Μπαράζ σημαντικών αλλαγών προμηνύουν οι επικείμενες αλλαγές που θα προκαλέσουν οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 7 οι οποίες ήδη έχουν οριοθετηθεί και κοινοποιηθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες ως προσχέδιο από την ΕΕ.
Οι νέες προδιαγραφές σκιαγραφούν την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων στα νέα τους μοντέλα με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα που επιβάλλει η ΕΕ. Σύμφωνα με την ΕΕ οι νέοι κανόνες στις εκπομπών ρύπων που θα διέπουν την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης θα οδηγήσουν τη νέα γενιά μοντέλων στο καθοριστικό έτος 2035 όπου και θα απαγορευτεί η πώληση και η κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης με στόχο την αποκλειστική διάθεση μοντέλων που θα κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά.
Το Euro 7 θα ισχύει για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με στόχο τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και ρύπων από τους κινητήρες. Ειδικότερα, οι νέοι κανονισμοί Euro 7 έχουν ως στόχο τη βελτιστοποίηση των κινητήρων στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) από αυτοκίνητα και βαν κατά 35% σε σχέση με τους υπάρχοντες κανονισμούς εκπομπών καυσαερίων Euro 6 και κατά 56% στα λεωφορεία και στα φορτηγά.
Aλυσιδωτές αντιδράσεις
Oι αυστηρές προδιαγραφές έχουν δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών με πρωταγωνιστή τον CΕΟ της Renault και νέο πρόεδρο της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Λούκα Ντε Μέο ο οποίος καλεί τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να αντιδράσουν σε κάτι που θα ευνοήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και της Κίνας. Ο νέος επικεφαλής της ACEA (Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) Λούκα Ντε Μέο τονίζει ότι οι νέοι κανονισμοί του Euro 7 θα στραγγαλίσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες και δεν αποκλείει ακόμη και να αναγκαστούν να κλείσουν και εργοστάσια.
Οπως τονίζει, οι νέες προδιαγραφές απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες μεγάλες επενδύσεις και τεράστια οικονομικά κεφάλαια, κάτι που δεν θα είναι εύκολο για όλες τις εταιρείες να συμμορφωθούν. Οπως τονίζει ο Μέο, τα ποσά αυτά θα μπορούσαν να επενδυθούν για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών οι νέες νόρμες δεν αποκλείεται να εκτοξεύσουν τις τιμές των αυτοκινήτων εκτιμώντας ότι το Euro 7 θα αυξήσει το κόστος κατασκευής ενός αυτοκινήτου έως και 1.000 ευρώ, τη στιγμή που ήδη οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν ανέβει σημαντικά. Προσφάτως, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του Renault Group ζήτησε από την ηγεσία της Ευρώπης να εφαρμοστεί μια νέα «στρατηγική προσέγγισης αλλά και να ακουστεί η φωνή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας» ενώ ανέφερε ότι το Euro 7 θα κάνει μη ανταγωνιστικά τα μοντέλα της ΕΕ σε σχέση με τα μοντέλα της Κίνας και της Αμερικής.
Αυξήσεις έως 5.000 ευρώ
Ολο και πιο ακριβά θα γίνονται τα μοντέλα των μικρών κατηγοριών, που θα πρέπει να συμμορφωθούν με τις νέες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Ο επικεφαλής της VW Τόμας Σάφλερ τόνισε ότι οι νέες νόρμες Euro 7 θα καταστήσουν την παραγωγή των μικρών αυτοκινήτων εξαιρετικά ακριβή. Είναι χαρακτηριστικό ότι το νέο πρότυπο Euro 7 θα αυξήσει τις τιμές των μικρών αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης έως και 3.000 έως 5.000 ευρώ ακριβότερα, κάτι που θα έκανε απρόσιτα τα μικρά αυτοκίνητα για το ευρύ κοινό που τα αγοράζει.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων