Όταν ο Κέβιν Κιμ παράτησε το κολέγιο στα 21 του για να γίνει επιχειρηματίας, η μαμά του «έχασε τη γη κάτω από τα πόδια της».

«Η μαμά μου έκλαψε λίγο», είπε γελώντας o 33χρονος σήμερα Κιμ.

Όπως αποδείχθηκε όμως, είχε απόλυτο δίκιο για την αυτοπεποίθηση  που ένιωθε, αφού μόλις πούλησε την πρώτη του εταιρεία -την οποία ίδρυσε όταν ήταν μόλις 18 ετών- έναντι εξαψήφιου ποσού.

Αν, μάλιστα, αναλογιστεί κανείς ότι το αρχικό του κεφάλαιο δεν ξεπερνούσε τα 2.000 δολάρια, τα οποία σύμφωνα με τον ίδιο, τα εξοικονόμησε κάνοντας δουλειές του ποδαριού, το μέγεθος της επιτυχίας αποκτά ακόμα μεγαλύτερη διάσταση.

Η αρχή

Η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου του Κιμ εισήγε ρούχα δρόμου από τη Νότια Κορέα και τα πουλούσε σε όλη τη Βόρεια Αμερική, όπως είπε στο CNBC.

«Αφού πούλησα την πρώτη μου εταιρεία, ήταν εύκολο να αποφασίσω», είπε ο Κιμ, γιος μεταναστών από τη Νότια Κορέα στον Καναδά.

«Δεν υπήρχε όραμα ή κατεύθυνση… Ήμουν πτυχιούχος πολιτικός μηχανικός, αλλά ήθελα να δημιουργήσω υπηρεσίες και προϊόντα για διαφορετικά κοινά», εξήγησε το όραμά του.

Στη συνέχεια, ο Κιμ για περίπου 10 χρόνια δημιουργούσε ψηφιακά προϊόντα για άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις, προτού βγει μόνος του το 2020 με το Stadium Live — μια εφαρμογή metaverse για τους λάτρεις των σπορ.

Η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες να προσαρμόζουν τα δικά τους avatars, να αγοράζουν ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα, να κάνουν παρέα με άλλους fans σε εικονικά δωμάτια, να συμμετέχουν σε διαδραστικές αθλητικές ζωντανές ροές ή να παίζουν παιχνίδια.

Η startup έχει συγκεντρώσει 13 εκατομμύρια δολάρια μέχρι στιγμής, συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης της Series A με επικεφαλής το 35 Ventures του αστέρα του NBA Kevin Durant, το Origins Fund του πρωταθλητή Παγκοσμίου Κυπέλλου Blaise Matuidi και την Dapper Labs Ventures.

Οι  συμβουλές

Ο Κιμ συνοψίζει σε τρεις συμβουλές το μυστικό της επιτυχίας του:

1. Ταίριασμα ιδρυτή-αγοράς

Είναι σύνηθες για τους επιχειρηματίες να αποδίδουν την επιτυχία των νεοφυών επιχειρήσεών τους στην εύρεση μιας καλής προσαρμογής προϊόντος στην αγορά.

Αλλά για τον Κιμ, αυτό που αποκαλεί «founder-market fit» είναι ακόμα πιο σημαντικό. Σημαίνει ότι ένας ιδρυτής είναι πραγματικά παθιασμένος με αυτό που δημιουργεί.

«Το να πετύχεις το “κούμπωμα” προϊόντος-αγοράς είναι πραγματικά δύσκολο, χρειάζονται χρόνια. Πρέπει να αναρωτηθείτε, μου αρέσει πραγματικά αυτό που κάνω; Μου αρέσει πραγματικά αυτός ο κλάδος; Μπορώ να δω τον εαυτό μου να χτίζω γύρω από αυτό για 10 χρόνια;»

Ο Kim είπε ότι ήξερε πάντα πως αυτό που ήθελε ήταν να κατασκευάζει προϊόντα γύρω από τους τέσσερις τομείς που του ταίριαζαν: αθλήματα, παιχνίδια, μουσική και μόδα.

«Γνωρίζω ιδρυτές που, για παράδειγμα, [ξεκίνησαν] μια startup SAS με λογιστική, αλλά δεν ασχολήθηκαν καν με τη λογιστική», είπε ο ίδιος.

«Μπορεί να μπήκαν σε αυτό και να κέρδισαν χρήματα, αλλά κάηκαν γρηγορότερα από άλλους ιδρυτές που είχαν το “founder-market fit”».

2. Κλείσιμο χάσματος

Ωστόσο, το “κούμπωμα” προϊόντος-αγοράς εξακολουθεί να είναι κρίσιμη για την επιτυχία μιας επιχείρησης, τόνισε ο Kim.

Χωρίς αυτό δεν μπορεί να επιβιώσει επιχείρηση γιατί δεν υπάρχει πραγματική ζήτηση ή προσφορά μεταξύ του προϊόντος και του κοινού στο οποίο απευθύνεται, επισημαίνει.

Η κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών επέτρεψε την επιτυχία των εταιρειών του. Στην πραγματικότητα, ο Κιμ ξεκίνησε την πρώτη του επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου επειδή ήθελε να βρει ρούχα που να ταιριάζουν στο «στυλ και το μέγεθός του».

«Δεν θα μπορούσα ποτέ να το κάνω αυτό με μάρκες στις ΗΠΑ και στον Καναδά εκείνη την εποχή», είπε.

«Ξεκίνησε πραγματικά ως προσωπικό χόμπι και ανάγκη… Γρήγορα είδα ότι άλλοι άνθρωποι είχαν την ίδια ανάγκη».

Αυτό ίσχυε και για το Stadium Live. Ο Κιμ παρατήρησε ότι η αθλητική βιομηχανία επικεντρωνόταν στην κατασκευή προϊόντων για περιορισμένο ηλικιακό κοινό, για millennialς ή μεγαλύτερης ηλικίας άτομα.

Διέκρινε, λοιπόν, την ευκαιρία να στραφεί προς την επόμενη γενιά αναλογιζόμενος «ποιος χτίζει για αυτούς;».

«Δεν είχαν χρήματα ακόμα, ασχολούνταν με τον αθλητισμό με εντελώς διαφορετικό τρόπο, ήθελαν να αλληλεπιδράσουν με άλλους μέσα σε μια κοινότητα και ήθελαν κάτι νέο».

Η ιδέα του φαίνεται να έχει αποδώσει – το Stadium Live συγκέντρωσε πάνω από 750.000 χρήστες που «πέρασαν πάνω από μία ώρα την ημέρα στην πλατφόρμα», είπε.

Το Stadium Live αποτιμάται επίσης σε περίπου 32 εκατομμύρια δολάρια.

3. Μην παραβλέπετε την εταιρική κουλτούρα

Σύμφωνα με τον Κιμ, το να θέσει κανείς ένα ισχυρό όραμα και ένα σύνολο αξιών για την ομάδα του είναι «απολύτως κρίσιμο».

«Γιατί πρέπει ταλαντούχοι άνθρωποι να ενταχθούν στην εταιρεία σας και να αναπτυχθούν μαζί σας; Αυτή η ερώτηση δεν μπορεί να απαντηθεί μόνο από το προϊόν που κατασκευάζετε, αλλά και από την εταιρεία και τον πολιτισμό που χτίζετε», πρόσθεσε.

Η σημασία της εταιρικής κουλτούρας δεν μπορεί να υποτιμηθεί, τόνισε η Κιμ, εάν κάποιος θέλει να οικοδομήσει μια «εμβληματική βιώσιμη σε βάθος χρόνου εταιρεία».

«Το είδα από πρώτο χέρι όταν ήμουν ο πέμπτος υπάλληλος σε μια εταιρεία και την είδα να αυξάνει το προσωπικό σε 50 άτομα. Η κουλτούρα μεταμορφώνεται κάθε φορά που μια εταιρεία διπλασιάζεται σε μέγεθος», πρόσθεσε.

«Λοιπόν, αυτό είναι κάτι που πρέπει να ρυθμίσετε και να σκεφτείτε πολύ νωρίς. Γιατί μόλις φτάσεις σε 10 άτομα είναι ήδη πολύ αργά».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή