Αυξάνονται συνεχώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Νέα στοιχεία από τους κατασκευαστές έδειξαν ότι το σύνολο των καινούργιων τέτοιων οχημάτων που πουλήθηκαν στην Γηραιά Ήπειρο έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ το τελευταίο τρίμηνο του 2022 καθώς διαμορφώθηκε στο 12,1% των 9,1 εκατ οχημάτων που πουλήθηκαν συνολικά. Ειδικά όσον αφορά την Ελλάδα, το δ’ τρίμηνο του 2022 πουλήθηκαν συνολικά 834 ηλεκτρικά οχήματα από 687 οχήματα που είχαν πουληθεί το ίδιο τρίμηνο του 2021. Πρόκειται για αύξηση 21,4%. Συνολικά όλο το 2022 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 2.827 ηλεκτρικά οχήματα, ή σχεδόν 30% περισσότερα από το 2021 σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Hλεκτροκίνηση: Με σχετικά αργούς ρυθμούς έγινε η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα το 2022
Τις αναλυτικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος με βάση τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Σύμφωνα την ACEA μάλιστα, το τελευταίο περσινό τρίμηνο οι πωλήσεις οχημάτων με εναλλακτικές μορφές ενέργειας πλησίασαν πολύ κοντά για πρώτη φορά στην Ευρώπη τις πωλήσεις οχημάτων με βενζίνη και πετρέλαιο.
Το 2022 οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων (τα λεγόμενα BEV) συνέχισαν να αυξάνονται, παρά τη συνολική πτώση της αγοράς αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των BEV αυξήθηκε στο 12,1%, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021. Ήταν μια ισχυρή χρονιά και για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία πέτυχαν μερίδιο αγοράς 22,6%. Αντίθετα, οι παραδοσιακοί τύποι καυσίμων βενζίνης και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Ωστόσο, σε συνδυασμό, εξακολουθούν να αντιστοιχούν σε περισσότερες από τις μισές πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2022, ανέφερε η ACEA.
Τα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα
Τα οχήματα με τη λεγόμενη εναλλακτική κίνηση (APV) τα οποία είναι όσα δεν κινούνται μόνο με βενζίνη ή ντίζελ, αντιπροσώπευαν περισσότερο από το μισό (53,1%) της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομημένα συνολικά. Σε τριμηνιαία βάση, αυτή είναι η πρώτη φορά που τα APV ξεπερνούν τους παραδοσιακούς τύπους καυσίμου βενζίνης και ντίζελ.
Το τελευταίο τρίμηνο του 2022 οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 31,6% στις 406.890 μονάδες, καθώς οι περισσότερες από τις αγορές της ηπείρου κατέγραψαν ανάπτυξη. Η Γερμανία πρωτοστάτησε με 198.293 πωλήσεις τέτοιων οχημάτων και αύξηση 66,1%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία όπου οι σχετικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,6% στις 62.155 μονάδες. Μετά από ένα αδύναμο τρίτο τρίμηνο, το τελευταίο τρίμηνο του 2022 οι πωλήσεις των λεγόμενων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων (PHEV) στην ΕΕ σημείωσαν ισχυρή άνοδο (+29,5%) καθώς ενισχύθηκαν από την αύξηση πωλήσεων κατά 73,5% στη Γερμανία, η οποία από μόνη της αντιπροσώπευε περισσότερες από τις μισές ταξινομήσεις της περιοχής σε αυτή την κατηγορία.
Οι πωλήσεις σε καινούργια υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) έφτασαν συνολικά τις 545.316 μονάδες στην ΕΕ από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους (αύξηση 22,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021), καθιστώντας τα τον δεύτερο τύπο καυσίμου με τις περισσότερες πωλήσεις. Αυτό οδήγησε σε συνολική αύξηση 8,6% πωλήσεων σε όλη τη διάρκεια του έτους και σε συνολικό μερίδιο αγοράς 22,6%.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 4,1% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022. Και οι τέσσερις βασικές αγορές συνέβαλαν σε αυτή τη βελτίωση, ιδίως η Ιταλία (+17,4%) και η Γαλλία (+3,5%). Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 32,5%, από 35,5% την ίδια περίοδο το 2021, αναφέρεται.
Αντίθετα, τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ κατέγραψαν μικρή πτώση τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους (-0,4%), ενώ το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε στο 14,4%, έναντι 16,4% που ήταν το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Ως αποτέλεσμα, στα αυτοκίνητα ντίζελ για ολόκληρο το έτος οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 19,7% σε 1,5 εκατομμύρια μονάδες, με μερίδιο αγοράς 16,4% -ή 3,1 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από το 2021.
Πέφτουν οι πωλήσεις οχημάτων με φυσικό αέριο
Η αγορά της ΕΕ για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) παρουσίασε σημαντική πτώση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022 (-56,6%), καθώς οι πωλήσεις στην Ιταλία – η μεγαλύτερη αγορά της περιοχής για αυτόν τον τύπο καυσίμου – σημείωσαν βουτιά 71,3%. Τα οχήματα με υγραέριο, από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν κατά 16,7% από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, δείχνουν τα στοιχεία της ACEA.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»