
Κέρδη ρεκόρ και έσοδα που έσπασαν το φράγμα του 1 δις. δολ κατέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare συμφερόντων της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.
Η εισηγμένη στο αμερικάνικο χρηματιστήριο εταιρεία που ελέγχει ένα στόλο 117 πλοίων εκ των οποίων 72 containerships και 45 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, κατέγραψε το 2022, κέρδη ύψους 523,9 εκατ. δολ (4,26 δολ ανά μετοχή) έναντι 404,1 εκατ. δολ (3,28 δοσλ ανά μετοχή) ένα χρόνο πριν.
Επίσης πραγματοποίησε έσοδα ύψους 1,11 δις. δολ έναντι 793,6 εκατ. δολ το 2021. Στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2022 η Costamare ίδρυσε μια 100% θυγατρική την Costamare Bulkers Inc. («CBI»), η οποία ενοποιείται πλήρως με την Εταιρεία, η οποία θα δραστηριοποιείται στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η CBI θα ναυλώνει πλοία χύδην ξηρού φορτίου, θα συνάπτει συμβάσεις ναύλωσης, συμφωνίες μελλοντικής μεταφοράς και μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει λύσεις αντιστάθμισης κινδύνου.

Η CBI έχει ναυλώσει προς το παρόν έναν στόλο 14 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Newcastlemax/Capesize και έναν στόλο 9 πλοίων Kamsarmax/Panamax.
Ο στόλος και η ρευστότητα
Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, Chief Financial Officer της Costamare Inc., σχολίασε μεταξύ άλλων ότι το 2022 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για την Costamare. Με στόλο 117 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 45 πλοίων χύδην ξηρού φορτίου, η Εταιρεία απέφερε καθαρό εισόδημα άνω των 523 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο τέλος του έτους η ρευστότητα ήταν περίπου 970 εκατομμύρια δολάρια. Από την πλευρά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 2022 ήταν μια μοναδική χρονιά με το πρώτο εξάμηνο να καταγράφονται ευνοϊκές συνθήκες στην αγορά με έντονη ζήτηση ενώ κατά το δεύτερο εξάμηνο οι ναύλοι και οι αξίες ενεργητικού ομαλοποιήθηκαν ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης φορτίου και την αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας η οποία αποδεσμεύθηκε από την μείωση της συμφόρησης στα λιμάνια.
Ο κ. Ζήκος πρόσθεσε ακόμη ότι η εταιρεία έχει ναυλωμένο το 95% τους στόλου των containers για το 2023 ενώ προανήγγειλε πώλησης πλοίων μεγαλύτερη ηλικίας στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλους της.
Στον κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου σημείωσε (ότι η νέα πλατφόρμα (CBI) άρχισε να λειτουργεί και στόχος μας είναι να αναπτύξουμε την επιχείρηση σε συνετή βάση πραγματοποιώντας υγιείς αποδόσεις για τους μετόχους μας.
Τέλος υπογράμμισε ότι το τα συμβολαιοποιημένα έσοδα της Costamare ξεπερνούν τα 3,2 δις. δολ.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες