Κέρδη ρεκόρ και έσοδα που έσπασαν το φράγμα του 1 δις. δολ κατέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare συμφερόντων της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.
Η εισηγμένη στο αμερικάνικο χρηματιστήριο εταιρεία που ελέγχει ένα στόλο 117 πλοίων εκ των οποίων 72 containerships και 45 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, κατέγραψε το 2022, κέρδη ύψους 523,9 εκατ. δολ (4,26 δολ ανά μετοχή) έναντι 404,1 εκατ. δολ (3,28 δοσλ ανά μετοχή) ένα χρόνο πριν.
Επίσης πραγματοποίησε έσοδα ύψους 1,11 δις. δολ έναντι 793,6 εκατ. δολ το 2021. Στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2022 η Costamare ίδρυσε μια 100% θυγατρική την Costamare Bulkers Inc. («CBI»), η οποία ενοποιείται πλήρως με την Εταιρεία, η οποία θα δραστηριοποιείται στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η CBI θα ναυλώνει πλοία χύδην ξηρού φορτίου, θα συνάπτει συμβάσεις ναύλωσης, συμφωνίες μελλοντικής μεταφοράς και μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει λύσεις αντιστάθμισης κινδύνου.
Η CBI έχει ναυλώσει προς το παρόν έναν στόλο 14 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Newcastlemax/Capesize και έναν στόλο 9 πλοίων Kamsarmax/Panamax.
Ο στόλος και η ρευστότητα
Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, Chief Financial Officer της Costamare Inc., σχολίασε μεταξύ άλλων ότι το 2022 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για την Costamare. Με στόλο 117 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 45 πλοίων χύδην ξηρού φορτίου, η Εταιρεία απέφερε καθαρό εισόδημα άνω των 523 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο τέλος του έτους η ρευστότητα ήταν περίπου 970 εκατομμύρια δολάρια. Από την πλευρά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 2022 ήταν μια μοναδική χρονιά με το πρώτο εξάμηνο να καταγράφονται ευνοϊκές συνθήκες στην αγορά με έντονη ζήτηση ενώ κατά το δεύτερο εξάμηνο οι ναύλοι και οι αξίες ενεργητικού ομαλοποιήθηκαν ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης φορτίου και την αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας η οποία αποδεσμεύθηκε από την μείωση της συμφόρησης στα λιμάνια.
Ο κ. Ζήκος πρόσθεσε ακόμη ότι η εταιρεία έχει ναυλωμένο το 95% τους στόλου των containers για το 2023 ενώ προανήγγειλε πώλησης πλοίων μεγαλύτερη ηλικίας στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλους της.
Στον κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου σημείωσε (ότι η νέα πλατφόρμα (CBI) άρχισε να λειτουργεί και στόχος μας είναι να αναπτύξουμε την επιχείρηση σε συνετή βάση πραγματοποιώντας υγιείς αποδόσεις για τους μετόχους μας.
Τέλος υπογράμμισε ότι το τα συμβολαιοποιημένα έσοδα της Costamare ξεπερνούν τα 3,2 δις. δολ.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023