![ΕΡΓΟΣΕ: Γκάζι στο έργο της υπόγειας τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/EV_GK_280218_PROASTIAKOS1-768x576.jpg)
Πράσινο φως για την επιτάχυνση της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής παρέμβασης που θα γίνει εντός Αθηνών από τη εποχή ακόμα των Ολυμπιακών Αγώνων δίνει η ΕΡΓΟΣΕ. Η υπογειοποίηση του επίγειου σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή των Σεπολίων θα δημιουργήσει έναν σύγχρονο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο, όπως αυτοί που βλέπουμε στις σιδηροδρομικές μητροπόλεις της Δυτικής Ευρώπης και θα αλλάξει άρδην την εικόνα της γειτονιάς.
Η υπογραφή νέας συμπληρωματικής σύμβασης, ύψους 9 εκατ. ευρώ, το αμέσως επόμενο διάστημα βάζει σε τροχιά το μεγάλο έργο, ο συνολικός προϋπολογισμός του οποίου έχει προσεγγίσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες με τρένο: Οι στοιχειωμένες συμβάσεις
Σήμερα, τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη και η πρόοδος έχει φτάσει στο 50%. Πρόκειται για την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υπογειοποιημένα. Αυτός ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσαλλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει προχωρήσει η πρώτη σήραγγα και έχει διαμορφωθεί η είσοδος της σήραγγας από τις 3 Γέφυρες και έχει προχωρήσει η αντιστήριξη της σήραγγας σε μήκος άνω των 500 μέτρων, ενώ προχωρά και κατασκευή της πλάκας οροφής.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/trena-trainose.jpg)
Έτοιμος ο δυτικός κλάδος το 2024
Με την κατασκευή του έργου γίνεται επιτέλους πράξη με καθυστέρηση κοντά 20 ετών, η δικαστική απόφαση του 2004 για την υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου, που θα αναβαθμίσει την περιοχή και την ζωή των κατοίκων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ, η πρώτη από τις δύο διπλές σήραγγες, που αποτελεί τον δυτικό διάδρομο, θα λειτουργήσει το 2024.
Αυτό θα είναι το ορόσημο για να σταματήσει η μονοδρόμηση της γραμμής, που καθυστερεί σήμερα την κυκλοφορία των τρένων μέσα στον αστικό ιστό. Τα τρένα θα κυκλοφορούν πια υπόγεια στον έναν κλάδο του έργου, ενώ παράλληλα θα κατασκευάζεται ο δεύτερος ανατολικός διάδρομος.
Αυτή ήταν και μία από τις μεγάλες προκλήσεις του έργου της υπογειοποίησης των γραμμών στην περιοχή των Σεπολίων, που από την υπογραφή του αντιμετώπισε κι άλλα εμπόδια. Αρχικά αν και η σύμβαση υπεγράφη στα τέλη του 2018, παρατάθηκε δεδομένων των τεχνικών δυσκολιών, που δημιουργούν η παράλληλη κυκλοφορία αλλά και το γεγονός ότι περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.
Εν συνεχεία, χρειάστηκε νέα τεχνική λύση για να υπερκεραστούν οι νέες απαιτήσεις για τα όρια θορύβου στα εργοτάξια εντός αστικού ιστού, που δημιούργησε η τροποποίηση των σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων. Έτσι, μέχρι σήμερα, έχει ήδη υπογραφεί από τον Νοέμβριο του 2021 μια συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 23,8 εκατ. ευρώ και επίκειται η δεύτερη, που αφορά σε πρόσθετη εργασία εκσκαφής για την κατασκευή διαφραγματικού τοίχου ορθογωνικής διατομής με την χρήση υδροφρέζας που κατέστη αναγκαία, λόγω των ορίων περιβαλλοντικής όχλησης της εργολαβίας.
Αναβάθμιση της περιοχής και εκσυγχρονισμός του δικτύου
Η υπογειοποίηση αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα –και πάγιο αίτημα των κατοίκων- για την εξυγίανση της περιοχής και την αισθητική της αναβάθμιση. Ουσιαστικά, θα αποδεσμεύσει έκταση η οποία και θα αποδοθεί στους κατοίκους, με εμπλουτισμό για διάφορες χρήσει, με πάρκο και ποδηλατόδρομο.
Με την ολοκλήρωση και λειτουργία της υπόγειας Σήραγγας Σεπολίων, όλο το τμήμα από την Αθήνα μέχρι το Σ.Κ.Α. θα διαθέτει τετραπλό διάδρομο, πλήρως ανισοπεδοποιημένο, συμβάλλοντας στην ασφάλεια των διαδρομών, την αύξηση της χωρητικότητας και μείωση του θορύβου.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Μετρό: Τέλη του 2025 θα φτάσει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας της νέας γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/metropontikas2_grammi4_avax-600x400.jpeg)
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
![ΣΔΙΤ: Έγκριση υλοποίησης μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/recycle-600x450.jpg)
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
![Αλέξανδρος Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για το επενδυτικό πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Alexandros_Exarchou_aktor-600x400.jpg)
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
![Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Οι συμπληρωματικές εργασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/patra-pyrgos-dromos-1-600x369.jpg)
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
![ΕΥΔΑΠ – Δήμος Σπάτων: Επεσαν οι υπογραφές για το Δίκτυο Αποχέτευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-35-600x400.jpg)
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
![ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Δελτίο-Τύπου_ALUMIL_Κεντρική-Φωτογραφία-600x414.jpg)
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
![Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Πώς θα αναπτυχθεί η πρωτεύουσα έως το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Hellinikon-1024x401-1-600x235.jpg)
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
![Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/kakokairia-karditsa-2-1-600x400.jpg)
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών