Αυξάνονται συνεχώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Νέα στοιχεία από τους κατασκευαστές έδειξαν ότι το σύνολο των καινούργιων τέτοιων οχημάτων που πουλήθηκαν στην Γηραιά Ήπειρο έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ το τελευταίο τρίμηνο του 2022 καθώς διαμορφώθηκε στο 12,1% των 9,1 εκατ οχημάτων που πουλήθηκαν συνολικά. Ειδικά όσον αφορά την Ελλάδα, το δ’ τρίμηνο του 2022 πουλήθηκαν συνολικά 834 ηλεκτρικά οχήματα από 687 οχήματα που είχαν πουληθεί το ίδιο τρίμηνο του 2021. Πρόκειται για αύξηση 21,4%. Συνολικά όλο το 2022 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 2.827 ηλεκτρικά οχήματα, ή σχεδόν 30% περισσότερα από το 2021 σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Hλεκτροκίνηση: Με σχετικά αργούς ρυθμούς έγινε η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα το 2022
Τις αναλυτικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος με βάση τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Σύμφωνα την ACEA μάλιστα, το τελευταίο περσινό τρίμηνο οι πωλήσεις οχημάτων με εναλλακτικές μορφές ενέργειας πλησίασαν πολύ κοντά για πρώτη φορά στην Ευρώπη τις πωλήσεις οχημάτων με βενζίνη και πετρέλαιο.
Το 2022 οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων (τα λεγόμενα BEV) συνέχισαν να αυξάνονται, παρά τη συνολική πτώση της αγοράς αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των BEV αυξήθηκε στο 12,1%, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021. Ήταν μια ισχυρή χρονιά και για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία πέτυχαν μερίδιο αγοράς 22,6%. Αντίθετα, οι παραδοσιακοί τύποι καυσίμων βενζίνης και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Ωστόσο, σε συνδυασμό, εξακολουθούν να αντιστοιχούν σε περισσότερες από τις μισές πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2022, ανέφερε η ACEA.
Τα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα
Τα οχήματα με τη λεγόμενη εναλλακτική κίνηση (APV) τα οποία είναι όσα δεν κινούνται μόνο με βενζίνη ή ντίζελ, αντιπροσώπευαν περισσότερο από το μισό (53,1%) της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομημένα συνολικά. Σε τριμηνιαία βάση, αυτή είναι η πρώτη φορά που τα APV ξεπερνούν τους παραδοσιακούς τύπους καυσίμου βενζίνης και ντίζελ.
Το τελευταίο τρίμηνο του 2022 οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 31,6% στις 406.890 μονάδες, καθώς οι περισσότερες από τις αγορές της ηπείρου κατέγραψαν ανάπτυξη. Η Γερμανία πρωτοστάτησε με 198.293 πωλήσεις τέτοιων οχημάτων και αύξηση 66,1%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία όπου οι σχετικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,6% στις 62.155 μονάδες. Μετά από ένα αδύναμο τρίτο τρίμηνο, το τελευταίο τρίμηνο του 2022 οι πωλήσεις των λεγόμενων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων (PHEV) στην ΕΕ σημείωσαν ισχυρή άνοδο (+29,5%) καθώς ενισχύθηκαν από την αύξηση πωλήσεων κατά 73,5% στη Γερμανία, η οποία από μόνη της αντιπροσώπευε περισσότερες από τις μισές ταξινομήσεις της περιοχής σε αυτή την κατηγορία.
Οι πωλήσεις σε καινούργια υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) έφτασαν συνολικά τις 545.316 μονάδες στην ΕΕ από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους (αύξηση 22,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021), καθιστώντας τα τον δεύτερο τύπο καυσίμου με τις περισσότερες πωλήσεις. Αυτό οδήγησε σε συνολική αύξηση 8,6% πωλήσεων σε όλη τη διάρκεια του έτους και σε συνολικό μερίδιο αγοράς 22,6%.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 4,1% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022. Και οι τέσσερις βασικές αγορές συνέβαλαν σε αυτή τη βελτίωση, ιδίως η Ιταλία (+17,4%) και η Γαλλία (+3,5%). Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 32,5%, από 35,5% την ίδια περίοδο το 2021, αναφέρεται.
Αντίθετα, τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ κατέγραψαν μικρή πτώση τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους (-0,4%), ενώ το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε στο 14,4%, έναντι 16,4% που ήταν το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Ως αποτέλεσμα, στα αυτοκίνητα ντίζελ για ολόκληρο το έτος οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 19,7% σε 1,5 εκατομμύρια μονάδες, με μερίδιο αγοράς 16,4% -ή 3,1 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από το 2021.
Πέφτουν οι πωλήσεις οχημάτων με φυσικό αέριο
Η αγορά της ΕΕ για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) παρουσίασε σημαντική πτώση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022 (-56,6%), καθώς οι πωλήσεις στην Ιταλία – η μεγαλύτερη αγορά της περιοχής για αυτόν τον τύπο καυσίμου – σημείωσαν βουτιά 71,3%. Τα οχήματα με υγραέριο, από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν κατά 16,7% από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, δείχνουν τα στοιχεία της ACEA.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων