H δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας και ενός μηχανισμού για την τόνωση της επικοινωνίας μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και από τα δύο ναυτιλιακά κέντρα, είναι σκοπός της συμφωνίας Συνεργασίας μεταξύ Shanghai Lujiazui Financial City Council και της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας.
Η συμφωνία επίσης προβλέπει τη δημιουργία γραφείου αντιπροσωπείας της Ένωσης στο Lujiazui με τη βοήθεια του Συμβουλίου Lujiazui, το οποίο θα δίνει προτεραιότητα στα μέλη της Ένωσης συνεργασίας με τα κινέζικα ναυπηγεία για τη ναυπήγηση πλοίων και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στο Lujiazui για χρηματοδότηση.
Τη συμφωνία, υπέγραψαν εκ μέρους του προέδρου του συμβουλίου του Lujiazui Financial City, o κ. Huang Hongyuan-Αντιπρόεδρος της τράπεζας Bank of Communications, και ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης-Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας.
Χαιρετισμούς απεύθυναν οι κ. Κώστας Κατσαφάδος, Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής – Αρμόδιος για θέματα πλοίων, ο κ. Γιώργος Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ο κ. Sun Feng πρόεδρος του κινέζικου νηολογίου China Classification Society, και η κα Li Ying, Οικονομική και Εμπορική Ακόλουθος της Κινέζικης πρεσβείας στην Ελλάδα. Παρεμβάσεις έκαναν οι κκ. Γιώργος Προκοπίου-ιδρυτής των ναυτιλιακών εταιριών Dynacom Tankers, Sea Traders and Dynagas, ο κ. Γιάννης Ξυλάς, Ταμίας της Ε.Ε.Ε και CEO Ariston Navigation, ο κ. Σπυρίδων Πασχάλης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και Δ.Σ. Attica Group, και η κα Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου πρόεδρος ΕΒΕΑ.
Έρευνα: To 15% των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών διαχειρίζονται το 56,2% του στόλου
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής – Αρμόδιος για θέματα πλοίων, κ. Κώστας Κατσαφάδος, συνεχάρη το Shanghai Lujiazui Financial City Council και την Ένωση Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας για την υπογραφή της συμφωνίας, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η συμφωνία αυτή θα ενισχύσει περαιτέρω τις σχέσεις των χωρών στον τομέα της χρηματοδότησης.
Η ενεργοποίηση
Εξέφρασε επίσης την έντονη επιθυμία αλλά την πραγματική και ειλικρινή θέληση της κυβέρνησης, να προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια όχι μόνο για να υποδεχτεί αλλά και για να ενεργοποιήσει τα κινεζικά, τραπεζικά και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στην Ελλάδα. Η τοπική τους εγκατάσταση τους στην χώρα μας θα τους δώσει αυτόματα το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της γειτνίασης με το μεγαλύτερο εφοπλιστικό κέντρο στον κόσμο καθώς και τη συσσωρευμένη και αποδεδειγμένη εμπειρία των Ελλήνων ειδικών στο χώρο της ναυτιλίας ταυτόχρονα.
Ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γιώργος Πατέρας αναφέρθηκε στη μακρά ιστορία των δύο λαών και στην συνεργασία τους στο ναυτιλιακό τομέα η οποία πάντα ήταν επωφελής και για τις δυο πλευρές βασιζόμενη στην κοινή αλληλοκατανόηση και εμπιστοσύνη.
O κ. Sun Feng χαιρέτησε την ευτυχή κατάληξη της στρατηγικής σχέσης συνεργασίας, επισημαίνοντας ότι η σημερινή υπογραφή θα προωθήσει σίγουρα την ευημερούσα ανάπτυξη των επιχειρήσεων και των δύο μερών και θα συμβάλει στην προώθηση της στενότερης συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής και της κινεζικής ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ευχαρίστησε τον κ. Γ. Ξηραδάκη και τον κ. Γ.Προκοπίου, νυν πρόεδρο της Μεσογειακής Επιτροπής της C.C.S για την μακροχρόνια υποστήριξη της επιχειρηματικής ανάπτυξης της C.C.S στην Ελλάδα.
Ενίσχυση συναλλαγών
Η κα Li Ying αφού ευχαρίστησε για την πρόσκληση να παραβρεθεί στη σημερινή εκδήλωση, εξέφρασε την πεποίθησή της ότι η υπογραφή αυτής της Συμφωνίας θα ενισχύσει σίγουρα τις συναλλαγές και την επικοινωνία μεταξύ των σχετικών επιχειρηματικών τομέων των δύο χωρών. Η Κίνα και η Ελλάδα είναι δύο αρχαίες θαλάσσιες χώρες που αλληλοσυμπληρώνονται σε μεγάλο βαθμό στις θαλάσσιες μεταφορές, τη ναυπηγική και τις λιμενικές επιχειρήσεις. Από το 2000, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αγοράσει ή παραγγείλει περισσότερα από 1.500 πλοία από κινεζικά ναυπηγεία, αξίας 50 δις Δολλ.ΗΠΑ.
Από την άλλη πλευρά, περισσότερες από τις μισές εισαγωγές ενεργειακών πόρων της Κίνας, όπως αργό πετρέλαιο και άλλα χύδην εμπορεύματα, μεταφέρονται με ελληνικά πλοία. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt & Road, η Κίνα και η Ελλάδα έχουν μετατρέψει από κοινού το λιμάνι του Πειραιά σε ένα από τα κορυφαία λιμάνια στην περιοχή της Μεσογείου, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα σημαντικό κόμβο και πύλη που συνδέει την Άπω Ανατολή με την Ευρώπη, τόνισε η κα Li.
Συνεχίζοντας η κα Li ευχαρίστησε τον Πρόεδρο κ. Ξηραδάκη για τη συμβολή του στην Κινεζικο-Ελληνική ναυπηγική συνεργασία μέσω της ιδιότητας του ως συνεργάτη της China Development Bank, χαρακτηρίζοντας τον «παλιό φίλο» του Κινεζικού λαού. «Μετά την εκλογή του ως πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, ο κ. Ξηραδάκης δεσμεύτηκε για περαιτέρω διεύρυνση της διμερούς συνεργασίας. Εκτιμούμε ιδιαίτερα την τεχνογνωσία του και όλες τις προσπάθειες που κατέβαλε» τόνισε η κα Li.
Μετά την υπογραφή της Συμφωνίας ακολούθησαν οι ομιλίες των εκπροσώπων των Συμβαλλομένων, κ.κ. Huang Hong-Yuan και Γιώργου Ξηραδάκη.
Εμπορικοί δεσμοί
Ο κ. Huang Hong-Yuan στην ομιλία του, διαβεβαίωσε τους συμμετέχοντες ότι η Σαγκάη και συγκεκριμένα το Lujiazui θα βοηθήσουν στη δημιουργία οικονομικών και εμπορικών δεσμών καθώς και στη βελτίωση της ανθεκτικότητας της παγκόσμιας βιομηχανικής και εφοδιαστικής αλυσίδας. Τόνισε ότι κοιτάζοντας μπροστά, θα πρέπει να ενδυναμώνουμε ο ένας τον άλλον και να ξεκλειδώνουμε τις ανεκμετάλλευτες δυνατότητες. Θέματα όπως η προώθηση του BRI, η ψηφιακή και πράσινη μετάβαση και η ενθάρρυνση της οικονομικής συνεργασίας αποτελούν βασικούς τομείς που θα ενισχύσουν τη συνδεσιμότητα και τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών. Ένας Κινεζικο-Ελληνικός οικονομικός «Δρόμος του Μεταξιού» θα υποστηρίξει την ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας και στις δύο πλευρές. Τόνισε επίσης ότι η οικονομική ανθεκτικότητα και οι μεγάλες αγορές της Κίνας ήταν ιστορικά μέρος της επιτυχίας των παγκόσμιων βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων. Με την προτροπή «Ας γράψουμε τη δική μας ιστορία επιτυχίας πάνω σε αυτό, ξεκινώντας από σήμερα, από τη Σαγκάη και από το Lujiazui» ολοκλήρωσε την ομιλία του ο κ. Huang Hong-Yuan.
Ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης, αφού ευχαρίστησε όλους του εμπλεκόμενους για την ολοκλήρωση αυτής της Συμφωνίας, εκδήλωσε την ευγνωμοσύνη του προς της Εμπορική Ακόλουθο της Κινέζικης Πρεσβείας στην Ελλάδα κα Li, την C.C.S, τους συνεργάτες από το Shanghai Lujiazui Financial City Council καθώς και τα στελέχη των Κινεζικών τραπεζών που συμμετείχαν στη σημερινή εκδήλωση. Ανατρέχοντας στο παρελθόν, 20 χρόνια πίσω, το 2003, ο κ. Ξηραδάκης τόνισε ότι η ίδρυση στην Ελλάδα της «Ένωσης Τραπεζικών & Οικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας» ήταν μια πραγματικά προκλητική κίνηση για εκείνη την εποχή. «Τα μέλη ήταν και παραμένουν οικονομικά στελέχη που εργάζονται σε ναυτιλιακές τράπεζες, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ναυτιλιακές εταιρείες και χρηματιστήρια. Είναι ο μοναδικός Σύλλογος που αποτελείται αποκλειστικά από μέλη του κλάδου της ναυτιλιακής χρηματοδότησης, ανεξαρτήτως ειδικότητας.
Ο σκοπός
Σκοπός του Συλλόγου είναι η ενεργοποίηση των μελών του και η ανάδειξη του ναυτιλιακού οικονομικού επαγγέλματος, που μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για νέους που θέλουν να ασχοληθούν με τον κλάδο. Ταυτόχρονα, το πεδίο δράσης της επεκτείνεται στη συνεχή συνεισφορά της στο ναυτιλιακό cluster για την από κοινού αντιμετώπιση των κινδύνων και των συνεχών αλλαγών του ναυτιλιακού κλάδου. Κατά τη γνώμη μου, τέτοιοι στόχοι σε έναν πολυδιάστατο κλάδο, όπως η ναυτιλιακή βιομηχανία, μπορούν να επιτευχθούν με εξωστρέφεια και διεύρυνση του πεδίου των δραστηριοτήτων τους. Αυτό είναι στην πραγματικότητα αυτό που πετυχαίνουμε με την υπογραφή αυτής της Συμφωνίας Συνεργασίας που υπερβαίνει κατά πολύ ένα Μνημόνιο Συνεργασίας καθώς θα έχει άμεση εφαρμογή» είπε ο κ. Ξηραδάκης. Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, εξέφρασε την ελπίδα ότι αυτή η Συμφωνία θα αποτελέσει την απαρχή μιας νέας εποχής στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της διεθνούς ναυτιλίας.
Η εμπειρία στην Κίνα
O κ. Γιώργος Προκοπίου αφού συνεχάρη τους εμπλεκόμενους για την ολοκλήρωση της σημερινής Συμφωνίας, αναφέρθηκε στην μεγάλη εμπειρία του ομίλου του στην Κίνα αφού έχει ολοκληρώσει την κατασκευή 66 πλοίων σε 8 ναυπηγεία μέσα σε 13 χρόνια.
Ο κ. Γιάννης Ξυλάς, αναφερόμενος στη μακροχρόνια στήριξη των Ελλήνων εφοπλιστών στην κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, μοιράστηκε την κοινή διαπίστωση για την μεγάλη αλλαγή που έχει επιτευχθεί σε γνωστικό και τεχνολογικό επίπεδο και εξέφρασε την ελπίδα για την περαιτέρω συνεργασία των δύο λαών. Χαρακτήρισε πολύ σημαντική τη σημερινή Συμφωνία, ελπίζοντας ότι οι Κινεζικές τράπεζες θα συνεχίσουν να στηρίζουν την Ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία η οποία απαιτεί υψηλά επενδυτικά κεφάλαια.
Η κα Σοφία Κουνενάκη-Εφαίρμογλου χαιρετίζοντας από μέρους της την εκδήλωση, τόνισε το ενδιαφέρον του ΕΒΕΑ στην ανάπτυξη και ενδυνάμωση των επιχειρηματικών σχέσεων των δύο χωρών.
Ο κ. Σπυρίδων Πασχάλης, απεύθυνε συγχαρητήριο χαιρετισμό, ευχόμενος στους συμβαλλόμενους μια καρποφόρα συνεργασία.
Συμμετοχές
Στην εκδήλωση συμμετείχαν από Ελληνικής πλευράς εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιριών και οργανισμών. Μεταξύ άλλων παραβρέθηκαν: Βασίλης Τερζής- Αντιπρόεδρος ΕΕΝΜΑ, Η. Χατζηεφραιμίδης- Πρόεδρος WIMA, Κ. Κωνσταντίνου- Δ/νων Σύμβουλος Moore, κ. Δερμάτης- Δ/νων Σύμβουλος Intermodal, Φ. Ντουσσόπουλος- Δ/νων Σύμβουλος Seamar Management S.A., Ι. Καραμανώλης- Δ/ντης BNP Paribas, Π. Βαφιάς- CEO Stealth, Κ. Φλώκος- Alpha Bank, Μ. Προκοπίου-CEO Delos Νavigation,Κ. Φραγκούλης- Πρόεδρος Propeller Club, Μ. Καρνέσης- MPK Shipping, Γ. Ξηνταράκος, Δ/νων Σύμβουλος Atlas Marine, Χ.Κεχρής – Aegean Shipping Management, Ν.Μαυρίκος- Πρόεδρος Ένωσης Εφοδιαστών, Δ. Παπαθανασίου- CFO Oceanstar Management, Δ.Πατρίκιος- Senior Manager Alpha Bulkers, Σ. Σπύρου, CFO Star Bulk, Ν. Βερνίκος, Επίτιμος Πρόεδρος ICC, Σ. Ξάνθης – Αντιπρόεδρος ΕΚΕ, Δρ. Κ. Ροκκος TST, Β. Βλαχαντώνη, CFO Newport S.A., Δ. Ανδριώτης- CEO Brave, Σ. Γυφτάκης- Seanergy Maritime, Su Zhongyi, Erasmus Maritime, εκπρόσωποι των ΜΜΕ κ.α.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023