Κέρδη ρεκόρ και έσοδα που έσπασαν το φράγμα του 1 δις. δολ κατέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare συμφερόντων της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.
Η εισηγμένη στο αμερικάνικο χρηματιστήριο εταιρεία που ελέγχει ένα στόλο 117 πλοίων εκ των οποίων 72 containerships και 45 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, κατέγραψε το 2022, κέρδη ύψους 523,9 εκατ. δολ (4,26 δολ ανά μετοχή) έναντι 404,1 εκατ. δολ (3,28 δοσλ ανά μετοχή) ένα χρόνο πριν.
Επίσης πραγματοποίησε έσοδα ύψους 1,11 δις. δολ έναντι 793,6 εκατ. δολ το 2021. Στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2022 η Costamare ίδρυσε μια 100% θυγατρική την Costamare Bulkers Inc. («CBI»), η οποία ενοποιείται πλήρως με την Εταιρεία, η οποία θα δραστηριοποιείται στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η CBI θα ναυλώνει πλοία χύδην ξηρού φορτίου, θα συνάπτει συμβάσεις ναύλωσης, συμφωνίες μελλοντικής μεταφοράς και μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει λύσεις αντιστάθμισης κινδύνου.
Η CBI έχει ναυλώσει προς το παρόν έναν στόλο 14 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Newcastlemax/Capesize και έναν στόλο 9 πλοίων Kamsarmax/Panamax.
Ο στόλος και η ρευστότητα
Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, Chief Financial Officer της Costamare Inc., σχολίασε μεταξύ άλλων ότι το 2022 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για την Costamare. Με στόλο 117 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 45 πλοίων χύδην ξηρού φορτίου, η Εταιρεία απέφερε καθαρό εισόδημα άνω των 523 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο τέλος του έτους η ρευστότητα ήταν περίπου 970 εκατομμύρια δολάρια. Από την πλευρά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 2022 ήταν μια μοναδική χρονιά με το πρώτο εξάμηνο να καταγράφονται ευνοϊκές συνθήκες στην αγορά με έντονη ζήτηση ενώ κατά το δεύτερο εξάμηνο οι ναύλοι και οι αξίες ενεργητικού ομαλοποιήθηκαν ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης φορτίου και την αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας η οποία αποδεσμεύθηκε από την μείωση της συμφόρησης στα λιμάνια.
Ο κ. Ζήκος πρόσθεσε ακόμη ότι η εταιρεία έχει ναυλωμένο το 95% τους στόλου των containers για το 2023 ενώ προανήγγειλε πώλησης πλοίων μεγαλύτερη ηλικίας στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλους της.
Στον κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου σημείωσε (ότι η νέα πλατφόρμα (CBI) άρχισε να λειτουργεί και στόχος μας είναι να αναπτύξουμε την επιχείρηση σε συνετή βάση πραγματοποιώντας υγιείς αποδόσεις για τους μετόχους μας.
Τέλος υπογράμμισε ότι το τα συμβολαιοποιημένα έσοδα της Costamare ξεπερνούν τα 3,2 δις. δολ.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023