
Η Ινδία διαδραματίζει ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου, αγοράζοντας όλο και περισσότερο φθηνό ρωσικό πετρέλαιο και διυλίζοντάς το σε καύσιμο για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά ξένοι αναλυτές.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, το Νέο Δελχί αντιμετώπισε ελάχιστα πλήγματα, επειδή -όπως επισημαίνεται- εκπληρώνει τον στόχο της Δύσης να περιορίσει τα ενεργειακά έσοδα της Μόσχας, αποτρέποντας ταυτόχρονα ένα σοκ στον εφοδιασμό πετρελαίου. Και καθώς η Ευρώπη συνεχίζει να επιβάλλει κυρώσεις, η Ινδία αναμένεται να μετατραπεί σε βασικό «παίκτη» σε έναν παγκόσμιο χάρτη πετρελαίου που έχει ξανασχεδιαστεί μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Πώς η απαγόρευση της ΕΕ στο ρωσικό ντίζελ θα επηρεάσει τις τιμές καυσίμων
«Οι αξιωματούχοι του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ έχουν δύο βασικούς στόχους: να διατηρήσουν την αγορά καλά εφοδιασμένη και να στερήσουν τη Ρωσία από έσοδα», δήλωσε ο Μπεν Κέιχιλ, ανώτερος συνεργάτης του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών στην Ουάσιγκτον. «Γνωρίζουν ότι τα ινδικά και κινεζικά διυλιστήρια μπορούν να βγουν κερδισμένα αγοράζοντας ρωσικό αργό πετρέλαιο με έκπτωση και εξάγοντας προϊόντα σε τιμές αγοράς. Είναι οκ με αυτό».
Η Ινδία έστελνε περίπου 89.000 βαρέλια βενζίνης και ντίζελ την ημέρα στη Νέα Υόρκη τον περασμένο μήνα, η μεγαλύτερη ποσότητα εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με την εταιρεία πληροφοριών Kpler. Οι ημερήσιες ροές ντίζελ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο στην Ευρώπη ήταν 172.000 βαρέλια τον Ιανουάριο, οι περισσότερες από τον Οκτώβριο του 2021.
Η σημασία του ασιατικού έθνους αναμένεται να διευρυνθεί μετά την έναρξη ισχύος των νέων κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου την από σήμερα. Η απαγόρευση θα αφαιρέσει έναν τεράστιο όγκο ντίζελ από την αγορά και θα δει περισσότερους καταναλωτές, ειδικά στην Ευρώπη, να ψάχνουν στην Ασία για να καλύψουν το κενό προσφοράς.
Αυτό θα κάνει το φθηνό ρωσικό πετρέλαιο ακόμη πιο ελκυστικό για την Ινδία, η οποία βασίζεται στις εισαγωγές για να καλύψει περίπου το 85% των αναγκών της σε αργό. Τα διυλιστήρια της χώρας, που είναι υπεύθυνα για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης, αύξησαν τις εξαγωγές πέρυσι προκειμένου να επωφεληθούν από τις υψηλότερες διεθνείς τιμές.

Τροφοδοτώντας τη Δύση
«Η Ινδία είναι καθαρός εξαγωγέας διυλισμένων προϊόντων και μεγάλο μέρος θα πάει στη Δύση για να βοηθήσει στη μείωση των αποθεμάτων», δήλωσε ο Γουόρεν Πάτερσον, επικεφαλής στρατηγικής εμπορευμάτων της ING Groep NV με έδρα τη Σιγκαπούρη. «Είναι αρκετά σαφές ότι ένα αυξανόμενο μερίδιο της πρώτης ύλης που χρησιμοποιείται για αυτό το προϊόν προέρχεται από τη Ρωσία».
Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ, η Ινδία είναι πιθανό να λειτουργεί σύμφωνα με τους κανόνες. Όταν το ρωσικό αργό μεταποιείται σε καύσιμα σε μια χώρα εκτός του μπλοκ όπως η Ινδία, τα διυλισμένα προϊόντα μπορούν να παραδοθούν στην ΕΕ επειδή δεν θεωρούνται πλέον ρωσικής προέλευσης.
Oι G7 επιθυμούν να μειώσουν τα έσοδα της Μόσχας όσο το δυνατόν περισσότερο, αλλά έχουν επίσης συμφέρον να διασφαλίσουν ότι το πετρέλαιο και τα προϊόντα διύλισης της Ρωσίας θα συνεχίσουν να ρέουν για να αποφευχθεί παγκόσμια ενεργειακή κρίση, δήλωσε από την πλευρά της η Σερένα Χουάνγκ, επικεφαλής αναλύτρια για τη Vortexa Ltd.
Μια βασική πτυχή του μηχανισμού μείωσης των εσόδων στο Κρεμλίνο και διατήρησης μέρους του πετρελαίου στην αγορά ήταν το ανώτατο όριο τιμής του ρωσικού αργού, ένα μέτρο του οποίου πρωτοστάτησαν οι ΗΠΑ. Η Ινδία δεν έχει δηλώσει δημόσια εάν το έθνος τηρεί ή όχι το όριο, αλλά οι κυρώσεις έχουν οδηγήσει το πετρέλαιο κάτω από το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων το βαρέλι.
Εκπρόσωπος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ είπε ότι έχει τεθεί ένα ανώτατο όριο τιμών που οι χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν για να διατηρήσουν σταθερές τις αγορές ενέργειας, περιορίζοντας παράλληλα τα έσοδα του Κρεμλίνου. «Η προθυμία της Ινδίας να αγοράσει περισσότερο ρωσικό αργό με μεγαλύτερη έκπτωση είναι χαρακτηριστικό του σχεδίου των δυτικών χωρών να επιβάλλουν οικονομικές κυρώσεις στον Πούτιν χωρίς να πληγούν οι ίδιες», δήλωσε ο Τζέισον Μπορντόφ, πρώην σύμβουλος στην κυβέρνηση Ομπάμα.


Latest News

Νέα πετρελαϊκή στην Ελλάδα; - Ενδιαφέρον για τα κοιτάσματα στο «Μπλοκ 2»
Οι υδρογονάνθρακες στο «Μπλοκ 2» των Energean – HELLENiQ ENERGY συγκεντρώνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον πετρελαϊκών

Σχέδια της Chevron για data centers που θα τροφοδοτεί η ίδια με ενέργεια
Η Chevron προωθεί τα σχέδιά της για να εκμεταλλευθεί την μεγάλη ζήτηση ενέργειας για data centers, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελέχους της

Enaon EDA: Ποιος είναι ο αριθμός άμεσης επέμβασης - Πώς λειτουργεί
Ο Αριθμός Άμεσης Επέμβασης της Enaon EDA λειτουργεί χωρίς χρέωση για τον καλούντα, όλες τις ημερολογιακές ημέρες του έτους σε 24ωρη βάση

Η επιστροφή Παπασταύρου στην κυβέρνηση - Τα καυτά μέτωπα της ενέργειας και της πολεοδομίας
Τι σηματοδοτεί το εξωκοινοβουλευτικό και τεχνοκρατικό δίδυμο Σταύρου Παπασταύρου και Νίκου Τσάφου στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Πάιατ: Η Κρήτη στο επίκεντρο των ενεργειακών εξελίξεων
Ο κ. Πάιατ συμμετείχε σε πάνελ στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης με τους Αναστάσιο Χατζηβασιλείου και Νικόλαο Μπακατσέλο

Οι δασμοί Τραμπ επιταχύνουν τα deal για αγορά εταιρικών αεροσκαφών
Συναγερμός έχει σημάνει στις αερομεταφορές σχετικά με τους δασμούς που πλήττουν την αλυσίδα εφοδιασμού της βιομηχανίας

Ποιοι «τζογάρουν» με το πετρέλαιο - Οι δασμοί Τραμπ και το στοίχημα των 50 δολ.
Το πετρέλαιο Brent έφτασε σε χαμηλό έξι μηνών και οι κερδοσκόποι μείωσαν τις θέσεις αγοράς και πώλησης

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Μπορεί η Ευρώπη χωρίς το ρωσικό φυσικό αέριο;
Η επαναπροσέγγιση ευρωπαίων ηγετών στην Ρωσία για το φυσικό αέριο- Θα ανοίξουν ξανά οι στρόφιγγες;

Μηνιαία χρέωση και εντατικοί έλεγχοι μειώνουν τις ρευματοκλοπές
Το πρώτο εννεάμηνο του 2024 οι απώλειες υπολογίστηκαν σε 11,54%, έναντι 12,64% το πρώτο εννεάμηνο του 2023 και 12,21% του πρώτου εννεαμήνου του 2022