
Παράπλευρα… κέρδη αρχίζει να αποκομίζει η ελληνική αγορά ένα χρόνο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Ο συνεχιζόμενος πόλεμος και οι απώλειες των μεγάλων πολυεθνικών παικτών του κλάδου των τροφίμων και ποτών στην ρωσική αγορά έχει οδηγήσει στην αναπροσαρμογή των αναπτυξιακών πλάνων τους, με τη γεωπολιτική θέση της χώρας μας να αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα.
Η έναρξη της παραγωγής της μπύρας Carlsberg στο εργοστάσιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Σίνδο από τα τέλη Ιανουαρίου δεν είναι ανεξάρτητη από τις γεωπολιτικές εξελίξεις.
Πρόκειται για το brand-ναυαρχίδα του μητρικού ομίλου Carlsberg, η διοίκηση του οποίου δήλωσε πέρυσι ότι αναμένει απομείωση περίπου 9,9 δισ. κορωνών Δανίας (1,43 δισ. δολάρια) μετά την πώληση των εγκαταστάσεων του στη Ρωσία ως συνέπεια της εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία.
Να σημειωθεί ότι ο δανέζικος όμιλος ελπίζει να βρει αγοραστή πριν από το καλοκαίρι για τα 8 ζυθοποιεία του στη Ρωσία, αν και δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να επιστρέψει στο μέλλον.
Η ανακοίνωση του ομίλου Carlsberg ήρθε μια μέρα μετά την ανακοίνωση του πολυεθνικού γίγαντα των αναψυκτικών PepsiCo του «επαναπατρισμού» του σήματος «ΗΒΗ» σε αλουμινένιο κουτί, το οποίο θα παράγεται από την ΕΨΑ, ενώ θα ακολουθήσουν τα αναψυκτικά σε pet και γυαλί στο ιστορικό εργοστάσιο του Λουτρακίου υπό την NU Aqua.
Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Ρεαλιστική αισιοδοξία μετά την αύξηση πωλήσεων και μεριδίων το 2021
Εκτός των γεωπολιτικών εξελίξεων, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει στις αποφάσεις των πολυεθνικών ομίλων και η μεγάλη τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας, καθώς ευνοεί σημαντικά τις πωλήσεις μπίρας και αναψυκτικών και ειδικά στη λεγόμενη «κρύα αγορά» (εστίαση, ξενοδοχεία).
Οι 5 συσκευασίες και ο όγκος παραγωγής
Η μονάδα παραγωγής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, στη Σίνδο έχει ξεκινήσει ήδη την παραγωγή του βασικού brand του ομίλου Carlsberg, σε κουτί των 330 ml και των 500 ml, καθώς και σε όλους τους τύπους βαρελιών (Draught Master Flex & Modular και μεταλλικό keg).
Η έναρξη της παραγωγής της μπύρας Carlsberg στη Σίνδο, σηματοδοτεί και μία μεγαλύτερη ενεργοποίηση του brand στην ελληνική αγορά, καθώς το προϊόν θα κυκλοφορήσει εκ νέου και σε κουτί στη χώρα μας.
Σημειώνεται ότι τα τελευταία 7 χρόνια το σήμα Carlsberg κυκλοφορούσε μόνο σε γυάλινες φιάλες στην εγχώρια αγορά. Πάντως, η μπύρα Carlsberg σε γυάλινο μπουκάλι θα συνεχίσει να εισάγεται χωρίς να αποκλείεται μελλοντικά και αυτή η παραγωγή να μεταφερθεί στην Ελλάδα.
Κατ’ εκτίμηση, οι ποσότητες που θα παραχθούν θα ανέλθουν σε 100.000 εκατοστόλιτρα ετησίως. Ωστόσο, στα τέλη Απριλίου η κατάσταση θα επαναξιολογηθεί, καθώς η ζήτηση θα καθορίσει την περαιτέρω πορεία.
Εξαγωγές σε 18 χώρες
Παράλληλα, η μονάδα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας δεν θα εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, αλλά και αυτές άλλων αγορών του ομίλου, που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή, μεταξύ των οποίων είναι οι αγορές της Νότιας Αμερικής, Μέσης Ανατολής και Αφρικής. Συνολικά πρόκειται για 18 χώρες.
Βάσει των νέων δεδομένων, η παραγωγική μονάδα της Σίνδου η εξελίσσεται σε ένα παραγωγικό και εξαγωγικό κόμβο, με μεγάλες προοπτικές και κατ’ επέκταση νέο πλάνο επενδύσεων ως προς τη διαχείριση περισσότερων πρώτων υλών και υλικών παραγωγής, επισημαίνεται από πηγές κοντά στην εταιρεία.
Άλλωστε, η εξασφάλιση οικονομιών κλίμακος, κυρίως στο πεδίο των εξαγωγών, φαίνεται ότι αποτέλεσε ισχυρό κριτήριο επιλογής για την έναρξη παραγωγής της Carlsberg στη χώρα μας.
Διψήφια ανάπτυξη το 2022 – Ξεχώρισε η Μύθος
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Carlsberg για το 2022, που δημοσιοποιήθηκαν χθες, η περσινή χρονιά ήταν αποδοτική για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, καθώς έκλεισε με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης πωλήσεων.
Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στην άρση των περιοριστικών μέτρων σε σχέση με το 2021 και στη σημαντική αύξηση του τουρισμού. Παράλληλα τα έσοδα/εκατόλιτρο βελτιώθηκαν σημαντικά χάρη στις ανατιμήσεις που έγιναν, στο θετικό μείγμα brands και στη βελτίωση του on-trade κανάλι.
Εκτός από την Ελλάδα, στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης οι χώρες που «έτρεξαν» με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης το 2022 ήταν επίσης η Ιταλία, η Σερβία και η Κροατία.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα τοπικά brands του ομίλου, στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης ξεχώρισε η μπύρα Μύθος μαζί με την κροατική Pan και την ιταλική Poretti.
Υπενθυμίζεται ότι το 2021 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, διατηρώντας την στήριξη του μητρικού ομίλου Carlsberg, κατέγραψε σημαντική αύξηση των πωλήσεων και επιστροφή στα κέρδη.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης του 2021, οι καθαρές πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 96,06 εκατ. ευρώ από 71,49 εκατ. ευρώ το 2020 και 104,66 εκατ. ευρώ το 2019.
Τα κέρδη προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων ανήλθαν σε 10,96 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 4,58 εκατ. ευρώ το 2020. Το 2019 τα κέρδη προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων είχαν φθάσει στα 15,79 εκατ. ευρώ.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 5,52 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 9,43 εκατ. ευρώ το 2020 και κερδών 1,68 εκατ. ευρώ το 2019.
Κατεβάζει τον πήχη για εφέτος
Ωστόσο για τη φετινή χρονιά ο όμιλος Carlsberg αναθεώρησε επί τα χείρω τις προβλέψεις για τη λειτουργική κερδοφορία, κατεβάζοντας τον πήχη ε ένα εύρος από -5% έως +5% σε ετήσια βάση, έναντι της προηγούμενης εκτίμησης της εταιρείας για αύξηση +12%.
«Το 2023 θα είναι μια άλλη προκλητική χρονιά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος Cees ‘t Hart.
«Ενώ η μπύρα ιστορικά ήταν μια ανθεκτική κατηγορία, οι υψηλότερες τιμές σε συνδυασμό με τον υψηλό πληθωρισμό μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην κατανάλωση σε ορισμένες από τις αγορές μας, ιδιαίτερα στην Ευρώπη», είπε.
Επενδύσεις
Σε επενδυτικό επίπεδο η Ολυμπιακή Ζυθοποιία διέθεσε το 2021 κεφάλαια ύψους 6,3 εκατ. ευρώ στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού των παραγωγικών της μονάδων σε τεχνολογικό εξοπλισμό και αυτοματοποίηση των συστημάτων της.
Συνολικά την περίοδο 2018 – 2021 ο όμιλος έχει προχωρήσει σε επενδύσεις της τάξης των 27 εκατ. ευρώ.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία διατηρεί 2 ιδιόκτητα εργοστάσια στη Σίνδο και στη Ριτσώνα, με παραγωγική δυνατότητα που υπερβαίνει τα 2,1 εκατ. εκατόλιτρα ετησίως.
Εκεί παράγονται 11 προϊόντα: FIX Hellas, FIX Dark, FIX Άνευ, Μythos, Mythos Radler, Mythos Ice, Kaiser, Henninger, Tuborg Soda, Τuborg Tonic Water και η σειρά των mixers Tuborg Lemon / Lime-Green Tea / Pineapple-Lime & Spearmint / Pink Grapefruit-Blood Orange.
Παράλληλα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένες μάρκες, όπως: τη δανέζικη Carlsberg, τις ιρλανδικές μπύρες Guinness και Kilkenny, τη βέλγικη Grimbergen, τη βαυαρικής προέλευσης weissbier Schneider Weisse και τον ανθρακούχο μηλίτη Somersby.


Latest News

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πώς «εθίστηκε» η αγορά στις προσφορές – Από τα προϊόντα κράχτες στο… ζύγι
Οι προσφορές και το χρονικό της γιγάντωσης των προσφορών στην ελληνική αγορά – Ο ρόλος των φθηνών ανώνυμων προϊόντων

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ Μ. Παρασκευή και Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ