![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η Ελλάδα είναι η πιο οικονομική χώρα για οδήγηση EV](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ilektrikaoximata.jpg)
Η Ελλάδα αποτέλεσε το 2022 τη χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης αυτοκινήτου, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) της LeasePlan, ο οποίος αναλύει το συνολικό κόστος οδήγησης και λειτουργίας ενός αυτοκινήτου σε 22 ευρωπαϊκές χώρες, από την κατηγορία sub-compact έως την κατηγορία executive.
Ειδικότερα, το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου – για τη μέτρηση του οποίου λαμβάνονται υπόψη τα κόστη ενέργειας/καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, της ασφαλιστικής κάλυψης και του κόστους συντήρησης – κυμαίνεται από 905 ευρώ τον μήνα στην Ελλάδα έως 1.313 ευρώ τον μήνα στην Ελβετία.
Hλεκτροκίνηση: Με σχετικά αργούς ρυθμούς έγινε η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα το 2022
Η «πρωτιά» της χώρας στον δείκτη του 2022 αφορά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οδήγηση των οποίων είναι φθηνότερη στην Ελλάδα, στη συντριπτική πλειονότητα των κατηγοριών.
Η νέα έκδοση του δείκτη αποκαλύπτει, ακόμη, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχεδόν σε κάθε κατηγορία και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες – και στην Ελλάδα, έχουν πλέον το ίδιο κόστος ή είναι φθηνότερα ως προς το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, παρά τις αυξήσεις στην οικονομική αξία των καυσίμων και της ηλεκτρικής ενέργειας, επισημαίνεται στην έρευνα.
Συγκεκριμένα, στη χώρα μας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ανταγωνιστικό κόστος σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Μάλιστα, για τις κατηγορίες compact, standard μεσαίου μεγέθους και premium μεσαίου μεγέθους, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αποτελούν την πιο συμφέρουσα επιλογή ως προς το κόστος χρήσης και λειτουργίας σε σχέση με υβριδικά, diesel και βενζινοκίνητα οχήματα.
Ενδεικτικά, η LeasePlan σημειώνει πως το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) για ένα standard μεσαίου μεγέθους BEV ανέρχεται στα 844 ευρώ, όταν το αντίστοιχο κόστος για ένα όχημα της ίδιας ανέρχεται στα 934 ευρώ εάν αυτό κινείται με diesel και στα 1.018 ευρώ αν κινείται με βενζίνη.
Οι διαφορές στο συνολικό κόστος χρήσης
Άλλα σημαντικά ευρήματα του Δείκτη για το 2022 είναι τα εξής:
· Παρά τον πληθωρισμό στις τιμές της ενέργειας, το κόστος των καυσίμων παραμένει σημαντικά χαμηλότερο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, το κόστος των καυσίμων αντιστοιχεί στο 15% του TCO ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ για τους οδηγούς βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 23% και 28%, αντίστοιχα.
· Σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και τις ευρωπαϊκές χώρες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλέον το ίδιο κόστος ή είναι φθηνότερα όσον αφορά το TCO σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα:
– της κατηγορίας compact είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 18 από 22 τις ευρωπαϊκές χώρες
– της κατηγορίας standard μεσαίου μεγέθους είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 19 από τις 22 ευρωπαϊκές χώρες
– της κατηγορίας premium μεσαίου μεγέθους είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 18 από τις 22 ευρωπαϊκές χώρες
· Υπάρχουν περισσότερα μοντέλα EV στην αγορά από ποτέ. Στον πρώτο Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου είχαν εξεταστεί μόλις 11 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η έκδοση για το 2022 περιλαμβάνει 33.
Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, σχολίασε σχετικά: «Ο Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτου 2022 έδειξε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν όχι μόνο την πιο φιλική για το περιβάλλον, αλλά και την πιο οικονομικά συμφέρουσα επιλογή για τους Έλληνες οδηγούς. Ειδικά σήμερα, με την ενεργειακή κρίση να επηρεάζει έντονα τις τιμές των καυσίμων, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να αποτελέσει την απάντηση. Στη LeasePlan, στο πλαίσιο του στρατηγικού μας στόχου να επιτύχουμε καθαρές μηδενικές εκπομπές από τον χρηματοδοτούμενο στόλο μας έως το 2030, εργαζόμαστε για να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας στη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, βοηθώντας τους να ανακαλύψουν τα πολλαπλά οφέλη της. Από εκεί και πέρα, η ενίσχυση των υποδομών φόρτισης αλλά και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μακροπρόθεσμης πολιτικής σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην αποφασιστική διείσδυση της ηλεκτροκίνησης».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard