
Στην κορυφή του κλάδου, σε ό,τι έχει να κάνει με τις νέες παραγγελίες πλοίων, βρέθηκαν τα κινεζικά ναυπηγεία τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research.
Την ίδια ώρα, οι νοτιοκορεάτες ανταγωνιστές έμειναν πίσω, εξαιτίας -σε μεγάλο βαθμό- της συρρίκνωσης της παγκόσμιας ζήτησης.
Παραγγελίες – ρεκόρ για πλοία LNG στα κινεζικά ναυπηγεία
Οι αριθμοί
Όπως ανέφερε η Clarkson Research την Τρίτη, τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας κέρδισαν 640.000 ολική χωρητικότητα CGT (12 πλοία) τον περασμένο μήνα, αριθμός που αποτελεί το 33% των συνολικών παγκόσμιων παραγγελιών των 1,96 εκατομμυρίων CGT.
Από την πλευρά τους τα κινεζικά ναυπηγεία συγκέντρωσαν σχεδόν το διπλάσιο ποσοστό από αυτό της Κορέας, κερδίζοντας παραγγελίες για 1,12 εκατομμύρια CGT (72 νέα πλοία), το 57% του παγκόσμιου συνόλου.
Όπως επισημαίνεται, η παγκόσμια ζήτηση τον Ιανουάριο μειώθηκε κατά 63% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Οι παγκόσμιες εκκρεμείς παραγγελίες νέων πλοίων ανήλθαν σε 9,13 εκατομμύρια CGT στα τέλη Ιανουαρίου, μειωμένες κατά 770.000 CGT σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Οι εκκρεμείς παραγγελίες της Κορέας ανήλθαν σε 37,58 εκατομμύρια CGT, ή το 34%, ενώ για την Κίνα, ήταν 49,19 εκατομμύρια CGT, αυξημένα κατά 30.000 CGT (0,06%).
Ο δείκτης Clarkson’s Newbuilding, ένα βαρόμετρο των μεταβολών των τιμών στα νεότευκτα πλοία, διαμορφώθηκε στις 162,51 στα τέλη Ιανουαρίου, αυξημένος κατά 8,25 μονάδες σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.