Μία σημαντική παράπλευρη απώλεια είχε η ανανέωση της συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ των Nissan και Renault: Το όραμα του πρώην προέδρου της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Carlos Ghosn.
FT: Βήμα προς το διαζύγιο ή τη συμφιλίωση η συμφωνία Renault – Nissan;
Και αυτό γιατί, όπως μεταδίδει το Bloomberg, η μορφή που λαμβάνει πλέον η συνεργασία απέχει πολύ από τα σχέδια του ανθρώπου που κράτησε τη γαλλο-ιαπωνική συμμαχία ενωμένη επί δύο δεκαετίες. Κυρίως η ανακοίνωση της Renault ότι θα μειώσει σταδιακά το μερίδιό της στη Nissan, αποτελεί πλήρη αλλαγή πλεύσης σε σχέση με τα σχέδια που προωθούσε ο πρώην επικεφαλής της ιαπωνικής εταιρείας, ο οποίος ήθελε να δει τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεργάζονται ολοένα και πιο στενά.
Τα σχέδια του Carlos Ghosn
Όπως σημειώνει το αμερικανικό πρακτορείο, η Renault πλέον διαχωρίζεται σε δύο κύριες επιχειρήσεις, εκ των οποίων η πρώτη επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά οχήματα και η δεύτερη στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Nissan, από την πλευρά της, επιδιώκει εδώ και καιρό μεγαλύτερη ανεξαρτησία από την εταιρεία που την έσωσε από την οικονομική καταστροφή, με μια σημαντική ένεση ρευστότητας το 1999.
Επρόκειτο για την ίδια χρονιά που τα ηνία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας ανέλαβε ο Carlos Ghosn, ο «εργασιομανής» – όπως τον χαρακτηρίζει το Bloomberg – Βραζιλιάνο-λιβανέζος εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας, ο οποίος περνούσε μεγάλο μέρος του χρόνου του πετώντας μεταξύ των κεντρικών γραφείων και των εργοστασίων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Επρόκειτο για την «κόλλα που συγκρατούσε τη συμμαχία», η οποία επεκτάθηκε το 2016 για να συμπεριλάβει τη Mitsubishi Motors. Πριν από τη σύλληψή του το 2018 με κατηγορίες για λογιστικές απάτες, η οποία προκάλεσε σοκ στην αυτοκινητοβιομηχανία, ο Ghosn είχε ως στόχο τη δημιουργία ενός μεγάλου συνασπισμού για να αντιμετωπίσει τους ηγέτες του κλάδου Toyota και Volkswagen, καθώς και για να ανοιχτούν οι εταιρείες στην ηλεκτροκίνηση.
Τα όνειρα καταρρέουν
Από το 2018 ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει αλλάξει δραματικά. «Η Nissan, για παράδειγμα, αξίζει λιγότερο από το ήμισυ της αξίας που είχε επί των ημερών του (Ghosn) και οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες της συμμαχίας έχουν χάσει 28,5 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικά σε χρηματιστηριακή αξία», μεταδίδει το οικονομικό πρακτορείο. Η Nissan κατέγραψε τη μεγαλύτερη ζημιά των τελευταίων 20 ετών κατά το οικονομικό έτος που ακολούθησε τη σύλληψη του Ghosn, ευρισκόμενη πλέον πίσω από τις Toyota και Honda στην ιαπωνική αγορά.
Όπως σχολιάζει το Bloomberg, ενώ η Renault και η Nissan επωφελήθηκαν χρησιμοποιώντας τη δύναμη των κοινών αγορών τους για να μειώσουν το κόστος των εξαρτημάτων και των πρώτων υλών, δεν κατάλαβαν ποτέ πώς να αξιοποιήσουν πλήρως τους μηχανολογικούς τους πόρους για να κατασκευάσουν κοινές πλατφόρμες αυτοκινήτων. Η Nissan, που παραμένει ο μεγαλύτερος εταίρος στη συμμαχία, θέτει πλέον ένα μεγάλο, μακροπρόθεσμο στοίχημα με τις μπαταρίες οχημάτων στερεάς κατάστασης, μια τεχνολογία που δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί μαζικά στην αγορά. Μαζί με τη Mitsubishi, η Nissan κατασκευάζει και πωλεί επίσης μίνι ηλεκτρικά οχήματα, ευθυγραμμιζόμενη με εταιρείες από την Κίνα και άλλες χώρες, που προωθούνται επιθετικά στον τομέα αυτόν.
Οι κατηγορίες που απαγγέλθηκαν εναντίον του Ghosn και του πρώην διευθυντή Greg Kelly έχουν απορροφήσει πόρους καθώς και την προσοχή της ιαπωνικής εταιρείας, ενώ ο συνδυασμός με τις επίπονες διαπραγματεύσεις με τη Renault έχει αφήσει τη Nissan με αισθητή έλλειψη νέων μοντέλων που θα μπορούσαν να προσελκύσουν αγοραστές αυτοκινήτων.
Η σύλληψη του Ghosn οδήγησε επίσης στην αποχώρηση αρκετών στελεχών της συμμαχίας, κυρίως του Jose Munoz, που είναι τώρα επικεφαλής της Hyundai η οποία ξεπερνά σε πωλήσεις τη Nissan παγκοσμίως και έχει καταστεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Latest News
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb