
Πράσινο φως για την επιτάχυνση της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής παρέμβασης που θα γίνει εντός Αθηνών από τη εποχή ακόμα των Ολυμπιακών Αγώνων δίνει η ΕΡΓΟΣΕ. Η υπογειοποίηση του επίγειου σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή των Σεπολίων θα δημιουργήσει έναν σύγχρονο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο, όπως αυτοί που βλέπουμε στις σιδηροδρομικές μητροπόλεις της Δυτικής Ευρώπης και θα αλλάξει άρδην την εικόνα της γειτονιάς.
Η υπογραφή νέας συμπληρωματικής σύμβασης, ύψους 9 εκατ. ευρώ, το αμέσως επόμενο διάστημα βάζει σε τροχιά το μεγάλο έργο, ο συνολικός προϋπολογισμός του οποίου έχει προσεγγίσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες με τρένο: Οι στοιχειωμένες συμβάσεις
Σήμερα, τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη και η πρόοδος έχει φτάσει στο 50%. Πρόκειται για την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υπογειοποιημένα. Αυτός ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσαλλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει προχωρήσει η πρώτη σήραγγα και έχει διαμορφωθεί η είσοδος της σήραγγας από τις 3 Γέφυρες και έχει προχωρήσει η αντιστήριξη της σήραγγας σε μήκος άνω των 500 μέτρων, ενώ προχωρά και κατασκευή της πλάκας οροφής.

Έτοιμος ο δυτικός κλάδος το 2024
Με την κατασκευή του έργου γίνεται επιτέλους πράξη με καθυστέρηση κοντά 20 ετών, η δικαστική απόφαση του 2004 για την υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου, που θα αναβαθμίσει την περιοχή και την ζωή των κατοίκων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ, η πρώτη από τις δύο διπλές σήραγγες, που αποτελεί τον δυτικό διάδρομο, θα λειτουργήσει το 2024.
Αυτό θα είναι το ορόσημο για να σταματήσει η μονοδρόμηση της γραμμής, που καθυστερεί σήμερα την κυκλοφορία των τρένων μέσα στον αστικό ιστό. Τα τρένα θα κυκλοφορούν πια υπόγεια στον έναν κλάδο του έργου, ενώ παράλληλα θα κατασκευάζεται ο δεύτερος ανατολικός διάδρομος.
Αυτή ήταν και μία από τις μεγάλες προκλήσεις του έργου της υπογειοποίησης των γραμμών στην περιοχή των Σεπολίων, που από την υπογραφή του αντιμετώπισε κι άλλα εμπόδια. Αρχικά αν και η σύμβαση υπεγράφη στα τέλη του 2018, παρατάθηκε δεδομένων των τεχνικών δυσκολιών, που δημιουργούν η παράλληλη κυκλοφορία αλλά και το γεγονός ότι περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.
Εν συνεχεία, χρειάστηκε νέα τεχνική λύση για να υπερκεραστούν οι νέες απαιτήσεις για τα όρια θορύβου στα εργοτάξια εντός αστικού ιστού, που δημιούργησε η τροποποίηση των σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων. Έτσι, μέχρι σήμερα, έχει ήδη υπογραφεί από τον Νοέμβριο του 2021 μια συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 23,8 εκατ. ευρώ και επίκειται η δεύτερη, που αφορά σε πρόσθετη εργασία εκσκαφής για την κατασκευή διαφραγματικού τοίχου ορθογωνικής διατομής με την χρήση υδροφρέζας που κατέστη αναγκαία, λόγω των ορίων περιβαλλοντικής όχλησης της εργολαβίας.
Αναβάθμιση της περιοχής και εκσυγχρονισμός του δικτύου
Η υπογειοποίηση αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα –και πάγιο αίτημα των κατοίκων- για την εξυγίανση της περιοχής και την αισθητική της αναβάθμιση. Ουσιαστικά, θα αποδεσμεύσει έκταση η οποία και θα αποδοθεί στους κατοίκους, με εμπλουτισμό για διάφορες χρήσει, με πάρκο και ποδηλατόδρομο.
Με την ολοκλήρωση και λειτουργία της υπόγειας Σήραγγας Σεπολίων, όλο το τμήμα από την Αθήνα μέχρι το Σ.Κ.Α. θα διαθέτει τετραπλό διάδρομο, πλήρως ανισοπεδοποιημένο, συμβάλλοντας στην ασφάλεια των διαδρομών, την αύξηση της χωρητικότητας και μείωση του θορύβου.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με τους 40άρηδες Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA