Το πιεστικό πρόβλημα της έλλειψης ναυτικών σε παγκόσμιο επίπεδο αναδεικνύει στη συνέντευξη του στα ΝΕΑ ο πρόεδρο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητήριου (ICS) και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi.
Παράλληλα ο κ. Grimaldi αναφέρεται στα επενδυτικά σχέδια του ομίλου στη χώρα μας όπου όπως είναι γνωστό ελέγχει την ακτοπλοϊκή εταιρεία Μινωικές Γραμμές ενώ πρόσφατα απέκτησε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας έναντι 84,1 εκατ ευρώ και έχει καταθέσει το ενδιαφέρον και στο διαγωνισμό πώλησης του λιμανιού του Ηρακλείου.
Grimaldi: Mega deal 1 δισ. ευρώ για 5+5 νέα οχηματαγωγά πλοία
Ο κ. Grimaldi αναφέρεται αρχικά στα περιβαλλοντικά ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλία σημειώνοντας ότι τα εναλλακτικά καύσιμα που προσφέρουν την απαλλαγή από τον άνθρακα δεν είναι έτοιμα καθώς η τεχνολογία δεν είναι διαθέσιμη.
Ως εκ τούτου, εκτιμά ότι πρέπει να «επιλέξουμε μέτρα που σταδιακά φθάνουν στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές των θαλάσσιων μεταφορών». Στη συνέχεια αναφέρεται στο επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου ύψους αρκετών δισεκατομμυρίων που αφορά στον εκσυγχρονισμό του στόλου του με στόχο «να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα». Όπως αναφέρει ο όμιλος υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα ναυπήγησης 25 πλοίων (con-ro, ro-ro, PCTC και ro-pax ferries) που πρόκειται να παραδοθούν την επόμενη πενταετία.
Η πρόταση του ICS
Μιλώντας ο κ. Grimaldi για την πρόταση του ICS που προβλέπει την επιβολή ενός τέλους (εισφοράς) στα καύσιμα εξηγεί ότι το σύστημα χρηματοδότησης και ανταμοιβής (fund & reward) του ICS στοχεύει να ανταμείψει όσους χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλών εκπομπών και να διασφαλίσει ότι τουλάχιστον το 5% της ενέργειας που χρησιμοποιείται από τη ναυτιλία παγκοσμίως παράγεται από εναλλακτικά καύσιμα έως το 2030.
Έχουμε προτείνει συμπληρώνει, οι συνεισφορές από τον παγκόσμιο στόλο να συγκεντρωθούν σε ένα διεθνές ταμείο (International Maritime Sustainability Fund) που θα μπορούσε δυνητικά να συγκεντρώνει δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, τα οποία στη συνέχεια θα δεσμεύονται για τη μείωση του χάσματος τιμών, μεταξύ των υφιστάμενων καυσίμων των πλοίων που είναι υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα και των εναλλακτικών καυσίμων, όσο και για την υποστήριξη των πολύ αναγκαίων επενδύσεων σε αναπτυσσόμενες χώρες για την παραγωγή νέων ναυτιλιακών υποδομών ανεφοδιασμού καυσίμων, εξηγεί ο κ. Grimaldi.
Όσον αφορά τις προτεραιότητές του ICS πέραν των περιβαλλοντικών θεμάτων ο κ. Grimaldi αναφέρεται σε ένα «πιεστικό» όπως το χαρακτηρίζει πρόβλημα που είναι η έλλειψη ναυτικών σε παγκόσμια κλίμακα. Στο ICS αναγνωρίζουμε ότι δεν είναι μόνο σημαντικό να εξετάσουμε λύσεις για την προσέλκυση της επόμενης γενιάς σε μια ναυτική καριέρα, αλλά και να βελτιώσουμε τις συνθήκες εργασίας και τη ζωή του πληρώματος στα πλοία. Επίσης υπογραμμίζει τον πολύ σημαντικό ρόλο των ναυτικών στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και προαναγγέλλει μια διεθνή διάσκεψη για τους ναυτικούς μας – «Seafarer 2050» – όπου θα συγκεντρώσουμε όλους τους ενδιαφερόμενους για να βρούμε λύσεις και να εξασφαλίσουμε μια δίκαιη μετάβαση για όλους.
Τα σχέδια για την Ηγουμενίτσα
Απαντώντας σε ερώτηση του για τα σχέδια που έχει για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας όπου ανεδείχθη πλειοδότης τονίζει ότι «το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι η πύλη της Ελλάδας προς τα Βαλκάνια και την Τουρκία, και «έχει πολλές ανεκμετάλλευτες δυνατότητες που σκοπεύουμε να αναπτύξουμε, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας αλλά και της τοπικής κοινωνίας». «Έχουμε, συνεχίζει, ένα φιλόδοξο σχέδιο που στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση των ροών επιβατών και τροχήλατου φορτίου από και προς την Ηγουμενίτσα. Επιπλέον, επιθυμούμε να επενδύσουμε στην περαιτέρω αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του λιμανιού, για παράδειγμα τη μετατροπή του σε «πράσινη» υποδομή με την εγκατάσταση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Αυτό θα συμβάλει στη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος».
Ενίσχυση των γραμμών από και προς Ελλάδα
Για τις επενδύσεις του Ομίλου στην Ελλάδα ο κ. Grimadi αναφέρει ότι «είμαστε πάντα ανοιχτοί στη μελέτη νέων ευκαιριών για την περαιτέρω ανάπτυξη των ναυτιλιακών και logistics δραστηριοτήτων οπουδήποτε στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας όπου είμαστε παρόντες εδώ και δεκαετίες» Αφού επισημαίνει ότι η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, έχει επιδείξει μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη της οικονομίας της τονίζει ότι «τώρα πρέπει να επικεντρωθούμε στην πρόσφατη φιλόδοξη επένδυσή μας στην Ηγουμενίτσα, στην προσφορά για άλλα ελληνικά λιμάνια και στην περαιτέρω ενίσχυση των τακτικών μας δρομολογίων ro-ro και ro-pax προς και από την Ελλάδα».
Πηγή: Έντυπη Έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα