Εκτινάχθηκε η εγχώρια κατανάλωση οίνου στα προ της πανδημίας επίπεδα, με τη συμμετοχή ωστόσο του χύμα κρασιού (μη τυποποιημένου ή σε ασκό – bag-in-a-box) στο σύνολο της ελληνικής αγοράς να εκτιμάται σε 50% περίπου, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασε η αγορά κρασιών για κατανάλωση στο σπίτι τη διετία 2020-2021.
Με βάση τα στοιχεία της κλαδικής μελέτης για την «Οινοποιία», που εκπόνησε η ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, στο πλαίσιο της σειράς μελετών αγοράς που φέρουν τη διακριτική ονομασία «Κλαδικές Στοχεύσεις» η εγχώρια κατανάλωση οίνου παρουσίασε σημαντική αύξηση 41,3% την αμπελοοινική περίοδο 2021/22 σε σχέση με την περίοδο 2020/21, «προσεγγίζοντας» τα επίπεδα της περιόδου 2013/2014.
Ρωσικό «δώρο» στην Ελλάδα: Θα πίνουμε … Carlsberg και Pepsi made in Greece
Όπως αναφέρει ο κ. Β. Ρεγκούζας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΟΧΑΣΙΣ, η πανδημία του Covid-19 είχε επηρεάσει αρνητικά το «κανάλι» HO.RE.CA. και είχε οδηγήσει σε αύξηση των αποθεμάτων οίνου και σε μέτρα απόσυρσης των αποθεμάτων.
Η μείωση των αποθεμάτων το 2021/22 και η ομαλοποίηση της αγοράς σηματοδότησε την αύξηση της κατανάλωσης οίνων στα προ της πανδημίας επίπεδα. Επισημαίνεται ότι ο Μέσος Ετήσιος Ρυθμός Μεταβολής (ΜΕΡΜ) της εγχώριας κατανάλωσης οίνου τη χρονική περίοδο 2013/14-2021/22 διαμορφώθηκε οριακά αρνητικός (-0,7%).
Κρασί: Προ των πυλών το πρόγραμμα για τη νέα περίοδο
Η συμμετοχή του χύμα κρασιού (μη τυποποιημένου ή σε ασκό – bag-in-a-box) στο σύνολο της εγχώριας αγοράς εκτιμάται σε 50% περίπου, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασε η αγορά κρασιών για κατανάλωση στο σπίτι τη διετία 2020-2021.
Στη 2η θέση της ΕΕ
Οι πολυάριθμες οινοποιήσιμες γηγενείς ποικιλίες αμπέλου της Ελλάδας καθιστούν τη χώρα μία από τις πλέον «πολυποικιλιακές» οινοπαραγωγικά, συντελώντας στη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα των ελληνικών κρασιών.
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα για το 2022 κατέχει το 26% των εγκεκριμένων κρασιών ΠΓΕ στην ΕΕ-27 και κατατάσσεται στη δεύτερη θέση, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο στα κρασιά ΠΟΠ είναι 3% και κατατάσσεται στην έκτη θέση.
Σχεδόν διπλάσια EBITDA
Όσον αφορά στη χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου, σύμφωνα με την υπεύθυνη των κλαδικών μελετών κυρία Κατερίνα Ματσούκα, προκύπτει ότι το EBITDA, ως ποσοστό επί των πωλήσεων του κλάδου σχεδόν διπλασιάστηκε το 2021 σε σχέση με το 2012 και διαμορφώθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Επιπρόσθετα, η τιμή του δείκτη κάλυψης χρηματοοικονομικών δαπανών παρουσίασε σημαντική αύξηση το 2021. Ωστόσο, ο κλάδος παραμένει «ευπρόσβλητος» σε πιθανές μεταβολές του οικονομικού περιβάλλοντος, λόγω της «ιδιομορφίας» του.
Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων, σε σχέση με την αύξηση του κόστους πωλήσεων το 2021 σε σχέση με το 2020, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των λειτουργικών κερδών και κατ’ επέκταση την εμφάνιση καθαρών κερδών την ίδια περίοδο. Το γεγονός αυτό «αποτυπώνεται» στους χρηματοοικονομικούς δείκτες αποδοτικότητας ιδίων και απασχολουμένων κεφαλαίων.
Επιπρόσθετα, διαπιστώνεται ότι 7 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις, βάσει δημοσιευμένου κύκλου εργασιών το 2021, ξεπερνούν το μέσο όρο του μικτού κέρδους (%) του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων του κλάδου, ενώ 6 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις ξεπερνούν το μέσο όρο του EBITDA (%) του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων. Τέλος, 5 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις συνδυάζουν EBITDA (%) και συνολική δανειακή επιβάρυνση (%), σε επίπεδα καλύτερα από το μέσο όρο του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων για το 2021.
Τέλος, όσον αφορά στην παγκόσμια κατανάλωση κρασιού, σύμφωνα με την International Organization of Vine and Wine – OIV, εκτιμάται ότι παρουσίασε μικρή αύξηση (0,9%) το 2021 σε σχέση με το 2020, η οποία οφείλεται στην άρση των περιορισμών, την επαναλειτουργία του καναλιού HΟ.RE.CA και τη επανεκκίνηση των κοινωνικών συγκεντρώσεων και εορτασμών που συνέβαλαν στην αύξηση της κατανάλωσης των περισσότερων χωρών παγκοσμίως.
Latest News
Από τον Μυστακίδη στην Λάτση – Τα «χρυσά deals» που αλλάζουν την αγορά
Πυρετός από deals καταγράφεται μέσα στο 2024 – Κορυφώνονται οι διεργασίες για νέες συμφωνίες – Τα assets που μπαίνουν στο στόχαστρο
Πώς ο Γιώργος Ισηγόνης έβαλε τη Motor Οil στα μαγαζιά της γειτονιάς
Η αυτόνομη κάθοδος της Motor Οil στις γειτονιές με καταστήματα που παραμένουν ανοικτά 24/7 ακόμη και τις αργίες
Έτοιμες οι ελληνικές τράπεζες για συγχωνεύσεις με ευρωπαϊκούς χρηματοπιστωτικούς ομίλους
Οι ελληνικές τράπεζες ζητούν την άρση των εμποδίων από την Ε.Ε. για τις συγχωνεύσεις – Τι είπαν στο Bloomberg Καραβίας, Μεγάλου, Μυλωνάς και Ψάλτης
Με φόρα και στα ακίνητα ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος – Ίδρυσε νέα εταιρεία
Ποιοι είναι οι 18 συνιδρυτές της Bespoke Real Estate με μετοχικό κεφάλαιο 15 εκατ. και η σχέση με το ΤΑΙΠΕΔ
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Στουρνάρας σε Politico: Κίνδυνος αύξησης πληθωρισμού εάν ο Τραμπ υλοποιήσει όσα υποσχέθηκε
«Χρειάζεται σταδιακή χαλάρωση μέχρις ότου το επιτόκιο καταθέσεων φθάσει στο 2%», τόνισε ο Γιάννη Στουρνάρας
Cenergy Holdings: Πωλήσεις στα 1,26 δισ. ευρώ, 8% υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι
Η λειτουργική κερδοφορία της Cenergy Holdings βελτιώθηκε σημαντικά με το αναπροσαρμοσμένο EBITDA να διαμορφώνεται στα 194 εκατ. ευρώ για το εννεάμηνο του 2024 (+34% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο).
Άνοιξε η πλατφόρμα για το Gigabit Voucher - Πώς θα υποβάλετε αίτηση
Περισσότερα από 379 χιλιάδες νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα αποκτήσουν ευρυζωνικές συνδέσεις μέσω του Gigabit Voucher
Τράπεζα Ηπείρου: Συνάντηση με τον νέο πρόεδρο της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής SYNDEA Κώστα Καραμανλή
Στόχος η ενίσχυση της συνεργασίας που διατηρεί η Τράπεζα Ηπείρου με τη SYNDEA στον τομέα της παροχής ολοκληρωμένων ασφαλιστικών προγραμμάτων
ΟΤΕ: Γεφυρώνεται το χάσμα με την Ευρώπη στις FTTH συνδέσεις
«Με τον ρυθμό αυτό, μέσα στην επόμενη τριετία θα έχουμε καλύψει το 80% της χώρας με οπτική ίνα», είπε ο Chief Officer Στρατηγικής, Μετασχηματισμού και Παρόχων του Ομίλου ΟΤΕ