρύνει τις απώλειές του, ενώ μέσω του χάους που έχει προκαλέσει ο δασμολογική πολιτική του Τραμπ

Task Force για την αποφυγή μπλακ άουτ το Πάσχα - Τι έδειξε το πρώτο crash test
Η ανάγκη ρύθμισης της παραγωγής οφείλεται στην αλματώδη αύξηση του ποσοστού της ηλεκτρικής ενέργειας που αντλεί η χώρα μας από ανανεώσιμες πηγές

Νέα επένδυση από RWE και ΔΕΗ - Τα δύο φωτοβολταϊκά 567 MW
Η έναρξη της κατασκευής τους αναμένεται φέτος την άνοιξη και η λειτουργία τους υπολογίζεται να ξεκινήσει το 2027

«Έπεσαν» οι υπογραφές με τη Chevron - Εν αναμονή νέων υπουργικών αποφάσεων
Η εκδήλωση ενδιαφέροντος που υποβλήθηκε από την αμερικανική εταιρεία αφορά στην παραχώρηση του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων σε θαλάσσιες περιοχές νότια της Κρήτης («Νότια της Κρήτης 1» και «Νότια της Κρήτης 2»)

Νέο σινιάλο από την ExxonMobil για τους υδρογονάνθρακες της Κρήτης
Η ExxonMobil ζήτησε και πήρε 12μηνη παράταση για την αξιολόγηση του δυναμικού του θαλάσσιου μπλοκ «Δυτικά της Κρήτης»

Αυξημένη επιφυλακή για μπλακ άουτ στο ρεύμα – Ζητά περικοπές σε φωτοβολταϊκά ο ΑΔΜΗΕ
Κατάσταση αυξημένης επιφυλακής για το ηλεκτρικό ρεύμα κήρυξε ο ΑΔΜΗΕ – Γιατί ζητά να βγουν από την «πρίζα» φωτοβολταϊκά

Μια νέα εποχή πετρελαίου εγκαινιάζει η Ουγγαρία στην Ευρώπη
Η Ουγγαρία επενδύει δυναμικά στην εξόρυξη εγχώριου αργού πετρελαίου.

Βουλγαρία και Τουρκία εξετάζουν αύξηση της χωρητικότητας ροής φυσικού αερίου μέσω Turkstream
Η Βουλγαρία φιλοξενεί τη μοναδική ενεργή διαδρομή αγωγού για τη μεταφορά ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη

Έρχεται το πρώτο crash test για το ηλεκτρικό ρεύμα - Ο ΑΔΜΗΕ, το Πάσχα και το... μπλακάουτ
Γιατί ο ΑΔΜΗΕ έδωσε εντολή περικοπών πράσινης ενέργειας σε ιδιοκτήτες σταθμών ΑΠΕ που συνδέονται στο δίκτυο διανομής