
Εντονη ανησυχία καταγράφεται στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία από τα περιστατικά εγκατάλειψης ναυτικών, με τους απλήρωτους μισθούς την τελευταία 20ετία να ξεπερνούν τα 40 εκατ. δολάρια και το 2022 να αποτελεί τη χειρότερη χρονιά.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στην έκθεση Seafarer Abandonment της RightShip, τονίζεται πως περισσότεροι από 1.682 ναυτικοί από 103 πλοία εγκαταλείφθηκαν κατά τη διάρκεια του 2022. Οι κορυφαίες χώρες – υπεύθυνες για την εγκατάλειψη ναυτικών ήταν τα ΗΑΕ, η Ισπανία και η Τουρκία.
ΠΝΟ: Αναντικατάστατος ο ρόλος του ναυτικού
Το 2022 σημειώθηκαν 103 περιστατικά, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ, ενώ τα τελευταία είκοσι χρόνια, έως την 1η Ιανουαρίου 2023, οι εγκαταλελειμμένοι ναυτικοί ανήλθαν σε 9.925, σε περιστατικά στα οποία εμπλέκονται 703 πλοία.
Κύρια αιτία η πανδημία
Η Rightship υπογραμμίζει ως κύρια αιτία την πανδημία, καθώς οι πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες αντιμετώπισαν μεγάλα οικονομικά προβλήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Rightship, οι περιπτώσεις εγκατάλειψης ναυτικών ακολουθούν αυξητική πορεία από το 2018 και μετά.
Όπως τονίζεται, οι περισσότεροι ναυτικοί που εγκαταλείφθηκαν ήταν από την Ινδία, ενώ μεγάλος ήταν ο αριθμός των Ουκρανών και των Ρώσων εγκαταλελειμμένων ναυτικών λόγω του πολέμου.
Τέλος, οι τύποι των πλοίων που εγκαταλείφθηκαν ποικίλλουν, σύμφωνα με τη Rightship: στην κορυφή ήταν τα general cargo (31,2%), ενώ ακολούθησαν τα bulk carriers (8,2%) και τα chemical products / tankers (7,2%). Την ίδια ώρα, παρατηρείται μια τάση προς τα πλοία ηλικίας 26 έως 30 ετών, τα οποία αντιπροσώπευσαν το 16,7% των εγκαταλελειμμένων πλοίων.
«Έχουμε ήδη εντοπίσει πλοία ένοχα εγκατάλειψης που συνδέονται με μια εταιρεία στην πλατφόρμα RightShip. Δεν μπορούμε και δεν θα την προτείνουμε στους πελάτες μας για ταξίδια και τη χαρακτηρίζουμε ως απαράδεκτη κατά τη διαδικασία ελέγχου. Οι εταιρείες που δεν σέβονται καθόλου την ευημερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα του πληρώματος τους δεν πρέπει να επιτρέπεται να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται. Αλλά ξέρουμε ότι μπορούμε να κάνουμε περισσότερα, και το ίδιο μπορούν και οι περισσότερες από 1.000 εταιρείες διαχείρισης πλοίων που αποφεύγουν να ολοκληρώσουν την αξιολόγηση της ευημερίας του πληρώματος», δήλωσε ο Steen Lund, CEO της RightShip.


Latest News

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ