Θεμελιακός εγγυητής της παγκόσμιας ναυτιλίας παραμένει η ελληνική ναυτιλία με τα 5.500 πλοία, η ηγέτιδα ναυτιλία των Ελλήνων. Θεματοφύλακας της, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Τα παραπάνω τόνισε η Πρόεδρος της ΕΕΕ κα Μελίνα Τραυλού μιλώντας χθες στην πρώτη γενική συνέλευση ένα χρόνο μετά την ανάληψη της προεδρίας της Ένωσης.
Μελίνα Τραυλού: Η ναυτιλία των Ελλήνων αγκαλιάζει από τους πρώτους τις τεχνολογικές εξελίξεις
Η κα Τραυλού ξεκίνησε την ομιλία της ευχαριστώντας όλα τα μέλη της ΕΕΕ για την εμπιστοσύνη και την υποστήριξη στο πρόσωπο της όλον αυτόν τον χρόνο και κατέληξε με την διαπίστωση ότι «η Ένωση μας είναι πιο ισχυρή από ποτέ». Κάλεσε δε τα μέλη της ΕΕΕ να συνεχίσουν να ενισχύουν την Ένωσή με την εγγραφή των πλοίων τους και να γίνουν «αγγελιοφόροι του ρόλου της και στους συναδέλφους που παραμένουν μακριά μας. Η ισχύς εν τη ενώσει!»
Η ομιλία
Ολόκληρη η ομιλία της κας Τραυλού έχει ως εξής:
«Σας καλωσορίζω στη γενική συνέλευση της Ένωσής μας στο Ίδρυμα Ευγενίδου, τηρώντας την παράδοση τεσσάρων και πλέον δεκαετιών.
Πέρασε ένας χρόνος από την ανάληψη της προεδρίας μου και θέλω να σας ευχαριστήσω για την εμπιστοσύνη και την υποστήριξή σας όλο αυτό το διάστημα.
Το 2022 ήταν μια χρονιά πολύ απαιτητική.
Αντιμετωπίσαμε και εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε πολλαπλές, διεθνείς κρίσεις.
Και σε αυτό το ασταθές παγκόσμιο περιβάλλον, η ναυτιλία λειτούργησε, για ακόμη μία φορά, ως φάρος σταθερότητας.
Θεμελιακός εγγυητής της παγκόσμιας ναυτιλίας, παραμένει η ναυτιλία μας με τα 5.500 πλοία, η ηγέτιδα ναυτιλία των Ελλήνων. Θεματοφύλακας της, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους.
Εκπροσωπούμε το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 60% της ευρωπαϊκής.
Πιο συγκεκριμένα, σε παγκόσμιο επίπεδο ελέγχουμε
- το 25% του στόλου μεταφοράς χύδην φορτίου,
- το 31% του στόλου δεξαμενοπλοίων,
- το 23% του στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG),
- το 16% του στόλου μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου,
- καθώς και το 8% του στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ελέγχουμε
- το 80% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου,
- το 80% των πλοίων LNG
- και το 70% των δεξαμενοπλοίων.
Είμαστε ένας σύγχρονος και νέας ηλικίας στόλος, που συνεχώς ανανεώνεται. Ο ελληνικός εφοπλισμός διαχρονικά τολμά επενδύει και πρωτοπορεί. Η ηγεσία μας εκτός από ποσοτική, είναι πλέον και ποιοτική.
Κυρίες και κύριοι,
Η κυριαρχία μας στις θάλασσες είναι αναμφισβήτητη. Όπως αναμφισβήτητη είναι η ιστορική προσαρμοστικότητα μας σε κάθε νέα τάξη πραγμάτων.
Που για εμένα, οφείλεται στην ενότητα, στην ατομική και συλλογική δυναμική μας και, βέβαια, στην μακροχρόνια τεχνογνωσία μας.
Η υπεροχή μας είναι καθολικά και οικουμενικά αναγνωρισμένη.
Στα Ποσειδώνια άκουγα από τις ξένες αντιπροσωπείες ότι εδώ, στην Ελλάδα χτυπά η καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας. Και για να είμαστε ειλικρινείς και το μυαλό της παγκόσμιας ναυτιλίας. Εμείς, στείλαμε ένα ηχηρό μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση.
Το μήνυμα ότι ηγούμαστε των εξελίξεων, με πίστη στο όραμα και στην τεχνογνωσία μας. Αυτό πράττουμε καθημερινά.
Η ναυτιλία μας είναι το παγκόσμιο σύμβολο εθνικής υπερηφάνειας μας.
Είναι ένα εθνικό, υπερκομματικό κεφάλαιο, στρατηγικής σημασίας, με καταγεγραμμένα οφέλη για την οικονομία της πατρίδας μας.
Κι εδώ τα νούμερα μιλούν από μόνα τους.
20 δισεκατομμύρια ευρώ είναι τα έσοδα της χώρας μας από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα το 2022 και εκατοντάδες χιλιάδες οι θέσεις εργασίας, που προέρχονται από τις επενδύσεις μας, τόσο στην ναυτιλία, όσο και σε άλλους κλάδους της εθνικής οικονομίας.
Είναι φυσικό, λοιπόν, η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου να περιλαμβάνεται στην εθνική στρατηγική.
Απόδειξη αυτού είναι ότι είχαμε την υποστήριξη της Πολιτείας για τη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων με την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που είχαν προκύψει σχετικά με το θεσμικό μας πλαίσιο.
Η όλη διαδικασία ολοκληρώθηκε με την επικαιροποίηση του Νέου Συνυποσχετικού, μέσω της υιοθέτησης Πρόσθετης Πράξης, την οποία υπέγραψα με τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Οικονομικών. Και, μάλιστα, με εξουσιοδότηση που μου παρείχε η συντριπτική πλειοψηφία του 93% της χωρητικότητας των διαχειριζόμενων από την Ελλάδα πλοίων.
Μια ξεκάθαρη, έμπρακτη απόδειξη της συλλογικότητας και της ενότητας της ναυτιλιακής μας οικογένειας, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να διατηρηθεί αλώβητο το θεσμικό μας πλαίσιο.
Το Συνυποσχετικό δεν ήταν μια εύκολη αποστολή. Απαιτήθηκε σκληρή, καθημερινή, πολυεπίπεδη δουλειά μηνών, ώστε να ενημερώσουμε σφαιρικά τους θεσμούς. Να κατανοήσουν οι αρμόδιοι και οι υπεύθυνοι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του θέματος.
Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Εμείς στη ναυτιλία έχουμε μάθει να μετατρέπουμε κρίσεις, αλλαγές, νέα δεδομένα, σε ευκαιρίες.
Η εποχή που ζούμε έχει τα πάντα: κρίσεις, τεχνολογική επανάσταση, νέες ταχύτητες ενημέρωσης κι επικοινωνίας, υπερπληροφόρηση. Είναι μονόδρομος να ακούσουμε την εποχή και να την αξιοποιήσουμε προς όφελός μας.
Είναι μείζονος σημασίας σε εθνικό, σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, να αντιλαμβάνονται, πρωτίστως η κοινωνία, αλλά και τα κέντρα λήψης αποφάσεων, τη σημαντικότητα του έργου της ναυτιλίας, αλλά και τα δεδομένα του κλάδου μας ανά εποχή.
Έχουμε ζήσει κατ’ επανάληψη την στοχοποίηση μας, όπως συμβαίνει και τώρα με τη γεωπολιτική κρίση.
Για να μην βρισκόμαστε μπροστά σε στρεβλώσεις και αδιέξοδα, πρέπει να φωτίζουμε τα πραγματικά δεδομένα.
Και αυτό κάνουμε, εργαστήκαμε και εργαζόμαστε συντονισμένα, οικοδομώντας αποτελεσματικούς διαύλους επικοινωνίας. Παρουσιάζουμε συγκεκριμένες θέσεις και ολοκληρωμένα σχέδια δράσης για τον κλάδο μας. Διαφωτίζουμε ολιστικά, όλα τα κοινά, για τη στρατηγική διάσταση των υπηρεσιών που προσφέρουμε, κάτω υπό οποιαδήποτε συνθήκη και αν επικρατεί στον πλανήτη.
Θα ήθελα να κρατήσουμε όλοι το μήνυμα ότι, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είναι η δύναμή μας.
Ήταν και είναι ένας αξιόπιστος, παγκοσμίου κύρους και βαρύτητας συνομιλητής σε όλα τα fora. Οι θέσεις μας, με την τεκμηρίωσή τους, απολαμβάνουν ιδιαίτερης απήχησης από τις εφοπλιστικές ενώσεις, αλλά και τους θεσμικούς διεθνείς οργανισμούς.
Αναφερόμενη στο διεθνές περιβάλλον, θα ήθελα να σταθώ στα περιβαλλοντικά θέματα που συνεχίζουν να κυριαρχούν σε επίπεδο ΙΜΟ και ευρωπαϊκών θεσμών.
Παρακολουθούμε τις διεθνείς διαβουλεύσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Εργαζόμαστε για την επίτευξη συμφωνίας, για την αναθεώρηση της Στρατηγικής του ΙΜΟ και για την επιλογή ρεαλιστικών μεσοπρόθεσμων μέτρων. Παράλληλα, υποστηρίζουμε την πρόταση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping-ICS) για την υιοθέτηση στον IMO ενός παγκοσμίου οικονομικού μέτρου που θα βασίζεται σε ένα σύστημα συνεισφοράς (levy) ανά τόνο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Είναι θετικό το γεγονός ότι στην τελευταία σύνοδο της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ καταγράφηκε σαφής προτίμηση προς αυτή την κατεύθυνση.
Τώρα, στο θέμα της εφαρμογής, από την 1η Ιανουάριου, του λειτουργικού δείκτη Έντασης Άνθρακα (Carbon Intensity Indicator – τον γνωστό CII), έχουμε επισημάνει από την αρχή ότι απαιτείται αναθεώρηση. Προειδοποιήσαμε εγκαίρως, μαζί με τους διεθνείς οργανισμούς της ναυτιλίας, ότι η συμμόρφωση με τον δείκτη CII θα παρουσιάσει αδυναμίες. Έχουμε και εδώ, τη θετική έκβαση, ότι η μη συμμόρφωση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και, αφού, βρισκόμαστε, έως το 2026, σε μια άτυπη περίοδο απόκτησης εμπειρίας, την αξιοποιούμε ως ευκαιρία.
Προχωρήσαμε, ήδη, στη σύσταση ειδικής Ομάδας Εργασίας στο Διοικητικό Συμβούλιο, με στόχο να καταδείξουμε τις αδυναμίες του μέτρου, το οποίο τελικά αδικεί όλα τα πλοία. Συγκεντρώνουμε και θα αξιολογήσουμε τα δεδομένα, έτσι ώστε να διαμορφώσουμε και να προωθήσουμε προτάσεις που να μπορούν να βελτιώσουν τον κανονισμό και να μετριάσουν τις επιπτώσεις του.
Τώρα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητάς μας αφιερώθηκε στις διαπραγματεύσεις για την ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS.
Μετά από τις επιστάμενες ενέργειες μας, σε συντονισμό και με την Ένωση Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (European Community Shipowners’ Associations -ECSA), καταφέραμε την υιοθέτηση σημαντικών θέσεών μας στην τελική συμφωνία. Και αυτό συνέβη παρά τις αρκετές, αντίθετες τοποθετήσεις άλλων οργανώσεων. Η μεγαλύτερη επιτυχία μας είναι ότι αναγνωρίστηκε ο καταλυτικός ρόλος του commercial operator του πλοίου. Όπως και η ευθύνη αυτού για τη συμμόρφωση με το EU ETS, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Να υπενθυμίσω εδώ, ότι ήταν πρώτη η Ένωσή μας, το 2021, που έφερε αυτή την πρόταση στο τραπέζι. Επίσης, η ναυτιλία είναι ο μόνος κλάδος, από όσους συμμετέχουν στο EU ETS, για τον οποίο προβλέφθηκε δέσμευση πόρων. Διαθέτοντας μέχρι το 2030, πάνω από 1,5 δις ευρώ, στην απανθρακοποίηση του κλάδου.
Συνεχίζουμε, όμως, να τονίζουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι περιφερειακά μέτρα και, μάλιστα, αμιγώς εισπρακτικού χαρακτήρα, δεν είναι κατάλληλα για τη διεθνή ναυτιλία. Και επιμένουμε σε μία διεθνή λύση από τον ΙΜΟ.
Μέσα στο 2023, όμως, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και άλλες προκλήσεις. Αναφέρομαι στην εφαρμογή του ETS. Στόχος μας είναι, η υιοθέτηση πρακτικών λύσεων με τη λιγότερη δυνατή επιβάρυνση-οικονομικά και διοικητικά- των ναυτιλιακών εταιριών.
Επίσης, θα διαμορφώσουμε προτάσεις για τις δράσεις που πρέπει να χρηματοδοτηθούν για την απεξάρτηση του κλάδου μας από τον άνθρακα, μέσω των πόρων που θα δεσμευτούν. Προτεραιότητα δίνουμε στη μείωση της διαφοράς κόστους μεταξύ εναλλακτικών και παραδοσιακών καυσίμων, ώστε να αποφύγουμε τον κίνδυνο στρέβλωσης του ανταγωνισμού.
Η ελληνική ναυτιλία είναι προσηλωμένη στο στόχο της πράσινης ναυτιλίας, θέτοντας, όμως, δύο αδιαπραγμάτευτες παραμέτρους:
Πρώτον, απαιτείται η συνέργεια όλων των εμπλεκόμενων μερών στην αλυσίδα της ναυτιλιακής δραστηριότητας, όπως οι παραγωγοί ενέργειας, οι κατασκευαστές μηχανών, τα ναυπηγεία.
Και δεύτερον, και πάνω από όλα, απαιτείται η εγγύηση της ασφάλειας των ναυτικών και των πλοίων.
Το μήνυμά μας είναι σαφές, Safety First.
Μια παράμετρο που εμείς τοποθετήσαμε στην παγκόσμια ατζέντα, αφού κανείς δεν ακουμπούσε αυτό το ζωτικό θέμα.
Επιπλέον, τη χρονιά που πέρασε, ενισχύθηκε περαιτέρω η συνεργασία μας με τους νηογνώμονες, όπου οι συστηματικές ενέργειές μας οδήγησαν στην αποτροπή υποβάθμισης των προτύπων ναυπήγησης για τα bulk carriers και tankers.
Μια ακόμη επιτυχία σε επίπεδο ΙΜΟ, στην οποία συνετέλεσαν οι μεθοδικές προσπάθειες μας, είναι η απόφαση υποχρεωτικής δήλωσης του σημείου ανάφλεξης (flashpoint) για το παραδοτέο καύσιμο με ευθύνη του προμηθευτή. Μία εξέλιξη που θα βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια των ναυτιλιακών καυσίμων.
Τέλος, βρισκόμαστε σε ανοιχτό διάλογο με τη RightShip, προβάλλοντας τις αδυναμίες του συστήματος αξιολόγησης που έχει αναπτύξει. Απαίτησή μας είναι μία δικαιότερη απόδοση του Safety Score και επομένως αποφυγή της αδικαιολόγητης υποβάθμισης των πλοίων μας.
Κλείνοντας τον κύκλο των κυρίων θεμάτων που μας απασχόλησαν τη χρονιά που πέρασε, θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα θέμα υψίστης προτεραιότητας για τη ναυτιλία μας.
Την προάσπιση της ναυτοσύνης μας, σε συνδυασμό και με το εθνικό μας νηολόγιο. Η δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας είμαστε όλοι εμείς. Είμαστε μία ανθρωποκεντρική ναυτιλία.
Το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι οι άνθρωποί μας, στα πλοία μας και στις εταιρείες μας.
Η περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλίας μας προϋποθέτει επαρκώς εκπαιδευμένο και άρτια καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Είναι, ωστόσο, απογοητευτικό το γεγονός ότι η ελληνική ναυτοσύνη δεν ακολουθεί αντίστοιχους ρυθμούς ανάπτυξης με τα άλματα της ελληνικής ναυτιλίας. Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη.
Απαιτείται ο εκσυγχρονισμός και ο μετασχηματισμός της ναυτικής εκπαίδευσης.
Χρειάζεται να τεθεί στο κέντρο της προσοχής της Πολιτείας η αξιολόγηση και η ορθή αξιοποίηση των υφιστάμενων Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. H ναυτική εκπαίδευση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη γενικότερη συμμετοχή των νέων μας στο ναυτικό επάγγελμα.
Και σε αυτό το πεδίο, οφείλουμε να ανταποκριθούμε στην εποχή με τα μέσα της εποχής.
Να μιλήσουμε στα παιδιά μας στη γλώσσα τους.
Να κατανοήσουν το στρατηγικό πλεονέκτημα της ναυτιλίας μας, ως επαγγελματικού κλάδου.
Να αντιληφθούν τις προοπτικές και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ναυτικού επαγγέλματος.
Να επιλέγουν συνειδητά και με υπερηφάνεια την καριέρα του ναυτικού, ως ένα υγειές, ασφαλές και με προοπτική εργασιακό περιβάλλον.
Ένα περιβάλλον που αναγνωρίζει και επιβραβεύει την αξία.
Είναι ευθύνη μας, λοιπόν, να δουλέψουμε όλοι μαζί, ναυτιλιακή κοινότητα και Πολιτεία, ενωμένοι, προς αυτή την κατεύθυνση. Μόνο με μια φωνή, θα διαφυλάξουμε και θα προάγουμε τη ναυτοσύνη του έθνους μας, ώστε να ανατραπεί η φθίνουσα πορεία που καταγράφει, τουλάχιστον ποσοτικά. Απαιτείται ένα εθνικό σχέδιο δράσης και όχι μεμονωμένες, αποσπασματικές πρωτοβουλίες, που δημιουργούν σύγχυση και όξυνση του θέματος.
Στα παραπάνω, έρχεται να συνδεθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου.
Ως χώρα, έχουμε ανάγκη ένα ισχυρό εθνικό νηολόγιο. Η σημαία, μάς εκπροσωπεί στα διεθνή fora και πρέπει να διατηρήσει και να ενισχύσει τη δυναμική της. Οι προτάσεις της ΕΕΕ είναι γνωστές, τεκμηριωμένες και ρεαλιστικές. Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο! Και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε!
Αγαπητές και Αγαπητοί συνάδελφοι,
Συνειδητά και συμβολικά, επέλεξα να ολοκληρώσω την ομιλία μου, τονίζοντας την αξία και τη δύναμη της κοινωνικής αλληλεγγύης. Ο ελληνικός εφοπλισμός είναι ιστορικά ταυτισμένος με την εθνική ευεργεσία.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, και μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, έχει προσφέρει, τα τελευταία χρόνια, πάνω από 80.000.000 ευρώ για την υλοποίηση δράσεων στους τομείς της υγείας, της παιδείας, της πρόνοιας, της στήριξης των ευπαθών ομάδων και της αντιμετώπισης κρίσεων.
Είναι καθήκον και ευθύνη μας, να συνεχίσουμε να προσφέρουμε, ακόμα πιο δυναμικά, στην πατρίδα.
Γεμάτη υπερηφάνεια, σας ενημερώνω ότι σε μερικές ημέρες η Ένωση θα ανακοινώσει επίσημα το μεγαλύτερο πρόγραμμα υποτροφιών στην ιστορία της.
Το 2023 θα χορηγήσουμε 100 υποτροφίες μεταπτυχιακών σπουδών σε νέες και νέους της πατρίδας μας!
Με την κίνησή μας αυτή, τοποθετούμε στο επίκεντρο, της κοινωνικής μας προσφοράς την παιδεία, το πιο νευραλγικό κομμάτι της κοινωνίας, τη νέα γενιά. Επιβραβεύουμε την αριστεία, τιμούμε τα θετικά πρότυπα, θωρακίζουμε το μέλλον μας. Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους τους συναδέλφους, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό.
Επίσης, επεξεργαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο κομβικής προσφοράς στην υγεία. Που θα προστεθεί στο, ήδη, ισχυρό και αδιάλειπτο, κοινωνικό μας αποτύπωμα στον τομέα αυτό.
Σας καλώ και σας προσκαλώ, όλες και όλους, ενωμένοι, να σταθούμε αρωγοί και να συνεχίσουμε το συλλογικό και αποτελεσματικό κοινωνικό μας έργο.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Η Ένωση μας είναι πιο ισχυρή από ποτέ.
Σας ζητώ να συνεχίσετε να ενισχύετε την Ένωσή μας με την εγγραφή των πλοίων σας και να γίνετε αγγελιοφόροι του ρόλου της και στους συναδέλφους που παραμένουν μακριά μας.
Η ισχύς εν τη ενώσει!
Σας ευχαριστώ.
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ