Η θητεία του Ντάνιελ Λι ως δημιουργικού διευθυντή της Burberry ξεκίνησε στα σοβαρά, αφού η βρετανική μάρκα παρουσίασε μια σειρά από τις εικόνες της νέας καμπάνιας με φρέσκους πρεσβευτές της μάρκας και, κυρίως, με ένα νέο λογότυπο.
Το προηγούμενο λογότυπο, ένα μινιμαλιστικό σχέδιο χωρίς χαρακτήρες, αντάξιο ενός τεχνολογικού start up, παρουσιάστηκε μόλις πριν από τέσσερα χρόνια, έργο του διάσημου Βρετανού σχεδιαστή Πίτερ Σάβιλ. Όμως η νέα γραμματοσειρά υποδηλώνει κάτι περισσότερο από μια απλή αλλαγή φρουράς στην Burberry, αλλά μια πιθανή αλλαγή στις βασικές αρχές του σύγχρονου branding πολυτελείας.
Τέλος ο άγευστος μινιμαλισμός
Παραδοσιακά, το λογότυπο μιας «πολυτελούς» μάρκας είχε πολλά διακοσμητικά στοιχεία και ουρές, παραπέμποντας σε κληρονομιά και κληροδοσία και σε μια πλούσια ιστορία δερματόδετων βιβλίων, οικοσήμων, σεβαλιέ στο μικρό δάχτυλο κ.λπ. Όμως, τα τελευταία χρόνια, μια σειρά από μάρκες εγκατέλειψαν τα μακροχρόνια λογότυπά τους για πιο «καθαρές» εκδοχές.
Ο CEO της Burberry αποχωρεί από την πασαρέλα αφήνοντας τη δουλειά στη μέση
Berluti, Balenciaga, Celine, Saint Laurent, Balmain, Calvin Klein, Rimowa και ο κατάλογος συνεχίζεται. Οι εταιρείες ψηφιακής τεχνολογίας όπως η Microsoft, η Google και το Spotify έθεσαν την τάση και η πολυτέλεια ακολούθησε το παράδειγμά τους. Ένας θεός ξέρει γιατί έγινε αυτό.
Οι γραμματοσειρές όχι μόνο δεν έκαναν την αλλαγή, αλλά άρχισαν να μοιάζουν όλες ίδιες. Η μανία της γραμματοσειράς Helvetica έγινε τόσο της μόδα, που δημιούργησε μια άνευρη σούπα.
Που πήγε το branding;
Για το προηγούμενο λογότυπο της Burberry, ο Πίτερ Σάβιλ εξήγησε σε συνεντεύξεις του ότι ήθελε να παραστρατήσει προς το χρηστικό, κάτι προς το οποίο έτεινε ο πρώην δημιουργικός διευθυντής της μάρκας, ο Ρικάρντο Τίσι. «Και τα γράμματα Burberry ήταν ένα δώρο» δήλωσε ο Σάβιλ στη Vogue Business. «Έχεις δύο B, έχεις τρία R. Είναι όλα πολύ παρόμοια σε αναλογία. Απλά μπαίνουν στη θέση τους. Έτσι, μόλις βρήκαμε την τυπογραφική μορφή, η επίλυσή της σε ένα ενιαίο σύνολο ήταν αρκετά απλή και αυτόματη».
Ο Τίσι είχε δώσει τη γραμμή, ότι δηλαδή η μάρκα χρειαζόταν ένα λογότυπο που θα μπορούσε να λειτουργήσει τόσο στο γιακά μιας σιφόν μπλούζας όσο και στην επένδυση ενός αδιάβροχου.
Και έτσι, ίσως, φτάσαμε σε αυτή την κατάσταση σχεδόν ομογενοποίησης. Τα λογότυπα, ειδικά αυτά των σύγχρονων πολυτελών εμπορικών σημάτων, δεν κάθονται μόνο σε ένα προϊόν στο ράφι. Βρίσκονται σε ρούχα, αξεσουάρ, ιστοσελίδες, είδη σπιτιού, στα feeds των social media, πάνω σε influencers στο Instagram και πρέπει να είναι ευανάγνωστα και αναγνωρίσιμα σε κάθε πλατφόρμα. Όσο λιγότερα διακοσμητικά στοιχεία, τόσο το καλύτερο.
wake up babe new logo trend just dropped pic.twitter.com/LRcNPxj2vr
— Joseph Alessio (@alessio_joseph) February 6, 2023
Ένας ιππότης για την Burberry
Ο Ντάνιελ Λι και ο νέος CEO της Burberry, Jonathan Akeroyd, αποφάσισαν όχι μόνο να επαναφέρουν ένα λογότυπο με οδοντωτές γραμμές (ελαφριά πατούρα), αλλά και το λογότυπο «Prorsum» του ιππότη της μάρκας – που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1901 και τώρα επανέρχεται σε royal blue χρώμα – είναι μια σαφής απόφαση για ρήξη με την πρόσφατη ιστορία και μια λαχτάρα για σύνδεση με την παράδοση.
Το τι λέει αυτό για τα σχέδια του Λι για τα ίδια τα ρούχα δεν έχει ακόμη αποδειχθεί (θα το δούμε σύντομα), αλλά η καμπάνια γυρίστηκε στο Λονδίνο, από τον Βρετανό φωτογράφο Τάιρον Λεμπόν, και περιλαμβάνει μια σειρά από εγχώριους αστέρες, όπως η Βανέσα Ρεντγκρέιβ, ο Ραχίμ Στέρλινγκ και ο Λένον Γκάλαχερ, οπότε περιμένετε ότι η έννοια του Blighty (βρετανικός αγγλικός όρος αργκό για τη Μεγάλη Βρετανία, ή συχνά συγκεκριμένα την Αγγλία) θα είναι κυρίαρχη.
Δείτε το βίντεο
*Με στοιχεία από esquire.com
Πηγή: in.gr
Latest News
Ο crypto επενδυτής που πλήρωσε 6 εκατ. για μία μπανάνα σχεδιάζει να την... φάει
Τι σχέση μπορεί να έχει μία μπανάνα με τα κρυπτονομίσματα αλλά και διάσημα έργα τέχνης που βγαίνουν στο σφυρί
Οταν η μπανάνα είναι... έργο τέχνης πωλείται 6,2 εκατ. ευρώ
Στη δημοπρασία... κονταροχτυπήθηκαν επτά ενδιαφερόμενοι αγοραστές
Σπάει ρεκόρ η αξία της μουσικής βιομηχανίας της Βρετανίας
Οι περιοδείες των σούπερ σταρ βοήθησαν την βρετανική μουσική βιομηχανία να φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ
Economist: Το 2025 τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα
Sotheby’s: 65,5 εκατ. δολ. για τα «Νούφαρα» του Μονέ
Η πώληση του έργου του Κλοντ Μονέ σε τιμή μεγαλύτερη από την αρχική ισοδυναμεί με μια σημαντική νίκη για τον οίκο δημοπρασιών Sotheby's
Με... ρυθμούς Snoop Dogg οι επιχειρηματικές συμβουλές στη Μάρθα Στιούαρτ
Ο διάσημος ράπερ έγινε επιχειρηματικός σύμβουλος της Μάρθα Στιούαρτ και της άλλαξε τη ζωή
Μαρία Αντουανέτα: 4,5 εκατ. ευρώ για τα ματωμένα διαμάντια που κόστισαν το κεφάλι της
Η σκοτεινή ιστορία του διαμαντένιου περιδεραίου που κόστισε στην Μαρία Αντουανέτα το κεφάλι της
Πωλήθηκε το «καταραμένο μέγαρο» της Βενετίας «Κα Ντάριο»
Μετά από μακρά προσπάθεια στη Βενετία βρέθηκε αγοραστής για το ιστορικό κτήριο «Κα Ντάριο» που βρίσκεται Μεγάλο Κανάλι
Τι διαβάζουν οι Αμερικανοί μετά την εκλογή Τραμπ - Γιατί επιλέγουν το «1984»
Πώς η πολιτική ατζέντα του Ντόναλντ Τραμπ αλλάζει τις λογοτεχνικές προτιμήσεις των Αμερικανικών
Τόνι Τοντ: Πέθανε ο σκοτεινός «Candyman» σε ηλικία 69 ετών
O πολυσχιδής ηθοποιός Τόνι Τοντ εμφανίστηκε σε περισσότερες από 200 κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές συμπεριλαμβανομένων των Final Destination, The Rock, The Crow και Platoon