Μπορεί η νομοθεσία να προβλέπει βαριές καμπάνες ακόμα και για το χαρτομάντιλο που θα πετάξει ο πολίτης από το παράθυρο του αυτοκινήτου (και ουδείς επικρίνει τον νομθέτη), κάποιοι, όμως, με αμύθητες περιουσίες δικαιούνται να βγάζουν βαρύγδουπους λόγους για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά στην πράξη να κάνουν ό, τι πρέπει για να το επιβαρύνουν εκατομμύρια φορές περισσότερο από ό, τι ένα κομμάτι χαρτιού.
Μπιλ Γκέιτς: Η μεγάλη επένδυση στα αέρια που παράγουν οι αγελάδες
Ο Μπιλ Γκέιτς, λοιπόν, είναι από εκείνους που μπορούν να βάλουν κάποιον σε αυτή τη σκέψη. Και αυτό γιατί ο δισεκατομμυριούχος δεν συμφωνεί ότι η χρήση του ιδιωτικού του τζετ έρχεται σε αντίφαση με τις κορώνες του για την προστασία του περιβάλλοντος και την εκστρατεία για την κλιματική αλλαγή και υπεραμύνεται εναντίον όσων τον κατηγορούν ότι η στάση του τον καθιστά υποκριτή.
Ξοδεύω δισεκατομμύρια στην κιλιματική καινοτομία
Για την ακρίβεια, όταν ζητήθηκε από τον πολύ κύριο Γκέιτς να σχολιάσει την κατηγορία ότι είναι υποκριτικό από τη μια να εμφανίζεται ως υποστηρικτής του κλίματος και από την άλλη να χρησιμοποιεί το ιδιωτικό του τζετ για να ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο απάντησε απροκάλυπτα: «Λοιπόν, έχω τον χρυσό κανόνα της χρηματοδότησης της Climeworks για δέσμευση άνθρακα που υπερβαίνει κατά πολύ το αποτύπωμα άνθρακα της οικογένειάς μου». Πρόσθεσε ακόμη: «Και ξοδεύω δισεκατομμύρια δολάρια στην… κλιματική καινοτομία. Λοιπόν, ξέρετε, πρέπει να μείνω στο σπίτι και να μην έρθω στην Κένυα και να μάθω για τη γεωργία και την ελονοσία;»
Ο δισεκατομμυριούχος είπε επίσης ότι νιώθει μια χαρά με τη συνείδησή του γιατί, «όχι μόνο δεν είμαι μέρος του προβλήματος πληρώνοντας τις αντισταθμίσεις, αλλά και μέσω των δισεκατομμυρίων που ξοδεύει το Breakthrough Energy Group μου, ότι είμαι μέρος της λύσης».
Ο αντίλογος
Αυτά λέει ο κύριος Γκέιτς. Ας σημειωθεί, πάντως, πως το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αεροπλοΐας είναι σημαντικό, με το Παγκόσμιο Ταμείο Άγριας Ζωής να την περιγράφει ως «μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούν την παγκόσμια κλιματική αλλαγή».
Το WWF τονίζει ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι «προς το παρόν η δραστηριότητα με τη μεγαλύτερη ένταση άνθρακα».
Σε αυτό το πλαίσιο, η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών από τους πλούσιους είναι ένα επίμαχο ζήτημα που προκαλεί πολλές συζητήσεις.
Η Climeworks, με γραφεία στην Ελβετία και στη Γερμανία, έχει πελάτες όπως η Stripe και η Microsoft και το Microsoft Climate Innovation Fund έχει επενδύσει στην εταιρεία. Υποστηρίζει ότι «χρησιμοποιεί μια τεχνολογία που ονομάζεται άμεση δέσμευση αέρα» για να συλλαμβάνει απευθείας από αυτόν το διοξείδιο του άνθρακα».
Και… μαθήματα στις ανεπτυγμένες χώρες
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στο BBC, ο Γκέιτς «κούνησε το δάχτυλο» στις ανεπτυγμένες χώρες για τον ρόλο που πρέπει να διαδραματίσουν.
«Αυτό που οφείλουν οι πλούσιες χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο είναι να μειώσουν τις εκπομπές τους στο μηδέν όσο πιο γρήγορα μπορούν», είπε μεταξύ άλλων.
«Για τις χώρες χαμηλού εισοδήματος, καθώς πλουτίζετε, είστε πολύ πιο ανθεκτικοί στις κλιματικές καταστροφές και έτσι η βελτίωση αυτών των οικονομιών μέσω της υγείας, της εκπαίδευσης, της γεωργίας είναι… αυτό που οφείλουμε στις χώρες χαμηλού εισοδήματος», κατέληξε.
Latest News
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη