Πολύ περισσότερα πλοία έμειναν «καραβοφάναρο» το 2021 και το 2022 λόγω μηχανικών βλαβών, αναφέρει έκθεση του Lloyd’s List Intelligence, η οποία αποδίδει το φαινόμενο ως έναν βαθμό στην εμφάνιση των νέων καυσίμων και τη στροφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, καθώς υπήρξαν τεχνικά θέματα που έπρεπε να αντιμετωπισθούν με την εισαγωγή των νέων καυσίμων.
Τα περιστατικά που σχετίζονται με ζημιές ή αστοχίες μηχανών αντιπροσώπευαν το 55% όλων των αναφορών ατυχημάτων κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2022, σύμφωνα με τα δεδομένα της έκθεσης του Lloyd’s List Intelligence.
Ανησυχία για τους εγκαταλελειμμένους ναυτικούς – Ραγδαία αύξηση το 2022
Υπήρξαν 431 περιπτώσεις που καταγράφηκαν μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου, που ανέβασαν το σύνολο για το 2022 στις 1.688 περιπτώσεις. Ο αριθμός των περιστατικών που αφορούν τεχνικά ζητήματα έχει αυξηθεί την τελευταία δεκαετία, με ιδιαίτερα αξιοσημείωτη αύξηση το 2021 και το 2022.
Εχει σημειωθεί σημαντική αύξηση στον αριθμό των αναφορών ατυχημάτων που σχετίζονται με μηχανήματα τα τελευταία δύο χρόνια σε φορτηγά πλοία γενικού φορτίου, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα οχηματαγωγά (ro-ro). Από το 2019-2020, τα φορτηγά πλοία γενικού φορτίου είχαν κατά μέσο όρο 266 ετήσια περιστατικά, τα οποία αυξήθηκαν σε 361 για την περίοδο 2021-2022.
Τα αντίστοιχα στοιχεία, για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ro-ro ήταν 159 και 260. Τα τεχνικά προβλήματα είναι πιο συνηθισμένα σε μικρότερα πλοία, κάτω των 10.000 dwt, και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 70% των καταγεγραμμένων περιστατικών το περασμένο έτος. Ωστόσο υπήρξε μια δυσανάλογη αύξηση στον αριθμό των περιστατικών που αφορούσαν μεγαλύτερα πλοία το 2022 άνω των 10.000 dwt, στα οποία καταγράφηκαν 531 περιπτώσεις ζημιάς ή βλάβης μηχανημάτων.
Η «ακτινογραφία» της ελληνικής ναυτιλίας: Κυρίαρχοι των θαλασσών με πάνω από 5.000 πλοία
Ενας αριθμός αυξημένος κατά 23% από τα 430 του 2021 και αντιπροσωπεύει υψηλό δεκαετίας. Τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και πετρελαίου, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα γενικού φορτίου πλοία σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση του αριθμού των περιστατικών. Στην έκθεση υπογραμμίζεται ακόμη ότι αυξημένη εμφανίζεται η μέση ηλικία των πλοίων που υπέστησαν βλάβες.
Η έκθεση επισημαίνει ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί η ακριβής αιτία για την αύξηση των ζημιών των μηχανών, ωστόσο αναφέρει ότι η εμφάνιση νέων καυσίμων και η στροφή της βιομηχανίας σε χαμηλότερες εκπομπές ρύπων έπαιξαν κάποιο ρόλο λόγω τεχνικών ζητημάτων που υπήρξαν. Επίσης η εποχή του lockdown είχε αρνητικά αποτελέσματα καθώς οι συντηρήσεις των πλοίων μειώθηκαν.
Ειδικά για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η έκθεση επισημαίνει ότι η άνοδος των ναύλων σε επίπεδα-ρεκόρ διατήρησε εν λειτουργία πολλά γηρασμένα πλοία που σε μια πιο κανονική αγορά θα είχαν πουληθεί για ανακύκλωση, τα οποία βέβαια εμφανίζουν μεγαλύτερη συχνότητα βλαβών.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.