«Η κεντρική διοίκηση δεν είναι ένας νοικάρης να φεύγει όποτε θέλει και κανείς μας δεν θέλει ένα κράτος το οποίο αποφασίζει χωρίς να συζητήσει. Σίγουρα, κανείς δεν θέλει μία πρωτεύουσα με 127 τσιμεντένια κουφάρια. Θα ήταν μια ιστορική καμπή για την Αθήνα. 200 χρόνια ιστορίας δεν αλλάζουν σε 20 λεπτά. Η Αθήνα θα άλλαζε χαρακτήρα. Αυτή η εξέλιξη, όπως προκύπτει από την εισήγηση, αντίκειται σε όλο το θεσμικό πλαίσιο, στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο και πάνω απ όλα, αντίκειται στη σύγχρονη λογική της χωροταξίας και της πολεοδομίας. Όλοι οι χωροτάκτες προκρίνουν τη λύση των μικτών χρήσεων. Είναι “παλιακή” η άποψη μιας “κυβερνούπολης” με βάση τα δεδομένα της Ευρώπης και για αυτό ερχόμαστε και το συζητάμε.»
Με τα λόγια αυτά, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, εξέφρασε απόψε, απευθυνόμενος στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης, την αντίθεση της δημοτικής αρχής στο σχέδιο μεταφοράς υπηρεσιών εννέα υπουργείων από το κέντρο της πρωτεύουσας στον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ, στον Υμηττό.
Δείτε εδώ το εισηγητικό του Τμήματος Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου Αθηναίων
Νωρίτερα, είχε περιγράψει την πραγματικότητα που διαμορφώνει για την Αθήνα του μέλλοντος, η ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου και η ταυτόχρονη – εφόσον υλοποιηθεί – δημιουργία του κυβερνητικού πάρκου στην ΠΥΡΚΑΛ.
ΠΥΡΚΑΛ: Προχωρά το σχέδιο μεταμόρφωσης σε κυβερνητικό πάρκο
«Αν κάνουμε νοερά ένα ταξίδι στο χρόνο στην Αθήνα του 2030, τι θα δούμε; Θα δούμε πρώτα από όλα μία απολύτως ευπρόσδεκτη, εντυπωσιακή και θεαματική ,ελπίζω, ανάπτυξη στο παραλιακό μέτωπο. Πρώτη φορά που η Αθήνα που είχε δημιουργηθεί με πλάτη στην θάλασσα, θα στρέφει και θα ανοίγει την αγκαλιά της προς τη θάλασσα. Ταυτόχρονα, εάν και εφόσον υλοποιηθεί το σχέδιο της ΠΥΡΚΑΛ θα δούμε μία Αθήνα με 127 άδεια κτίρια. Με πολλές από τις διοικητικές τις λειτουργίες να μεταφέρονται εκτός των ορίων της πρωτεύουσας. Και αυτές δεν είναι εξελίξεις οι οποίες γίνονται στο κενό. Έχει προηγηθεί ένα κύμα αποκέντρωσης. Και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τελευταίας απογραφής, η Αθήνα είναι ενδεχομένως η μόνη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα η οποία χάνει πληθυσμό, η οποία συρρικνώνεται. Όλα αυτά, λοιπόν, είναι λογικό να μας βάζουν σε πολλές σκέψεις. Πόσο μάλλον που η δημόσια διαχείριση οφείλει να γίνεται με υπευθυνότητα και χωρίς βιασύνη.»
Ο κ. Μπακογιάννης, επισήμανε την έλλειψη της αναγκαίας διαβούλευσης, την ύπαρξη μιας και μόνης περιβαλλοντικής μελέτης, η οποία με παράδοξο τρόπο δεν περιλαμβάνει την Αθήνα, αλλά και συγκεκριμένες αρνητικές επιπτώσεις στον πολεοδομικό ιστό της πόλης.
“Είναι μια διπλή παρέμβαση η οποία όμως έχει μια και μόνο μελέτη. Πρακτικά δεν λαμβάνονται καθόλου υπόψη οι συνέπειες και οι επιπτώσεις για την Αθήνα. Γι’ αυτό υπάρχει το εξής παράδοξο, η περιβαλλοντική μελέτη να μην έχει καμία αναφορά στην Αθήνα. Ο μεγάλος μας φόβος είναι ότι θα βρεθούμε με πολλές μαύρες τρύπες εντός του αστικού ιστού, ενώ ήδη είμαστε αντιμέτωποι με πολλές μαύρες τρύπες σε ιδιοκτησίες του ευρύτερου δημοσίου. Είτε μιλάμε για το στενό δημόσιο τομέα, είτε για εταιρείες του δημοσίου. Εμείς ζητάμε να μην προχωρήσει αυτό το σχέδιο, εάν δεν γίνει μια ανοιχτή, δημόσια, διαβούλευση – να σημειώσω εδώ ότι σε αυτο το αίτημα ταυτιζόμαστε με το αίτημα πολλών φορέων της πόλης – και εάν δεν έχουν προηγηθεί οι σχετικές αναγκαίες μελέτες», ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων.
Εξέφρασε την πρόθεση του να προσέλθει σε μια ισότιμη συζήτηση για την Αθήνα του μέλλοντος, ενώ επισήμανε ότι έχουν ήδη κατατεθεί από πλευράς του Δήμου Αθηναίων συγκεκριμένες προτάσεις.
«Είναι ευκαιρία η κυβέρνηση να μιλήσει ισότιμα με το δήμο της Αθήνας. Είναι ευκαιρία να σκεφτούμε ανοικτά την Αθήνα του μέλλοντος. Έχουμε καταθέσει πολύ συγκεκριμένες προτάσεις. Θα μπορούσαν να γίνουν χώροι πρασίνου, χώροι πολιτισμού, εργατικές ή κοινωνικές κατοικίες. Ένα πολύ μεγάλο ζητούμενο σε μια πόλη που τα ενοίκια συνεχώς ανεβαίνουν. Δεν μπορεί να γίνει χωρίς σχέδιο και ικανούς πόρους. Δεν μπορεί να αφήνουμε την Αθήνα στον αυτόματο. Όταν, μάλιστα, αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον τρόπο που δουλεύει η δημοτική αρχή, με σχέδιο και στοχοθεσία. Ελπίζουμε να εισακουστούμε. Εμείς θα καθίσουμε στο τραπέζι του διαλόγου με τα μυαλά και τα αυτιά μας ανοιχτά. Οι δημότες είναι και πολίτες».
Latest News
Τέσσερις στους πέντε πολίτες απορρίπτουν τον Μακρόν - Τι δείχνει έρευνα
Για πρώτη φορά από το 2017 η δημοτικότητα του γάλλου προέδρου πέφτει κάτω από από το 20% - Ανάλογη η απόρριψη και για τον νεοδιορισμένο πρωθυπουργό Μπαϊρού
Δημόσιοι Υπάλληλοι: Έρχεται νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του πειθαρχικού συστήματος
Παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο από τον υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο και την υφυπουργό Βιβή Χαραλαμπογιάννη
Ένοχος για κακουργήματα αλλα χωρίς ποινή ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ
«Απόλυση χωρίς όρους» για τον Τράμπ - Ο δικαστής Χουάν Μέρτσαν αρνήθηκε να καταδικάσει τον εκλεγμένο πρόεδρο σε ποινή φυλάκισης ή να του επιβάλει πρόστιμο,
Επικήρυξη Μαδούρο από ΗΠΑ με 25 εκατ. - Νέες κυρώσεις σε αξιωματούχους της Βενεζουέλας
Η επανεκλογή του προέδρου της Βενεζουέλας, Νικολάς Μαδούρο, έχει αφισβητηθεί έντονα από την αντιπολίτευση της χώρας
Υπουργικό Συμβούλιο: Παρουσιάστηκε το πρόγραμμα δανεισμού και διαχείρισης δημοσίου χρέους
Τι συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Μητσοτάκης: Έρχεται νόμος για τα κρυπτονομίσματα
Τι είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρώτη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου για το 2025
Η εισήγηση του πρωθυπουργού στο υπουργικό συμβούλιο
Το πρώτο υπουργικό συμβούλιο του 2025
Γερμανικός Τύπος για Μασκ – Βάιντελ: «Συζήτηση χωρίς αντίλογο»
Από τον «κομμουνιστή Χίτλερ» ως τον αποικισμό του διαστήματος ο Μασκ και η Βάιντελ συνεννοήθηκαν
Νέο πρόβλημα στο μετρό Θεσσαλονίκης
Κατεβασμένα ρολά βλέπουν οι επιβάτες που θέλουν να επιβιβαστούν στο μετρό Θεσσαλονίκης από τον σταθμό του ΟΣΕ.
Τουλάχιστον 10 οι νεκροί στις φονικές πυρκαγιές στο Λος Αντζελες – Σε πύρινο κλοιό πολλές περιοχές
Υπάρχουν φόβοι ότι ο αριθμός των θανάτων στο Λος Άντζελες θα αυξηθεί