Άφωνοι έχουν μείνει οι επενδυτές από την ένταση της ανόδου, που όμοιά της έχουν να δουν τουλάχιστον μια δεκαετία:
Ακραία υπεραπόδοση, ειδικά σε σχέση με τα μέτρια κέρδη στις ευρωαγορές και το αμετάβλητο στο άνοιγμα της Wall Street. Εκθετική αύξηση τζίρου και σημαντικότατη διάχυση αυτού στη συντριπτική πλειοψηφία των εισηγμένων. Ασταμάτητες τοποθετήσεις ακόμα και μετά από τέτοιο ανοδικό ράλι, με πολλές μετοχές σε ιστορικά ή πολυετή υψηλά.
Εντωμεταξύ, οι περισσότεροι ή περιμένουν υπομονετικά τη διόρθωση που ποτέ δεν έρχεται, ή ακόμα χειρότερα βγαίνουν και σορτάρουν σε τυχαία επίπεδα πυροβολώντας στον αέρα.
Και προφανώς, η “επανατροφοδότηση” της τάσης από κλεισίματα short θέσεων, βάζει το λιθαράκι σε αυτήν την ευρεία επικράτηση των αγοραστών. Και η ψυχολογία των κοντράριαν, στα τάρταρα.
Δεν υπάρχει λόγος να μνημονεύσουμε επιμέρους συμπεριφορές. Τα χαρτιά κινήθηκαν σύσσωμα προς νέα υψηλά κίνησης, με πολύ μεγάλη απογοήτευση την ΕΕΕ, όλο αυτό το διάστημα. Και φανταστείτε, όλη η κίνηση ήρθε με την πλέον δεικτοβαρή μετοχή κυριολεκτικά να κοιμάται.
Για τη συνέχεια, το επίπεδο 1060 είναι η επιβεβαίωση του overshooting για μια προσέγγιση στις μεσοπρόθεσμες 1250. Τα χαρτιά που προτιμούμε είναι τα χαρτιά που ήδη έτρεξαν και υπεραπέδωσαν, όπως ΜΥΤΙΛ, ΟΠΑΠ, όμιλος ΓΕΚ, (κατ’ ευφημισμό) διυληστήρια και τραπεζόχαρτα. Δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι μια τόσο συμπαγής κίνηση ήρθε τυχαία ή ότι θα αντιστραφεί εν μια νυκτί, τουναντίον ακόμα κι αν κορύφωσε θα χρειαστεί χρόνο να απορροφήσει τόσες ρευστοποιήσεις.
Περιθώρια έχει ακόμα το ΕΧΑΕ που πανάξια κινήθηκε σε μεγαλύτερη κεφ/ση μετά από καιρό, υπενθυμίζοντας ότι αφενός αναμένονται επιπλέον έσοδα από το πρόσφατο ράλι, αφετέρου έχει παραδοσιακά εξαιρετική μερισματική απόδοση που αποτελεί τυράκι για τα θεσμικά χαρτοφυλάκια. Επίσης, η Αεροπορία Αιγαίου έχει δείξει ότι ανάρρωσε πλήρως, ακολουθώντας και την τάση των λοιπών ανά τον κόσμο, ενώ και το ομόλογό της έδειξε πολύ νωρίτερα την αλήθεια, αγγίζοντας το άρτιο εν μέσω κρίσης αφήνοντας πίσω τον πιστωτικό κίνδυνο.