![Κερδίζουν έδαφος τα ηλεκτρικά και άλλα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα [Interactive γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/ot_electric_car55.png)
Αυξάνονται συνεχώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Νέα στοιχεία από τους κατασκευαστές έδειξαν ότι το σύνολο των καινούργιων τέτοιων οχημάτων που πουλήθηκαν στην Γηραιά Ήπειρο έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ το τελευταίο τρίμηνο του 2022 καθώς διαμορφώθηκε στο 12,1% των 9,1 εκατ οχημάτων που πουλήθηκαν συνολικά. Ειδικά όσον αφορά την Ελλάδα, το δ’ τρίμηνο του 2022 πουλήθηκαν συνολικά 834 ηλεκτρικά οχήματα από 687 οχήματα που είχαν πουληθεί το ίδιο τρίμηνο του 2021. Πρόκειται για αύξηση 21,4%. Συνολικά όλο το 2022 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 2.827 ηλεκτρικά οχήματα, ή σχεδόν 30% περισσότερα από το 2021 σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Hλεκτροκίνηση: Με σχετικά αργούς ρυθμούς έγινε η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα το 2022
Τις αναλυτικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος με βάση τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Σύμφωνα την ACEA μάλιστα, το τελευταίο περσινό τρίμηνο οι πωλήσεις οχημάτων με εναλλακτικές μορφές ενέργειας πλησίασαν πολύ κοντά για πρώτη φορά στην Ευρώπη τις πωλήσεις οχημάτων με βενζίνη και πετρέλαιο.
Το 2022 οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων (τα λεγόμενα BEV) συνέχισαν να αυξάνονται, παρά τη συνολική πτώση της αγοράς αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των BEV αυξήθηκε στο 12,1%, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021. Ήταν μια ισχυρή χρονιά και για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία πέτυχαν μερίδιο αγοράς 22,6%. Αντίθετα, οι παραδοσιακοί τύποι καυσίμων βενζίνης και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Ωστόσο, σε συνδυασμό, εξακολουθούν να αντιστοιχούν σε περισσότερες από τις μισές πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2022, ανέφερε η ACEA.

Τα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα
Τα οχήματα με τη λεγόμενη εναλλακτική κίνηση (APV) τα οποία είναι όσα δεν κινούνται μόνο με βενζίνη ή ντίζελ, αντιπροσώπευαν περισσότερο από το μισό (53,1%) της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομημένα συνολικά. Σε τριμηνιαία βάση, αυτή είναι η πρώτη φορά που τα APV ξεπερνούν τους παραδοσιακούς τύπους καυσίμου βενζίνης και ντίζελ.
Το τελευταίο τρίμηνο του 2022 οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 31,6% στις 406.890 μονάδες, καθώς οι περισσότερες από τις αγορές της ηπείρου κατέγραψαν ανάπτυξη. Η Γερμανία πρωτοστάτησε με 198.293 πωλήσεις τέτοιων οχημάτων και αύξηση 66,1%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία όπου οι σχετικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,6% στις 62.155 μονάδες. Μετά από ένα αδύναμο τρίτο τρίμηνο, το τελευταίο τρίμηνο του 2022 οι πωλήσεις των λεγόμενων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων (PHEV) στην ΕΕ σημείωσαν ισχυρή άνοδο (+29,5%) καθώς ενισχύθηκαν από την αύξηση πωλήσεων κατά 73,5% στη Γερμανία, η οποία από μόνη της αντιπροσώπευε περισσότερες από τις μισές ταξινομήσεις της περιοχής σε αυτή την κατηγορία.
Οι πωλήσεις σε καινούργια υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) έφτασαν συνολικά τις 545.316 μονάδες στην ΕΕ από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους (αύξηση 22,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021), καθιστώντας τα τον δεύτερο τύπο καυσίμου με τις περισσότερες πωλήσεις. Αυτό οδήγησε σε συνολική αύξηση 8,6% πωλήσεων σε όλη τη διάρκεια του έτους και σε συνολικό μερίδιο αγοράς 22,6%.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 4,1% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022. Και οι τέσσερις βασικές αγορές συνέβαλαν σε αυτή τη βελτίωση, ιδίως η Ιταλία (+17,4%) και η Γαλλία (+3,5%). Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 32,5%, από 35,5% την ίδια περίοδο το 2021, αναφέρεται.
Αντίθετα, τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ κατέγραψαν μικρή πτώση τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους (-0,4%), ενώ το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε στο 14,4%, έναντι 16,4% που ήταν το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Ως αποτέλεσμα, στα αυτοκίνητα ντίζελ για ολόκληρο το έτος οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 19,7% σε 1,5 εκατομμύρια μονάδες, με μερίδιο αγοράς 16,4% -ή 3,1 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από το 2021.
Πέφτουν οι πωλήσεις οχημάτων με φυσικό αέριο
Η αγορά της ΕΕ για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) παρουσίασε σημαντική πτώση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022 (-56,6%), καθώς οι πωλήσεις στην Ιταλία – η μεγαλύτερη αγορά της περιοχής για αυτόν τον τύπο καυσίμου – σημείωσαν βουτιά 71,3%. Τα οχήματα με υγραέριο, από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν κατά 16,7% από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, δείχνουν τα στοιχεία της ACEA.


Latest News

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων