
Μια νέα αγορά δημιουργείται μετά την επιβολή κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο από την Ευρωπαϊκή Ενωση και τις χώρες της G7, με πολλές εταιρείες να «σπάνε» το εμπάργκο, στοχεύοντας στην Ινδία και μια αγορά 1 δισ. δολαρίων τον μήνα.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, πλέον δημιουργούνται περιουσίες παραδίδοντας ρωσικό αργό πετρέλαιο στην Ινδία. Oι εκτιμήσεις του Platts (μονάδα της S&P Global) για τις τιμές δείχνουν μια διαφορά άνω των 20 δολαρίων μεταξύ ενός βαρελιού αργού πετρελαίου Urals της Ρωσίας που διακινείται στην περιοχή της Βαλτικής και του ίδιου πετρελαίου που παραδίδεται στη δυτική ακτή της Ινδίας. Μιλώντας για ροές 1,5 εκατ. βαρελίων την ημέρα, το συνολικό ποσό φτάνει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια ανά μήνα.
Πώς η Ινδία μετατρέπει το ρωσικό πετρέλαιο σε καύσιμο της Δύσης
Υπενθυμίζεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις εισαγωγές ρωσικού αργού τον Δεκέμβριο, θέτοντας τη χώρα στο έλεος δύο μεγάλων αγοραστών: της Κίνας και της Ινδίας. Στο πλαίσιο αυτό, πολυάριθμες νέες εμπορικές εταιρείες με δεσμούς με τη Μόσχα εμφανίστηκαν από το πουθενά —ιδιαίτερα στο Ντουμπάι— πριν από την επιβολή του μέτρου.
Όπως επισημαίνεται, τα φορτία Urals στη Βαλτική διαπραγματεύονται περίπου 40 δολάρια το βαρέλι κάτω από το Dated Brent, ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για τις φυσικές συναλλαγές πετρελαίου, ενώ τα φορτία που παραδίδονται στη δυτική ακτή της Ινδίας έχουν μειωθεί κατά 20 δολάρια το βαρέλι κατά μέσο όρο από τα μέσα Ιανουαρίου.
Μέρος της διαφοράς αναμένεται να δοθεί για την πληρωμή των δεξαμενόπλοιων που πραγματοποιούν το δίμηνο ταξίδι μετ’ επιστροφής, ενώ το Bloomberg τονίζει πως θεωρητικά, πως το κενό μεταξύ των τιμών συνεπάγεται μεγάλα κέρδη συναλλαγών.
Επιπρόσθετα, είναι ήδη γνωστό ότι το ρωσικό αργό περνάει από επεξεργασία στην Ινδία και επιστρέφει στη Δύση χωρίς να θεωρείται ρωσικό προϊόν και το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών μεγαλώνει.
Το ρωσικό πετρέλαιο που γίνεται ινδικό diesel
Σημειώνεται πως η Ινδία διαδραματίζει ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου, αγοράζοντας όλο και περισσότερο φθηνό ρωσικό πετρέλαιο και διυλίζοντάς το σε καύσιμο για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Το Νέο Δελχί αντιμετώπισε ελάχιστα πλήγματα, επειδή -όπως επισημαίνεται- εκπληρώνει τον στόχο της Δύσης να περιορίσει τα ενεργειακά έσοδα της Μόσχας, αποτρέποντας ταυτόχρονα ένα σοκ στον εφοδιασμό πετρελαίου. Και καθώς η Ευρώπη συνεχίζει να επιβάλλει κυρώσεις, η Ινδία αναμένεται να μετατραπεί σε βασικό «παίκτη» σε έναν παγκόσμιο χάρτη πετρελαίου που έχει ξανασχεδιαστεί μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία.
«Οι αξιωματούχοι του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ έχουν δύο βασικούς στόχους: να διατηρήσουν την αγορά καλά εφοδιασμένη και να στερήσουν τη Ρωσία από έσοδα», δήλωσε ο Μπεν Κέιχιλ, ανώτερος συνεργάτης του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών στην Ουάσιγκτον. «Γνωρίζουν ότι τα ινδικά και κινεζικά διυλιστήρια μπορούν να βγουν κερδισμένα αγοράζοντας ρωσικό αργό πετρέλαιο με έκπτωση και εξάγοντας προϊόντα σε τιμές αγοράς. Είναι οκ με αυτό».
Η Ινδία έστελνε περίπου 89.000 βαρέλια βενζίνης και ντίζελ την ημέρα στη Νέα Υόρκη τον περασμένο μήνα, η μεγαλύτερη ποσότητα εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με την εταιρεία πληροφοριών Kpler. Οι ημερήσιες ροές ντίζελ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο στην Ευρώπη ήταν 172.000 βαρέλια τον Ιανουάριο, οι περισσότερες από τον Οκτώβριο του 2021.
Η σημασία του ασιατικού έθνους αναμένεται να διευρυνθεί μετά την έναρξη ισχύος των νέων κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου την από σήμερα. Η απαγόρευση θα αφαιρέσει έναν τεράστιο όγκο ντίζελ από την αγορά και θα δει περισσότερους καταναλωτές, ειδικά στην Ευρώπη, να ψάχνουν στην Ασία για να καλύψουν το κενό προσφοράς.
Αυτό θα κάνει το φθηνό ρωσικό πετρέλαιο ακόμη πιο ελκυστικό για την Ινδία, η οποία βασίζεται στις εισαγωγές για να καλύψει περίπου το 85% των αναγκών της σε αργό. Τα διυλιστήρια της χώρας, που είναι υπεύθυνα για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης, αύξησαν τις εξαγωγές πέρυσι προκειμένου να επωφεληθούν από τις υψηλότερες διεθνείς τιμές.


Latest News

Πρεμιέρα για το θερινό τιμολόγιο ρεύματος - Οι νέες ώρες με τις χαμηλές χρεώσεις
Τι αναφέρει ο ΔΕΔΔΗΕ

Επικοινωνία Παπασταύρου με τον ΥΠΕΣ των ΗΠΑ Doug Burgum - Τι συζήτησαν
Έμφαση δόθηκε στην αποδοχή από την ελληνική Κυβέρνηση του ενδιαφέροντος της αμερικανικής εταιρείας Chevron για τα θαλάσσια οικόπεδα «Νότια Κρήτη Ι και ΙΙ»

Κίνα: Ανακαλύφθηκε τεράστιο κοίτασμα πετρελαίου στη Νότια Σινική Θάλασσα
Κοίτασμα αργού πετρελαίου εντόπισε κινεζική πετρελαϊκή εταιρεία στη Νότια Σινική Θάλασσα, το οποίο περιέχει αποθέματα που αποδεδειγμένα ξεπερνούν τους 100 εκατομμύρια τόνους.

Τα 14 χρόνια περιπέτειας για το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου - Ισραήλ
Η ιστορία για το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, από τη σύλληψη του project το 2011, την ανάληψη του από τον ΑΔΜΗΕ το 2023 και τις σημερινές προκλήσεις

Ρεκόρ κερδών για τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου και αερίου της Ασίας
Η PetroChina ελέγχεται από το κινεζικό κράτος παρήγαγε 941,8 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου το 2024

Oι ΗΠΑ «κόβουν» τις πληρωμές πετρελαίου από Βενεζουέλα - Eπιβεβαίωση από Eni
Οι ΗΠΑ είχε ενημερώσει την Eni για την επικείμενη ακύρωση των αδειών που τους επιτρέπουν να εξάγουν πετρέλαιο και υποπροϊόντα της Βενεζουέλας

Χατζηδάκης για Chevron: «Εθνική επιτυχία» το ενδιαφέρον για έρευνες στην Κρήτη
Η πρωτοβουλία της Chevron αναγνωρίζει την Ελληνική ΑΟΖ στην περιοχή, τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης

Τραμπ: Ανακαλεί τις άδειες των δυτικών ενεργειακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη Βενεζουέλα
Η κυβέρνηση Τραμπ αυξάνει την πίεση στη Βενεζουέλα

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Σενάριο fast track διαγωνισμού για τα blocks που ζητά η Chevron
Μετά τη Chevron και τρίτος πετρελαϊκός όμιλος έχει στο ραντάρ τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες, σύμφωνα με τον CEO της ΕΔΕΥΕΠ