
Μία σημαντική παράπλευρη απώλεια είχε η ανανέωση της συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ των Nissan και Renault: Το όραμα του πρώην προέδρου της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Carlos Ghosn.
FT: Βήμα προς το διαζύγιο ή τη συμφιλίωση η συμφωνία Renault – Nissan;
Και αυτό γιατί, όπως μεταδίδει το Bloomberg, η μορφή που λαμβάνει πλέον η συνεργασία απέχει πολύ από τα σχέδια του ανθρώπου που κράτησε τη γαλλο-ιαπωνική συμμαχία ενωμένη επί δύο δεκαετίες. Κυρίως η ανακοίνωση της Renault ότι θα μειώσει σταδιακά το μερίδιό της στη Nissan, αποτελεί πλήρη αλλαγή πλεύσης σε σχέση με τα σχέδια που προωθούσε ο πρώην επικεφαλής της ιαπωνικής εταιρείας, ο οποίος ήθελε να δει τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεργάζονται ολοένα και πιο στενά.
Τα σχέδια του Carlos Ghosn
Όπως σημειώνει το αμερικανικό πρακτορείο, η Renault πλέον διαχωρίζεται σε δύο κύριες επιχειρήσεις, εκ των οποίων η πρώτη επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά οχήματα και η δεύτερη στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Nissan, από την πλευρά της, επιδιώκει εδώ και καιρό μεγαλύτερη ανεξαρτησία από την εταιρεία που την έσωσε από την οικονομική καταστροφή, με μια σημαντική ένεση ρευστότητας το 1999.
Επρόκειτο για την ίδια χρονιά που τα ηνία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας ανέλαβε ο Carlos Ghosn, ο «εργασιομανής» – όπως τον χαρακτηρίζει το Bloomberg – Βραζιλιάνο-λιβανέζος εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας, ο οποίος περνούσε μεγάλο μέρος του χρόνου του πετώντας μεταξύ των κεντρικών γραφείων και των εργοστασίων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Επρόκειτο για την «κόλλα που συγκρατούσε τη συμμαχία», η οποία επεκτάθηκε το 2016 για να συμπεριλάβει τη Mitsubishi Motors. Πριν από τη σύλληψή του το 2018 με κατηγορίες για λογιστικές απάτες, η οποία προκάλεσε σοκ στην αυτοκινητοβιομηχανία, ο Ghosn είχε ως στόχο τη δημιουργία ενός μεγάλου συνασπισμού για να αντιμετωπίσει τους ηγέτες του κλάδου Toyota και Volkswagen, καθώς και για να ανοιχτούν οι εταιρείες στην ηλεκτροκίνηση.
Τα όνειρα καταρρέουν
Από το 2018 ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει αλλάξει δραματικά. «Η Nissan, για παράδειγμα, αξίζει λιγότερο από το ήμισυ της αξίας που είχε επί των ημερών του (Ghosn) και οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες της συμμαχίας έχουν χάσει 28,5 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικά σε χρηματιστηριακή αξία», μεταδίδει το οικονομικό πρακτορείο. Η Nissan κατέγραψε τη μεγαλύτερη ζημιά των τελευταίων 20 ετών κατά το οικονομικό έτος που ακολούθησε τη σύλληψη του Ghosn, ευρισκόμενη πλέον πίσω από τις Toyota και Honda στην ιαπωνική αγορά.
Όπως σχολιάζει το Bloomberg, ενώ η Renault και η Nissan επωφελήθηκαν χρησιμοποιώντας τη δύναμη των κοινών αγορών τους για να μειώσουν το κόστος των εξαρτημάτων και των πρώτων υλών, δεν κατάλαβαν ποτέ πώς να αξιοποιήσουν πλήρως τους μηχανολογικούς τους πόρους για να κατασκευάσουν κοινές πλατφόρμες αυτοκινήτων. Η Nissan, που παραμένει ο μεγαλύτερος εταίρος στη συμμαχία, θέτει πλέον ένα μεγάλο, μακροπρόθεσμο στοίχημα με τις μπαταρίες οχημάτων στερεάς κατάστασης, μια τεχνολογία που δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί μαζικά στην αγορά. Μαζί με τη Mitsubishi, η Nissan κατασκευάζει και πωλεί επίσης μίνι ηλεκτρικά οχήματα, ευθυγραμμιζόμενη με εταιρείες από την Κίνα και άλλες χώρες, που προωθούνται επιθετικά στον τομέα αυτόν.
Οι κατηγορίες που απαγγέλθηκαν εναντίον του Ghosn και του πρώην διευθυντή Greg Kelly έχουν απορροφήσει πόρους καθώς και την προσοχή της ιαπωνικής εταιρείας, ενώ ο συνδυασμός με τις επίπονες διαπραγματεύσεις με τη Renault έχει αφήσει τη Nissan με αισθητή έλλειψη νέων μοντέλων που θα μπορούσαν να προσελκύσουν αγοραστές αυτοκινήτων.
Η σύλληψη του Ghosn οδήγησε επίσης στην αποχώρηση αρκετών στελεχών της συμμαχίας, κυρίως του Jose Munoz, που είναι τώρα επικεφαλής της Hyundai η οποία ξεπερνά σε πωλήσεις τη Nissan παγκοσμίως και έχει καταστεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.


Latest News

Δασμοί Τραμπ: Πορεία προς την ανεξαρτησία της Ευρώπης λέει η Λαγκάρντ
Η Λάγκαρντ εκτιμά ότι είναι η στιγμή που η Ευρώπη θα πρέπει να πάρει τη μοίρα στα χέρια της

Στον «πυρετό» των crypto η οικογένεια Τραμπ - Τώρα επενδύει και στην... εξόρυξη
Η εταιρεία Έρικ Τραμπ και Ντόναλν Τραμπ Τζούνιορ μπαίνει στο χώρο εξόρυξης bitcoin

Το 50% των τσιπ κέντρων δεδομένων φέτος θα έχει σχεδιαστεί από την Arm
Οι επεξεργαστές της Arm αποκτούν δημοτικότητα λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης ενέργειας - Οι Amazon, Google, Microsoft σχεδιάζουν τσιπ κέντρων δεδομένων που βασίζονται σε τεχνολογία της Arm

Γιατί η Mediobanca καταγγέλει τους δύο μεγαλύτερους μετόχους της στην ΕΚΤ
Η ιταλική τράπεζα έχει εκφράσει ανησυχίες ότι οι ενέργειες των δύο δισεκατομμυριούχων μετόχων θα μπορούσαν να τους δώσουν τον έλεγχο τριών μεγάλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στην Ιταλία

UBS: Οι δασμοί Τραμπ θα φέρουν νέα αναταραχή - Χαμηλώνει τον πήχη για τον S&P 500
Η αμερικανική κυβέρνηση είναι έτοιμη να ανακοινώσει έναν νέο γύρο «αμοιβαίων» δασμών στις 2 Απριλίου, αφού επέβαλε μια σειρά δασμών στην Κίνα, το Μεξικό και τον Καναδά

Πώς οι δαπάνες της Γερμανίας αυξάνουν το κόστος δανεισμού σε όλη την ευρωζώνη
Οι επενδυτές προειδοποιούν ότι οι υψηλότερες αποδόσεις των ομολόγων θα μπορούσαν να δυσκολέψουν ολόκληρη την ευρωζώνη να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες

Πληθωρισμό 3,5% και κίνδυνο ύφεσης στις ΗΠΑ «βλέπει» η Goldman Sachs
Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι ο κίνδυνος από τους δασμούς της 2ας Απριλίου είναι μεγαλύτερος από ό,τι πολλοί συμμετέχοντες στην αγορά είχαν υποθέσει προηγουμένως, επισημαίνει η Goldman Sachs

Αν «υπαναχωρήσει» θα έχει μεγάλα προβλήματα - Η απειλή Τραμπ στον Ζελένσκι για σπάνιες γαίες
«Προσπαθεί να υπαναχωρήσει από τη συμφωνία για τις σπάνιες γαίες κι αν το κάνει θα έχει μεγάλα προβλήματα, πολύ μεγάλα προβλήματα», δηλώνει ο Τραμπ για τον πρόεδρο της Ουκρανίας.

Η ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το Switch 2
Η Nintendo στοιχηματίζει στη μετατόπιση της παραγωγής παιχνιδομηχανών από την Κίνα στο Βιετνάμ για να αμτιμετωπίσει τους αμερικανικούς δασμούς

Οδηγοί των Uber – Lyft στην Καλιφόρνια διεκδικούν απλήρωτους μισθούς
Οι οδηγοί των Uber και Lyft πραγματοποίησαν διαδηλώσεις από το Σαν Φρανσίσκο στο Σαν Ντιέγκο εν μέσω συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων