Πολύ περισσότερα πλοία έμειναν «καραβοφάναρο» το 2021 και το 2022 λόγω μηχανικών βλαβών, αναφέρει έκθεση του Lloyd’s List Intelligence, η οποία αποδίδει το φαινόμενο ως έναν βαθμό στην εμφάνιση των νέων καυσίμων και τη στροφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, καθώς υπήρξαν τεχνικά θέματα που έπρεπε να αντιμετωπισθούν με την εισαγωγή των νέων καυσίμων.
Τα περιστατικά που σχετίζονται με ζημιές ή αστοχίες μηχανών αντιπροσώπευαν το 55% όλων των αναφορών ατυχημάτων κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2022, σύμφωνα με τα δεδομένα της έκθεσης του Lloyd’s List Intelligence.
Ανησυχία για τους εγκαταλελειμμένους ναυτικούς – Ραγδαία αύξηση το 2022
Υπήρξαν 431 περιπτώσεις που καταγράφηκαν μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου, που ανέβασαν το σύνολο για το 2022 στις 1.688 περιπτώσεις. Ο αριθμός των περιστατικών που αφορούν τεχνικά ζητήματα έχει αυξηθεί την τελευταία δεκαετία, με ιδιαίτερα αξιοσημείωτη αύξηση το 2021 και το 2022.
Εχει σημειωθεί σημαντική αύξηση στον αριθμό των αναφορών ατυχημάτων που σχετίζονται με μηχανήματα τα τελευταία δύο χρόνια σε φορτηγά πλοία γενικού φορτίου, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα οχηματαγωγά (ro-ro). Από το 2019-2020, τα φορτηγά πλοία γενικού φορτίου είχαν κατά μέσο όρο 266 ετήσια περιστατικά, τα οποία αυξήθηκαν σε 361 για την περίοδο 2021-2022.
Τα αντίστοιχα στοιχεία, για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ro-ro ήταν 159 και 260. Τα τεχνικά προβλήματα είναι πιο συνηθισμένα σε μικρότερα πλοία, κάτω των 10.000 dwt, και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 70% των καταγεγραμμένων περιστατικών το περασμένο έτος. Ωστόσο υπήρξε μια δυσανάλογη αύξηση στον αριθμό των περιστατικών που αφορούσαν μεγαλύτερα πλοία το 2022 άνω των 10.000 dwt, στα οποία καταγράφηκαν 531 περιπτώσεις ζημιάς ή βλάβης μηχανημάτων.
Η «ακτινογραφία» της ελληνικής ναυτιλίας: Κυρίαρχοι των θαλασσών με πάνω από 5.000 πλοία
Ενας αριθμός αυξημένος κατά 23% από τα 430 του 2021 και αντιπροσωπεύει υψηλό δεκαετίας. Τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και πετρελαίου, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα γενικού φορτίου πλοία σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση του αριθμού των περιστατικών. Στην έκθεση υπογραμμίζεται ακόμη ότι αυξημένη εμφανίζεται η μέση ηλικία των πλοίων που υπέστησαν βλάβες.
Η έκθεση επισημαίνει ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί η ακριβής αιτία για την αύξηση των ζημιών των μηχανών, ωστόσο αναφέρει ότι η εμφάνιση νέων καυσίμων και η στροφή της βιομηχανίας σε χαμηλότερες εκπομπές ρύπων έπαιξαν κάποιο ρόλο λόγω τεχνικών ζητημάτων που υπήρξαν. Επίσης η εποχή του lockdown είχε αρνητικά αποτελέσματα καθώς οι συντηρήσεις των πλοίων μειώθηκαν.
Ειδικά για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η έκθεση επισημαίνει ότι η άνοδος των ναύλων σε επίπεδα-ρεκόρ διατήρησε εν λειτουργία πολλά γηρασμένα πλοία που σε μια πιο κανονική αγορά θα είχαν πουληθεί για ανακύκλωση, τα οποία βέβαια εμφανίζουν μεγαλύτερη συχνότητα βλαβών.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα