
Μπαράζ σημαντικών αλλαγών προμηνύουν οι επικείμενες αλλαγές που θα προκαλέσουν οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 7 οι οποίες ήδη έχουν οριοθετηθεί και κοινοποιηθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες ως προσχέδιο από την ΕΕ.
Οι νέες προδιαγραφές σκιαγραφούν την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων στα νέα τους μοντέλα με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα που επιβάλλει η ΕΕ. Σύμφωνα με την ΕΕ οι νέοι κανόνες στις εκπομπών ρύπων που θα διέπουν την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης θα οδηγήσουν τη νέα γενιά μοντέλων στο καθοριστικό έτος 2035 όπου και θα απαγορευτεί η πώληση και η κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης με στόχο την αποκλειστική διάθεση μοντέλων που θα κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά.
Το Euro 7 θα ισχύει για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με στόχο τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και ρύπων από τους κινητήρες. Ειδικότερα, οι νέοι κανονισμοί Euro 7 έχουν ως στόχο τη βελτιστοποίηση των κινητήρων στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) από αυτοκίνητα και βαν κατά 35% σε σχέση με τους υπάρχοντες κανονισμούς εκπομπών καυσαερίων Euro 6 και κατά 56% στα λεωφορεία και στα φορτηγά.
Aλυσιδωτές αντιδράσεις
Oι αυστηρές προδιαγραφές έχουν δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών με πρωταγωνιστή τον CΕΟ της Renault και νέο πρόεδρο της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Λούκα Ντε Μέο ο οποίος καλεί τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να αντιδράσουν σε κάτι που θα ευνοήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και της Κίνας. Ο νέος επικεφαλής της ACEA (Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) Λούκα Ντε Μέο τονίζει ότι οι νέοι κανονισμοί του Euro 7 θα στραγγαλίσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες και δεν αποκλείει ακόμη και να αναγκαστούν να κλείσουν και εργοστάσια.

Οπως τονίζει, οι νέες προδιαγραφές απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες μεγάλες επενδύσεις και τεράστια οικονομικά κεφάλαια, κάτι που δεν θα είναι εύκολο για όλες τις εταιρείες να συμμορφωθούν. Οπως τονίζει ο Μέο, τα ποσά αυτά θα μπορούσαν να επενδυθούν για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών οι νέες νόρμες δεν αποκλείεται να εκτοξεύσουν τις τιμές των αυτοκινήτων εκτιμώντας ότι το Euro 7 θα αυξήσει το κόστος κατασκευής ενός αυτοκινήτου έως και 1.000 ευρώ, τη στιγμή που ήδη οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν ανέβει σημαντικά. Προσφάτως, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του Renault Group ζήτησε από την ηγεσία της Ευρώπης να εφαρμοστεί μια νέα «στρατηγική προσέγγισης αλλά και να ακουστεί η φωνή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας» ενώ ανέφερε ότι το Euro 7 θα κάνει μη ανταγωνιστικά τα μοντέλα της ΕΕ σε σχέση με τα μοντέλα της Κίνας και της Αμερικής.
Αυξήσεις έως 5.000 ευρώ
Ολο και πιο ακριβά θα γίνονται τα μοντέλα των μικρών κατηγοριών, που θα πρέπει να συμμορφωθούν με τις νέες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Ο επικεφαλής της VW Τόμας Σάφλερ τόνισε ότι οι νέες νόρμες Euro 7 θα καταστήσουν την παραγωγή των μικρών αυτοκινήτων εξαιρετικά ακριβή. Είναι χαρακτηριστικό ότι το νέο πρότυπο Euro 7 θα αυξήσει τις τιμές των μικρών αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης έως και 3.000 έως 5.000 ευρώ ακριβότερα, κάτι που θα έκανε απρόσιτα τα μικρά αυτοκίνητα για το ευρύ κοινό που τα αγοράζει.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»


Latest News

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς

Ερχεται το τέλος του ESG; - Οι μεγάλες εταιρείες, οι στόχοι βιωσιμότητας και τα μπόνους στελεχών
Η υποχώρηση από τους κλιματικούς στόχους του ESG στις αμοιβές στελεχών αντανακλά και κάποιες ανησυχίες των επενδυτών

Πιο κοντά στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς η BYD - Ή μήπως όχι;
Η πεντάλεπτη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων από την εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Γουάνγκ Τσουανφού και οι κρίσεις σε τρεις ηπείρους