Το πετρέλαιο θα επιστρέψει εκ νέου στα 100 δολάρια το 2023 καθώς στην αγορά θα Goldman Sachs παρουσιασθεί έλλειμμα καθώς εξαντλείται η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, ένα έλλειμμα που θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στον εφοδιασμό το 2024.
Στις εκτιμήσεις αυτές προχώρησε η Goldman Sachs διά στόματος τους επικεφαλής έρευνας για την αγορά εμπορευμάτων, καθώς όπως τόνισε η αγορά πορεύεται σε μια πολύ λεπτή ισορροπία. Την ώρα που οι κυρώσεις της Δύσης στο πετρέλαιο της Ρωσίας θα περιορίσουν την προσφορά της, η ζήτηση στην Κίνα θα αυξάνεται μετά την εγκατάλειψη από το Πεκίνο της πολιτικής μηδενικών κρουσμάτων.
Πλαφόν και εμπάργκο κοστίζουν 304 εκατ. δολ. την ημέρα στη Ρωσία
Σήμερα περί τις 21:30, η τιμή του μπρεντ σημειώνει άνοδο περί του 1%, στα 80,83 δολάρια το βαρέλι, την ίδια ώρα που αυτή του αργού ενισχύεται κατά 0,80%, στα 73,97 δολάρια το βαρέλι.
Μιλώντας στο περιθώριο συνεδρίου στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας χθες Κυριακή, ο αναλυτής της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας, Τζεφ Κάρι, επισήμανε επίσης ότι η έλλειψη επενδύσεων στην παραγωγή του ορυκτού καυσίμου οι οποίες είναι απαραίτητες για την κάλυψη της ζήτησης, θα αποτελέσει επίσης κινητήριο δύναμη για τις υψηλότερες τιμές. Αυτή η έλλειψη της παραγωγικής δυναμικότητας μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλο ζήτημα μέχρι το 2024, υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
«Ο σούπερ κύκλος των εμπορευμάτων είναι μια ακολουθία από αυξήσεις των τιμών με κάθε υψηλό υψηλότερο και κάθε χαμηλό υψηλότερο», ανέφερε. Μέχρι τον ερχόμενο Μάιο, στην αγορά πετρελαίου θα υπάρχει έλλειψη προσφοράς σε σύγκριση με τη ζήτηση. Αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να εξαντλήσει μεγάλο μέρος των αχρησιμοποίητων προμηθειών που έχουν οι παραγωγοί ανά τον κόσμο κάτι που θα είναι θετικό για τις τιμές, όπως είπε.
Οι τιμές του πετρελαίου παρουσίαζαν μια αστάθεια για μερικά χρόνια, καθώς βυθίστηκαν κάτω από τα 20 δολάρια κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού πριν εκτιναχθούν κοντά στα 130 δολάρια μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Το κόστος των καυσίμων για τις μεταφορές αυξήθηκε ακόμη περισσότερο καθώς τα διυλιστήρια μεγιστοποίησαν τη παραγωγική τους δυναμικότητα, πριν αρχίσει να υποχωρεί κι ενώ οι χώρες προσπαθούσαν να βρουν εναλλακτικούς τρόπους εφοδιασμού.
Ο υπουργός Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας, πρίγκιπας Αμπντουλαζίζ μπιν Σαλμάν, από το βήμα του συνεδρίου επίσης έκανε παρατηρήσεις για την έλλειψη επενδύσεων σε παραγωγική ικανότητα διύλισης. Επανέλαβε ότι ο ΟΠΕΚ+ θα πρέπει να είναι προσεκτικός όταν αποφασίζει πότε θα αυξήσει την παραγωγή.
Η Σαουδική Αραβία είναι μαζί με τη Ρωσία οι ηγέτιδες στον ΟΠΕΚ+, της συμμαχίας ανάμεσα στον ΟΠΕΚ και άλλες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες στην προσπάθεια εξισορρόπησης της προσφοράς και της ζήτησης. Σύμφωνα με τον πρίγκιπα Αμπντουλαζίζ, οι προσπάθειες του ΟΠΕΚ+ για περιορισμό της προσφοράς ήταν σωτήριες για τις αγορές πετρελαίου κατά τη διάρκεια της βύθισης της ζήτησης στη διάρκεια της πανδημίας.
Από τη μεριά του ο Κάρι επανέλαβε την άποψη της Goldman Sachs ότι ο ΟΠΕΚ+ θα χαλαρώσει τα όρια παραγωγής και θα επιδιώξει να αυξήσει την παραγωγή αργότερα μέσα στο 2023. Η επιτροπή παρακολούθησης της αγοράς του ΟΠΕΚ + συνέστησε στον οργανισμό να διατηρήσει αμετάβλητη την παραγωγή πετρελαίου.
«Επί της παρούσης, είμαστε ακόμη ισορροπημένοι με πλεόνασμα, επειδή η Κίνα δεν έχει ακόμη ανακάμψει πλήρως», δήλωσε ο Κάρι, προσθέτοντας ότι η παραγωγική ικανότητα είναι πιθανό να είναι ένα πρόβλημα αργότερα φέτος, όταν η ζήτηση ξεπεράσει την προσφορά. «Θα εξαντλήσουμε την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα; Δυνητικά μέχρι το 2024 θα αρχίσουμε να αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα», κατέληξε.
Latest News
Υγρο πυρ σε καταναλωτές από τις αυξήσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο [γράφημα]
Ράλι 15,7% στο αργό και 24% στο φυσικό αέριο από το Σεπτέμβριο - Σφίγγει ο κλοιός για τα νοικοκυριά
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
Χαλάρωση σε ρυθμίσεις για την πράσινη μετάβαση ζητά ο Μητσοτάκης – Επιστολή σε φον ντερ Λάιεν
Για τις τιμές ρεύματος και αερίου που είναι αυξημένες 78% στην Ευρώπη σε σχέση με το 2019 έστειλε επιστολή ο πρωθυπουργός στην πρόεδρο της Κομισιόν
Σημαντική αύξηση 30,03% στην κατανάλωση φυσικού αερίου το 2024 στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ τo 71,64% της ποσότητας LNG που εκφορτώθηκε στον Τερματικό Σταθμό LNG Ρεβυθούσας προήλθε από τις ΗΠΑ
Για δυνατούς παίκτες οι παγκόσμιες προμήθειες LNG - Ο μείζων ρόλος της Ευρώπης
Ο κόσμος προετοιμάζεται για έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες προμήθειες σε φυσικό αέριο για φέτος
Ο ενεργειακός γόρδιος δεσμός της Ευρώπης - Υψηλές τιμές σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο
Νέες προκλήσεις στην ενέργεια για την Ευρωπαϊκή Ένωση - Τι δείχνουν τα futures για τη μελλοντική πορεία των τιμών
Gazprom: Σχέδια για απολύσεις λόγω οικονομικών προβλημάτων
Σημαντικό το κόστος των κυρώσεων και της διακοπής της ροής φυσικού αερίου στην Ευρώπη - Τι πρότεινε η αντιπρόεδρος της ρωσικής εταιρείας αναφορικά με τη μείωση του προσωπικού
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Πότε κληρώνει… για τη γεώτρηση στην Κρήτη – Τι σταθμίζει η ExxonMobil
Οι έρευνες για υδρογονάνθρακες στην Κρήτη από την ExxonMobil μπαίνουν σε κομβικό σημείο – Οι αποφάσεις για τις δύο παραχωρήσεις
«Ταύροι» οι traders πετρελαίου για το 2025
Οι παίκτες της αγοράς συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης «χτίζουν θέσεις» σε πετρέλαιο και καύσιμα - Ποιους παράγοντες συνυπολογίζουν