Φουλ τις μηχανές έχει βάλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε ως τις αρχές του 2024 να έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Το μεγαλύτερο οδικό έργο που κατασκευάζεται στην Ευρώπη έχει μπει στην τελική ευθεία, καθώς στο ανατολικό κομμάτι τα εργοτάξια έχουν ήδη στηθεί. Βήμα – βήμα κλείνουν οι εκκρεμότητες για το μεγαλύτερο τμήμα του άξονα από τα Χανιά ως το Ηράκλειο, που αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα, ενώ το ενδιάμεσο τμήμα του ΣΔΙΤ «Χερσόνησος – Νεάπολη» αναμένεται να υπογραφεί πριν το Πάσχα.
Παρότι απαιτείται πραγματικός αγώνας δρόμου, για να κλείσουν πλήθος ζητημάτων με σφιχτές διαδικασίες, στόχος του υφυπουργού Υποδομών, κ. Γιώργου Καραγιάννη είναι οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα «Χανιά – Ηράκλειο», προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ, να κατατεθούν τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου. Ο διαγωνισμός, που αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του άξονα, θα βάλει μπρος το δυτικό τόξο του ΒΟΑΚ ως τον κόμβο Χερσονήσου.
Έναν χρόνο νωρίτερα η παράδοση του αεροδρομίου στο Καστέλι – Πώς προχωρά ο ΒΟΑΚ
Χρηματοδότηση κι επιμέρους βήματα
Συμπεριλαμβανομένου του τμήματος της προαίρεσης από τον Κίσσαμο Χανίων, πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο μήκους 137 χλμ., που θα κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης. Ο διαγωνισμός πέρασε στη Β’ φάση τον περασμένο Δεκέμβριο. Στη διεκδίκηση συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ, Vinci Highways S.A.S. – Vinci Concessions S.A.S. και Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, εκ των συνολικά 427 εκατ. που κατευθύνονται και στα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ. Χρηματοδότηση που έχει εξασφαλισθεί βάσει των αυστηρών προϋποθέσεων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τα οδικά έργα. Αυτό σημαίνει ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου έχουν «κλειδώσει». Σημαντικό βήμα ήταν η έγκριση στα μέσα Δεκεμβρίου της τεχνικής έκθεσης για την υλοποίηση του τμήματος «Χανιά – Ηράκλειο» από το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Τα απαραίτητα επιμέρους βήματα γίνονται σταδιακά. Προς αυτή την κατεύθυνση, εγκρίθηκε το πρακτικό για την ανάδειξη προσωρινού μειοδότη για τον τεχνικό σύμβουλο που θα συμβάλλει καθορισμό της ζώνης απαλλοτρίωσης του ΒΟΑΚ στο Κίσσαμος-Χανιά-Ηράκλειο, καθώς και των ορίων του έργου παραχώρησης. Επίσης, προχωρά η ανάθεση της σύμβασης τεχνικού συμβούλου που θα συνδράμει την αρμόδια διεύθυνση στη δημιουργία ψηφιακού μοντέλου εδάφους (DTM), ακρίβειας με χρήση τεχνολογίας LIDAR, στο ίδιο τμήμα.
Όσον αφορά στη σύμβαση για το ΣΔΙΤ του τμήματος «Χερσόνησος – Νεάπολη», ύψους 290 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευάσει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Ιντρακάτ, αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα.
Τα υπόλοιπα έργα
Όπως σημείωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην πρόσφατη επίσκεψή του σε εργοτάξιο του τμήματος «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» που κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο, προχωρά η μελετητική ωρίμανση του έργου από τη Σούδα ως τη Σητεία. Στην πλήρη ανάπτυξή του ο ΒΟΑΚ θα μετρά περίπου 300 χλμ. σε ενιαία χάραξη και θα συνδέει το δυτικό άκρο του νησιού με το ανατολικό. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου θα υπερβαίνει τα 2,4 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για την κατασκευή του οδικού τμήματος της παράκαμψης της Παχειάς Άμμου, μήκους 5,8 χλμ., με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 47 εκατ. ευρώ. Έχει εγκριθεί ακόμη η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και η εκπόνηση των κτηματολογικών μελετών για την κατασκευή του άξονα στο τμήμα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή, μήκους 5,7 χλμ. Η ολοκλήρωση των υπολειπόμενων μελετών του έργου εκτιμάται εντός του έτους. Ο προϋπολογισμός εκτιμάται σε 83 εκατ. ευρώ.
Προχωρά επίσης η εκπόνηση των μελετών για την ωρίμανση της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με τον λιμένα Σούδας και το αεροδρόμιο των Χανίων. Οι μελέτες αφορούν τόσο στην περιβαλλοντική αδειοδότηση, όσο και στη δημοπράτηση του έργου κατασκευής. Η υποβολή της ΜΠΕ αναμένεται εντός του 2023. Ο προϋπολογισμός των μελετών ανέρχεται σε 690.000 ευρώ.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024