Έτος σταθμός και ορόσημο για τον κλάδο της κρουαζιέρας χαρακτηρίζει το 2022 η Ένωση Λιμένων Ελλάδος, δίνοντας στη δημοσιότητα τα συνολικά στοιχεία αφίξεων και επιβατών για την Ελληνική κρουαζιέρα. Το 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, ξεπερνώντας σημαντικά τον αντίστοιχο αριθμό του 2019, τελευταίο προ πανδημίας χρόνο αναφοράς.
Ειδικότερα το έτος 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια ανήλθαν στις 4.614 και ο αριθμός επιβατών σε 4.381.876. Η αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2021 ήταν κατακόρυφη και ανέρχεται σε ποσοστό 123,5%, ενώ στους επιβάτες ακόμη μεγαλύτερη στο 209%. Ιδιαίτερα κρίσιμο στοιχείο συνιστά το γεγονός ότι με έτος αναφοράς το 2019, ο αριθμός αφίξεων κρουαζιεροπλοίων αυξήθηκε κατά 16% ενώ με την ενσωμάτωση των τελικών στοιχείων για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, όπου τα σημερινά στοιχεία αφορούν το εννιάμηνο έως 30 Σεπτεμβρίου, η αύξηση σε σχέση με το 2019 αναμένεται να αγγίξει το 20%.
Ποια λιμάνια είναι στις πρώτες θέσεις
Στον αριθμό κρουαζιερόπλοιων στις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο, η Πάτμος και το Κατάκολο. Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο και το Κατάκολο, ενώ ψηλά βρίσκονται επίσης τα Χανιά, η Κεφαλονιά-Ιθάκη, η Πάτμος, το Λαύριο, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος και το Ναύπλιο. Είναι αξιοσημείωτο ότι σε σχέση με το 2021, παρατηρείται αύξηση στις αφίξεις σε όλους τους προορισμούς και ιδιαίτερα στο Λαύριο κατά 291%, στη Θεσσαλονίκη και στη Σαντορίνη κατά 259%, στη Μύκονο κατά 141%, στο Βόλο κατά 114%, στην Κέρκυρα 96%, στη Ρόδο 95% και στο Ηράκλειο κατά 92%. Σημαντικά ενισχυμένο εμφανίζεται και το homeporting στα ελληνικά λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και του Ηρακλείου, όπου προσφέρεται η σχετική δυνατότητα στους επιβάτες.
Θετική είναι και η πορεία των συνολικών εσόδων από την κρουαζιέρα. Και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις τοπικές κοινωνίες, για τις περιφέρειες αλλά και συνολικά για τη χώρα, όσον αφορά την ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Παράλληλα, οι προοπτικές για το 2023, με βάση τα σημερινά στοιχεία είναι πολύ ευοίωνες με μία μεσοσταθμική αύξηση περίπου 15% στις κρατήσεις στο σύνολο σχεδόν των προορισμών. Η σημερινή εικόνα είναι πολύ ενθαρρυντική. Επίσης, σε πολλούς Ελληνικούς προορισμούς προχωρούν έργα κατασκευής και αναβάθμισης των υποδομών και υπηρεσιών κρουαζιέρας, όπως και έργα που αφορούν την ψηφιακή και την πράσινη μετάβαση των λιμένων.
Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος, ο Πρόεδρος της κ. Θάνος Λιάγκος, τα Μέλη του Διοικητικού της Συμβουλίου και ο Εκτελεστικός της Διευθυντής κ. Δημήτρης Ιατρίδης ήθελαν να ευχαριστήσουν, πρώτον, όλα τα Μέλη της Ένωσης, για την παροχή και επεξεργασία των στοιχείων, τα κατά τόπους Λιμεναρχεία και την ηγεσία και τα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και όλων των δημοσίων υπηρεσιών και των εταιρειών κρουαζιέρας για την άριστη συνεργασία.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού