- Ειδικά για τους πιο προβεβλημένους επαγγελματικούς χώρους, οι ιδιόκτητές τους ζητάνε όσα… θέλουν, αδιαφορώντας για την γενικότερη αρνητική συγκυρία.
- Και φυσικά βρίσκουν…
- Και εδώ ακριβώς γεννάται το μεγάλο ερώτημα που απασχολεί όλους στην αγορά: ποιοι είναι αυτοί που «βάζουν τόσο βαθιά το χέρι στην τσέπη»;
- Την απορία μας έλυσε φίλος της στήλης που τυγχάνει άριστος γνώστης του real estate…
- «Μα φυσικά οι ψηφιακοί νομάδες!», απαντά αυθόρμητα.
- Μάλιστα για του λόγου αληθές επικαλέστηκε συμβόλαιο που έκλεισε πρόσφατα στο κέντρο της Αθήνας που εξέπληξε ακόμη και τον ιδιοκτήτη του χώρου.
- Όπως μας είπε γραφεία περίπου 200 τ.μ. στην περιοχή του Ψυρρή νοικιάστηκε προς 6.000 ευρώ το μήνα από 2.000 ευρώ που ήταν το προηγούμενο συμβόλαιο. Τουτέστιν τρεις φορές πάνω!
- Ο ενοικιαστής; Πολυεθνική εταιρεία με έδρα τις ΗΠΑ, η οποία μετέφερε στην Ελλάδα το τμήμα R&D που αποτελείται από 17 άτομα.
- Πρόκειται για άτομα διαφόρων εθνικοτήτων, νέοι σχετικά σε ηλικία, τα οποία δεν είχαν κανένα πρόβλημα να εργαστούν ως «ψηφιακοί νομάδες».
- Λέγεται μάλιστα πως μόλις άκουσαν την απόφαση της εταιρείας μόνο που δεν «πέταξαν τη σκούφια τους».
- Το μέλλον σύμφωνα με τον φίλο της στήλης βρίσκεται στους ψηφιακούς νομάδες.
- Όπως λέει η χώρα μας έχει πολλά να κερδίσει από αυτούς.
- Δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε…
———————————————–
Το παρασκήνιο για τον «επαναπατρισμό» της ΗΒΗ
- Το ντεσού του deal Pepsico με ΕΨΑ
- Αίσθηση προκάλεσε στην αγορά η συμφωνία ανάμεσα στην PepsiCo και την ΕΨΑ.
- Πολλοί ήταν αυτοί που εξεπλάγησαν με την απόφαση της πολυεθνικής να επαναφέρει την παραγωγή του αναψυκτικών ΗΒΗ στην Ελλάδα. Και μάλιστα αναθέτοντας την ευθύνη σε τοπικό «παίκτη»…
- Ωστόσο, η συνεργασία του αμερικανικού κολοσσού με την εταιρεία της οικογένειας Τσαούτου μόνο τυχαία δεν ήρθε…
Αντίθετα, υπήρχαν συζητήσεις για πάνω από τρία χρόνια και γίνονταν διάφορες ασκήσεις πάνω στο κόστος.
Ύστερα από αρκετές διαβουλεύσεις βρέθηκε σημείο σύγκλησης σε επίπεδο του κόστους και αμοιβής, και οι δυο πλευρές προχώρησαν… παρακάτω.
Δηλαδή στις δοκιμές και στους ελέγχους στη γραμμή παραγωγής που θα έβγαζε το προϊόν.
Μια αρκετά απαιτητική διαδικασία λόγω των ποιοτικών στάνταρ που θέτει η πολυεθνική, όπως λέει στη στήλη άνθρωπος που γνωρίζει. Την οποία πάντως πέρασε με επιτυχία η βολιώτικη βιομηχανία.
Για όσους αναρωτιούνται εάν τίθεται θέμα «ασυμβίβαστου» καθώς η ΕΨΑ είναι μέλος της πρωτοβουλίας «Ελλαδικά – Μας», ο ίδιος άνθρωπος λέει πως «σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα».
Και αυτό όπως εξηγεί γιατί η βολιώτικη βιομηχανία απλά παράγει το προϊόν, με πρώτες ύλες που τις παραδίδει η πολυεθνική και δεν έχει καμία άλλη συμμετοχή.
Ούτε στην έρευνα και ανάπτυξη του προϊόντος, ούτε στη διανομή του…
Επιπλέον, η συνεισφορά που θα έχει η συγκεκριμένη δραστηριότητα στα έσοδά της θα είναι κάτω του 10%. Πολύ χαμηλότερο από το κριτήριο του 50% που θέτει η πρωτοβουλία.
Εξάλλου, όπως λέει υπάρχουν εταιρείες μέλη του «Ελλαδικά – Μας» που παράγουν και διαθέτουν προϊόντα με εισαγόμενες ύλες, τα οποία ωστόσο δεν φέρουν το σήμα της πρωτοβουλίας.
——————————————————-
Μια Διώρυγα που θα μεταμορφώσει την Κόρινθο…
- Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η δεύτερη φάση του έργου αποκατάστασης της Διώρυγας της Κορίνθου.
- Πληροφορούμαστε πως το κανάλι αναμένεται να επαναλειτουργήσει στις αρχές Ιουνίου, επιτρέποντας ξανά τις διελεύσεις πλοίων που σταμάτησαν τον περασμένο Οκτώβριο.
- Αυτή τη φορά μάλιστα με ανανεωμένες πλήρως τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (e–ticketing) για την καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών.
- Θυμίζουμε πως πέρυσι η Διώρυγα λειτούργησε ασταμάτητα καθ’ όλη την καλοκαιρινή περίοδο.
- Το διάστημα αυτό, καταγράφηκαν οι καλύτερες επιδόσεις της τελευταίας 20ετίας.
- Συνολικά, οι διελεύσεις ανήλθαν σε περίπου 6.000 στο διάστημα των λίγων μηνών που λειτούργησε.
- Οι προσδοκίες είναι εξίσου υψηλές και φέτος. Και αυτό παρά την αύξηση των χρεώσεων που προχώρησε η εταιρεία ήδη από πέρυσι υστέρα από 12 χρόνια.
- Το στοίχημα πάντως που θέτει το Υπερταμείο είναι η μετατροπή της σε τουριστικό προορισμό μέσα από την ανάλογη αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων.
- Ήδη, σύμφωνα με έγκυρες πηγές εξασφαλίστηκε επιδότηση για τη δημιουργία ψηφιακού Μουσείου στα γραφεία της εταιρείας που διαχειρίζεται τη Διώρυγα.
- Μαθαίνουμε πως έχει καταρτιστεί και ειδικό πλάνο ανάπτυξης, το οποίο εκμεταλλεύεται τα ακίνητα αλλά και την εγγύτητα στην πρωτεύουσα.
———————————————–
O Βακάκης δεν γνωρίζει τι σημαίνει… κόπωση
- Με… φόρα όπως μαθαίνουμε ξεκίνησε τη νέα χρονιά ο όμιλος Jumbo.
- Λέγεται πως οι πωλήσεις κινήθηκαν ανοδικά καθ’ όλη τη διάρκεια του Ιανουαρίου.
- Και αυτό παρά την καταναλωτική «κόπωση» που παραδοσιακά παρατηρείται στο εμπόριο αμέσως μετά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.
- Έγκυρες πηγές μας αναφέρουν πως η καλή πορεία θα αποτυπωθεί και στην ενημέρωση που κάνει η εταιρεία ανά τακτά χρονικά διαστήματα για την πορεία των εργασιών της
- «Όλα δείχνουν πως λεφτά υπάρχουν Δεν εξηγείται διαφορετικά αυτό που ζούμε…», σημειώνουν χαρακτηριστικά άνθρωποι που συνομιλούν με τον ιδιοκτήτη της αλυσίδας, Απόστολο Βακάκη.
- Ανάλογη πάντως αίσθηση μεταφέρουν στήλη παράγοντες και από άλλους κλάδους του εμπορίου και εύχονται… το πάρτι να συνεχισθεί.