Μια νέα αγορά δημιουργείται μετά την επιβολή κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο από την Ευρωπαϊκή Ενωση και τις χώρες της G7, με πολλές εταιρείες να «σπάνε» το εμπάργκο, στοχεύοντας στην Ινδία και μια αγορά 1 δισ. δολαρίων τον μήνα.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, πλέον δημιουργούνται περιουσίες παραδίδοντας ρωσικό αργό πετρέλαιο στην Ινδία. Oι εκτιμήσεις του Platts (μονάδα της S&P Global) για τις τιμές δείχνουν μια διαφορά άνω των 20 δολαρίων μεταξύ ενός βαρελιού αργού πετρελαίου Urals της Ρωσίας που διακινείται στην περιοχή της Βαλτικής και του ίδιου πετρελαίου που παραδίδεται στη δυτική ακτή της Ινδίας. Μιλώντας για ροές 1,5 εκατ. βαρελίων την ημέρα, το συνολικό ποσό φτάνει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια ανά μήνα.
Πώς η Ινδία μετατρέπει το ρωσικό πετρέλαιο σε καύσιμο της Δύσης
Υπενθυμίζεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις εισαγωγές ρωσικού αργού τον Δεκέμβριο, θέτοντας τη χώρα στο έλεος δύο μεγάλων αγοραστών: της Κίνας και της Ινδίας. Στο πλαίσιο αυτό, πολυάριθμες νέες εμπορικές εταιρείες με δεσμούς με τη Μόσχα εμφανίστηκαν από το πουθενά —ιδιαίτερα στο Ντουμπάι— πριν από την επιβολή του μέτρου.
Όπως επισημαίνεται, τα φορτία Urals στη Βαλτική διαπραγματεύονται περίπου 40 δολάρια το βαρέλι κάτω από το Dated Brent, ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για τις φυσικές συναλλαγές πετρελαίου, ενώ τα φορτία που παραδίδονται στη δυτική ακτή της Ινδίας έχουν μειωθεί κατά 20 δολάρια το βαρέλι κατά μέσο όρο από τα μέσα Ιανουαρίου.
Μέρος της διαφοράς αναμένεται να δοθεί για την πληρωμή των δεξαμενόπλοιων που πραγματοποιούν το δίμηνο ταξίδι μετ’ επιστροφής, ενώ το Bloomberg τονίζει πως θεωρητικά, πως το κενό μεταξύ των τιμών συνεπάγεται μεγάλα κέρδη συναλλαγών.
Επιπρόσθετα, είναι ήδη γνωστό ότι το ρωσικό αργό περνάει από επεξεργασία στην Ινδία και επιστρέφει στη Δύση χωρίς να θεωρείται ρωσικό προϊόν και το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών μεγαλώνει.
Το ρωσικό πετρέλαιο που γίνεται ινδικό diesel
Σημειώνεται πως η Ινδία διαδραματίζει ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου, αγοράζοντας όλο και περισσότερο φθηνό ρωσικό πετρέλαιο και διυλίζοντάς το σε καύσιμο για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Το Νέο Δελχί αντιμετώπισε ελάχιστα πλήγματα, επειδή -όπως επισημαίνεται- εκπληρώνει τον στόχο της Δύσης να περιορίσει τα ενεργειακά έσοδα της Μόσχας, αποτρέποντας ταυτόχρονα ένα σοκ στον εφοδιασμό πετρελαίου. Και καθώς η Ευρώπη συνεχίζει να επιβάλλει κυρώσεις, η Ινδία αναμένεται να μετατραπεί σε βασικό «παίκτη» σε έναν παγκόσμιο χάρτη πετρελαίου που έχει ξανασχεδιαστεί μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία.
«Οι αξιωματούχοι του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ έχουν δύο βασικούς στόχους: να διατηρήσουν την αγορά καλά εφοδιασμένη και να στερήσουν τη Ρωσία από έσοδα», δήλωσε ο Μπεν Κέιχιλ, ανώτερος συνεργάτης του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών στην Ουάσιγκτον. «Γνωρίζουν ότι τα ινδικά και κινεζικά διυλιστήρια μπορούν να βγουν κερδισμένα αγοράζοντας ρωσικό αργό πετρέλαιο με έκπτωση και εξάγοντας προϊόντα σε τιμές αγοράς. Είναι οκ με αυτό».
Η Ινδία έστελνε περίπου 89.000 βαρέλια βενζίνης και ντίζελ την ημέρα στη Νέα Υόρκη τον περασμένο μήνα, η μεγαλύτερη ποσότητα εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με την εταιρεία πληροφοριών Kpler. Οι ημερήσιες ροές ντίζελ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο στην Ευρώπη ήταν 172.000 βαρέλια τον Ιανουάριο, οι περισσότερες από τον Οκτώβριο του 2021.
Η σημασία του ασιατικού έθνους αναμένεται να διευρυνθεί μετά την έναρξη ισχύος των νέων κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου την από σήμερα. Η απαγόρευση θα αφαιρέσει έναν τεράστιο όγκο ντίζελ από την αγορά και θα δει περισσότερους καταναλωτές, ειδικά στην Ευρώπη, να ψάχνουν στην Ασία για να καλύψουν το κενό προσφοράς.
Αυτό θα κάνει το φθηνό ρωσικό πετρέλαιο ακόμη πιο ελκυστικό για την Ινδία, η οποία βασίζεται στις εισαγωγές για να καλύψει περίπου το 85% των αναγκών της σε αργό. Τα διυλιστήρια της χώρας, που είναι υπεύθυνα για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης, αύξησαν τις εξαγωγές πέρυσι προκειμένου να επωφεληθούν από τις υψηλότερες διεθνείς τιμές.
Latest News
Πού κλείδωσαν τις τιμές ρεύματος για τον Νοέμβριο, ΔΕΗ και πάροχοι
Τα πράσινα τιμολόγια ρεύματος για τους οικιακούς καταναλωτές κυμαίνονται τον Νοέμβριο από τα 0,116 μέχρι τα 0,1519 ευρώ ανά κιλοβατώρα
Σε υψηλό 4 ετών οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας - Καλύτεροι πελάτες ΗΠΑ και Ινδία
Στη Βενεζουέλα, η κρατική εταιρεία PDVSA και οι κοινοπραξίες της εξήγαγαν κατά μέσο όρο 947.387 βαρέλια ημερησίως αργού και καυσίμου
ΔΕΗ: Για τρίτο συνεχόμενο μήνα μειώνει τις τιμές στο ρεύμα – Οι χρεώσεις για τον Νοέμβριο
Η ΔΕΗ ανακοίνωσε τις χρεώσεις για το πράσινο οικιακό τιμολόγιοα και το «Γ21» για τους επαγγελματίες
Από σήμερα το χειμερινό ωράριο για το μειωμένο νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος
Για τους πελάτες που εφαρμόζεται οικιακό τιμολόγιο με χρονοχρέωση συνεχούς ωραρίου, ισχύει το υφιστάμενο ωράριο 23:00 έως 07:00
Βερροιόπουλος (ΤΕΝΕΡΓ): «Τα 4 προαπαιτούμενα για να πετύχει η πράσινη μετάβαση»
Ο Μιχάλης Βερροιόπουλος γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ τονίζει τη σημασία των ΑΠΕ και της αποθήκευσης ενέργειας
Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές ρεύματος; - Οι τρεις παράγοντες που επηρεάζουν τις αγορές
Τα εμπόδια για να περάσουν οι μειώσεις στις τιμές ρεύματος στους τελικούς καταναλωτές απαριθμούν κυβέρνηση, ΑΔΜΗΕ και βιομηχανία
Χρέωση στο ρεύμα ανά ώρα – Όλο το σχέδιο για τα πορτοκαλί τιμολόγια
Πότε τίθενται σε ισχύ τα πορτοκαλί τιμολόγια ρεύματος – Ποιοι πάροχοι μπορούν να τα προσφέρουν – Τι αλλάζει στις συμβάσεις και τους λογαρισμούς των οικιακών καταναλωτών
ΗΡΩΝ: Ρίχνει 13,5% τις τιμές ρεύματος τον Νοέμβριο [γράφημα]
Ποια η τιμή στο ειδικό τιμολόγιο
Σε ισχύ από αύριο το χειμερινό, νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος – Το ωράριο
Οι υπενθυμίζεις του ΔΕΔΔΗΕ στους καταναλωτές τις αλλαγές που έρχονται στο νυχτερινό τιμολόγιο
Στη Βουλή η τροπολογία για την τηλεθέρμανση Δυτικής Μακεδονίας
Η σχετική συμφωνία διευθέτησης θεμάτων τηλεθέρμανσης Δυτικής Μακεδονίας για την επόμενη 20ετία είχε παρουσιαστεί και υπογραφεί σε ειδική, ανοιχτή εκδήλωση