Πράσινο φως για την επιτάχυνση της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής παρέμβασης που θα γίνει εντός Αθηνών από τη εποχή ακόμα των Ολυμπιακών Αγώνων δίνει η ΕΡΓΟΣΕ. Η υπογειοποίηση του επίγειου σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή των Σεπολίων θα δημιουργήσει έναν σύγχρονο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο, όπως αυτοί που βλέπουμε στις σιδηροδρομικές μητροπόλεις της Δυτικής Ευρώπης και θα αλλάξει άρδην την εικόνα της γειτονιάς.
Η υπογραφή νέας συμπληρωματικής σύμβασης, ύψους 9 εκατ. ευρώ, το αμέσως επόμενο διάστημα βάζει σε τροχιά το μεγάλο έργο, ο συνολικός προϋπολογισμός του οποίου έχει προσεγγίσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες με τρένο: Οι στοιχειωμένες συμβάσεις
Σήμερα, τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη και η πρόοδος έχει φτάσει στο 50%. Πρόκειται για την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υπογειοποιημένα. Αυτός ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσαλλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει προχωρήσει η πρώτη σήραγγα και έχει διαμορφωθεί η είσοδος της σήραγγας από τις 3 Γέφυρες και έχει προχωρήσει η αντιστήριξη της σήραγγας σε μήκος άνω των 500 μέτρων, ενώ προχωρά και κατασκευή της πλάκας οροφής.
Έτοιμος ο δυτικός κλάδος το 2024
Με την κατασκευή του έργου γίνεται επιτέλους πράξη με καθυστέρηση κοντά 20 ετών, η δικαστική απόφαση του 2004 για την υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου, που θα αναβαθμίσει την περιοχή και την ζωή των κατοίκων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ, η πρώτη από τις δύο διπλές σήραγγες, που αποτελεί τον δυτικό διάδρομο, θα λειτουργήσει το 2024.
Αυτό θα είναι το ορόσημο για να σταματήσει η μονοδρόμηση της γραμμής, που καθυστερεί σήμερα την κυκλοφορία των τρένων μέσα στον αστικό ιστό. Τα τρένα θα κυκλοφορούν πια υπόγεια στον έναν κλάδο του έργου, ενώ παράλληλα θα κατασκευάζεται ο δεύτερος ανατολικός διάδρομος.
Αυτή ήταν και μία από τις μεγάλες προκλήσεις του έργου της υπογειοποίησης των γραμμών στην περιοχή των Σεπολίων, που από την υπογραφή του αντιμετώπισε κι άλλα εμπόδια. Αρχικά αν και η σύμβαση υπεγράφη στα τέλη του 2018, παρατάθηκε δεδομένων των τεχνικών δυσκολιών, που δημιουργούν η παράλληλη κυκλοφορία αλλά και το γεγονός ότι περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.
Εν συνεχεία, χρειάστηκε νέα τεχνική λύση για να υπερκεραστούν οι νέες απαιτήσεις για τα όρια θορύβου στα εργοτάξια εντός αστικού ιστού, που δημιούργησε η τροποποίηση των σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων. Έτσι, μέχρι σήμερα, έχει ήδη υπογραφεί από τον Νοέμβριο του 2021 μια συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 23,8 εκατ. ευρώ και επίκειται η δεύτερη, που αφορά σε πρόσθετη εργασία εκσκαφής για την κατασκευή διαφραγματικού τοίχου ορθογωνικής διατομής με την χρήση υδροφρέζας που κατέστη αναγκαία, λόγω των ορίων περιβαλλοντικής όχλησης της εργολαβίας.
Αναβάθμιση της περιοχής και εκσυγχρονισμός του δικτύου
Η υπογειοποίηση αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα –και πάγιο αίτημα των κατοίκων- για την εξυγίανση της περιοχής και την αισθητική της αναβάθμιση. Ουσιαστικά, θα αποδεσμεύσει έκταση η οποία και θα αποδοθεί στους κατοίκους, με εμπλουτισμό για διάφορες χρήσει, με πάρκο και ποδηλατόδρομο.
Με την ολοκλήρωση και λειτουργία της υπόγειας Σήραγγας Σεπολίων, όλο το τμήμα από την Αθήνα μέχρι το Σ.Κ.Α. θα διαθέτει τετραπλό διάδρομο, πλήρως ανισοπεδοποιημένο, συμβάλλοντας στην ασφάλεια των διαδρομών, την αύξηση της χωρητικότητας και μείωση του θορύβου.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024