Κέρδη τέταρτου τριμήνου ελαφρώς χαμηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών ανακοίνωσε ο ναυτιλιακός γίγαντας Moller-Maersk, ο οποίος προέβλεψε επίσης ότι η κερδοφορία του φέτος θα κινηθεί σημαντικά χαμηλότερα από το 2022 καθώς υποχωρούν οι όγκοι και τα ναύλα. Στον αντίποδα, σημείωσε τις καλύτερες πωλήσεις στην ιστορία του!
Ειδικότερα, Maersk που θεωρείται ευρέως ως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο ενημέρωσε ότι αναμένει το 2023 κέρδη EBITDA μεταξύ μόλις 8 και 11 δισ. δολαρίων, έναντι των 36,8 δισ. πέρυσι.
Όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση, «το guidance για το 2023 βασίζεται στην προσδοκία ότι η διόρθωση των αποθεμάτων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, οδηγώντας σε ένα πιο ισορροπημένο περιβάλλον ζήτησης».
Για το τελευταίο τρίμηνο του 2022, τα EBITDA της Maersk διαμορφώθηκαν σε 6,52 δισ. δολάρια, υποχωρώντας σημαντικά από τα 7,99 δισ. ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ έχασαν και την εκτίμηση των αναλυτών για 6,95 δισ. σε έρευνα του Reuters.
Παράλληλα, είδε τα έσοδά της να μειώνονται ελαφρώς στα 17,8 δισ. δολάρια την ίδια περίοδο, καθώς ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που φόρτωσε σε πλοία υποχώρησε κατά 14%.
Maersk: Ψάχνει ταλέντα στο gaming
Η προοπτική
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία στις αρχές του τρέχοντος έτους, δήλωσε ήταν «αξιοσημείωτο με περισσότερους από έναν τρόπους», σύμφωνα με το CNBC, προσθέτοντας ότι «Ενώ αναμέρουμε το καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα στην ιστορία της εταιρείας, έχουμε επίσης οδηγήσει τις συνεργασίες με τους πελάτες μας σε ένα νέο επίπεδο, υποστηρίζοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού τους από άκρο σε άκρο σε περιόδους μεγάλης αναστάτωσης», δήλωσε ο Clerc.
«Καθώς μπαίνουμε σε μια χρονιά με προκλητικές μακροπροοπτικές και νέους τύπους αβεβαιοτήτων για τους πελάτες μας, είμαστε αποφασισμένοι να επιταχύνουμε τον επιχειρηματικό μας μετασχηματισμό και να αυξήσουμε τη λειτουργική μας ικανότητα για να εκμεταλλευτούμε τις μοναδικές ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας».
Αξίζει να σημειωθεί πως η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα κυμανθεί μεταξύ -2,5% και +0,5% το 2023
Οι όγκοι φόρτωσης του τέταρτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση, ενώ οι ναύλοι φόρτωσης μειώθηκαν κατά 3,5% σε ετήσια βάση, με αποτέλεσμα τα έσοδα να μειωθούν ελαφρά στα 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο.
Latest News
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner