Η θητεία του Ντάνιελ Λι ως δημιουργικού διευθυντή της Burberry ξεκίνησε στα σοβαρά, αφού η βρετανική μάρκα παρουσίασε μια σειρά από τις εικόνες της νέας καμπάνιας με φρέσκους πρεσβευτές της μάρκας και, κυρίως, με ένα νέο λογότυπο.
Το προηγούμενο λογότυπο, ένα μινιμαλιστικό σχέδιο χωρίς χαρακτήρες, αντάξιο ενός τεχνολογικού start up, παρουσιάστηκε μόλις πριν από τέσσερα χρόνια, έργο του διάσημου Βρετανού σχεδιαστή Πίτερ Σάβιλ. Όμως η νέα γραμματοσειρά υποδηλώνει κάτι περισσότερο από μια απλή αλλαγή φρουράς στην Burberry, αλλά μια πιθανή αλλαγή στις βασικές αρχές του σύγχρονου branding πολυτελείας.
Τέλος ο άγευστος μινιμαλισμός
Παραδοσιακά, το λογότυπο μιας «πολυτελούς» μάρκας είχε πολλά διακοσμητικά στοιχεία και ουρές, παραπέμποντας σε κληρονομιά και κληροδοσία και σε μια πλούσια ιστορία δερματόδετων βιβλίων, οικοσήμων, σεβαλιέ στο μικρό δάχτυλο κ.λπ. Όμως, τα τελευταία χρόνια, μια σειρά από μάρκες εγκατέλειψαν τα μακροχρόνια λογότυπά τους για πιο «καθαρές» εκδοχές.
Ο CEO της Burberry αποχωρεί από την πασαρέλα αφήνοντας τη δουλειά στη μέση
Berluti, Balenciaga, Celine, Saint Laurent, Balmain, Calvin Klein, Rimowa και ο κατάλογος συνεχίζεται. Οι εταιρείες ψηφιακής τεχνολογίας όπως η Microsoft, η Google και το Spotify έθεσαν την τάση και η πολυτέλεια ακολούθησε το παράδειγμά τους. Ένας θεός ξέρει γιατί έγινε αυτό.
Οι γραμματοσειρές όχι μόνο δεν έκαναν την αλλαγή, αλλά άρχισαν να μοιάζουν όλες ίδιες. Η μανία της γραμματοσειράς Helvetica έγινε τόσο της μόδα, που δημιούργησε μια άνευρη σούπα.
Που πήγε το branding;
Για το προηγούμενο λογότυπο της Burberry, ο Πίτερ Σάβιλ εξήγησε σε συνεντεύξεις του ότι ήθελε να παραστρατήσει προς το χρηστικό, κάτι προς το οποίο έτεινε ο πρώην δημιουργικός διευθυντής της μάρκας, ο Ρικάρντο Τίσι. «Και τα γράμματα Burberry ήταν ένα δώρο» δήλωσε ο Σάβιλ στη Vogue Business. «Έχεις δύο B, έχεις τρία R. Είναι όλα πολύ παρόμοια σε αναλογία. Απλά μπαίνουν στη θέση τους. Έτσι, μόλις βρήκαμε την τυπογραφική μορφή, η επίλυσή της σε ένα ενιαίο σύνολο ήταν αρκετά απλή και αυτόματη».
Ο Τίσι είχε δώσει τη γραμμή, ότι δηλαδή η μάρκα χρειαζόταν ένα λογότυπο που θα μπορούσε να λειτουργήσει τόσο στο γιακά μιας σιφόν μπλούζας όσο και στην επένδυση ενός αδιάβροχου.
Και έτσι, ίσως, φτάσαμε σε αυτή την κατάσταση σχεδόν ομογενοποίησης. Τα λογότυπα, ειδικά αυτά των σύγχρονων πολυτελών εμπορικών σημάτων, δεν κάθονται μόνο σε ένα προϊόν στο ράφι. Βρίσκονται σε ρούχα, αξεσουάρ, ιστοσελίδες, είδη σπιτιού, στα feeds των social media, πάνω σε influencers στο Instagram και πρέπει να είναι ευανάγνωστα και αναγνωρίσιμα σε κάθε πλατφόρμα. Όσο λιγότερα διακοσμητικά στοιχεία, τόσο το καλύτερο.
wake up babe new logo trend just dropped pic.twitter.com/LRcNPxj2vr
— Joseph Alessio (@alessio_joseph) February 6, 2023
Ένας ιππότης για την Burberry
Ο Ντάνιελ Λι και ο νέος CEO της Burberry, Jonathan Akeroyd, αποφάσισαν όχι μόνο να επαναφέρουν ένα λογότυπο με οδοντωτές γραμμές (ελαφριά πατούρα), αλλά και το λογότυπο «Prorsum» του ιππότη της μάρκας – που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1901 και τώρα επανέρχεται σε royal blue χρώμα – είναι μια σαφής απόφαση για ρήξη με την πρόσφατη ιστορία και μια λαχτάρα για σύνδεση με την παράδοση.
Το τι λέει αυτό για τα σχέδια του Λι για τα ίδια τα ρούχα δεν έχει ακόμη αποδειχθεί (θα το δούμε σύντομα), αλλά η καμπάνια γυρίστηκε στο Λονδίνο, από τον Βρετανό φωτογράφο Τάιρον Λεμπόν, και περιλαμβάνει μια σειρά από εγχώριους αστέρες, όπως η Βανέσα Ρεντγκρέιβ, ο Ραχίμ Στέρλινγκ και ο Λένον Γκάλαχερ, οπότε περιμένετε ότι η έννοια του Blighty (βρετανικός αγγλικός όρος αργκό για τη Μεγάλη Βρετανία, ή συχνά συγκεκριμένα την Αγγλία) θα είναι κυρίαρχη.
Δείτε το βίντεο
*Με στοιχεία από esquire.com
Πηγή: in.gr
Latest News
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα.
Τι είναι το «brat» που «στέφθηκε» η λέξη της χρονιάς
Βrat εναντίον delulu σημειώσατε 1! - Πώς το λεξικό Κόλινς δικαίωσε την Charli XCX
Η φυλακή του Οσκαρ Ουάϊλντ στη Βρετανία, γίνεται ξενοδοχείο
Η φυλακή στη Βρετανία όπου κρατήθηκε για δύο χρόνια ο διάσημος συγγραφέας θα γίνει ξενοδοχείο
Ο οίκος Sotheby's πουλάει μια μπανάνα κολλημένη σε τοίχο για... $1 εκατ.
Ποιος θα αγοράσει το έργο με την κολλημένη στον τοίχο μπανάνα;
UBS: Μειώθηκαν οι πωλήσεις έργων τέχνης - Γιατί είναι επιφυλακτικοί οι αγοραστές
Ο πληθωρισμός, τα υψηλά επιτόκια και η πολιτική αστάθεια κατέστησαν τους πλουσιότερους πελάτες πιο επιφυλακτικούς
Ο Ίντρις Έλμπα θα μετακομίσει στην Αφρική για να αναπτύξει την κινηματογραφική της βιομηχανία
Ο κατά πολλούς ιδανικός επόμενος Τζέιμς Μποντ και σταρ του Χόλιγουντ Ίντρις Έλμπα σκοπεύει να εγκαταλείψει το Λονδίνο και να εγκατασταθεί στην Αφρική, προκειμένου να βοηθήσει στην ανάπτυξη της κινηματογραφικής της βιομηχανίας.
Ανακαίνιση για διευκόλυνση εισόδου ΑμεΑ στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης μέσω Ταμείου Ανάκαμψης
Θα πραγματοποιηθούν εργασίες καθαιρέσεων και αποξηλώσεων υφιστάμενων δομικών στοιχείων, εργασίες στατικής ενίσχυσης